Виконавці:

  • Академічний симфонічний оркестр Львівської національної філармонії
  • Поліна Лебедєва, диригентка

Програма:

  • Фелікс Мендельсон. Увертюра «Сон літньої ночі» тв. 21
  • Карл Нільсен. Сюїта «Алладін» FS 89
  • Ференц Ліст. Угорська рапсодія № 2 до-дієз мінор
  • Євген Станкович. Музика до балету-фантазії «Ніч перед Різдвом»

У програмі — подорож світами, де зустрічаються шекспірівські феї, східні легенди, угорські танці й українське різдвяне диво. Чотири твори, чотири різні світи, об’єднані силою оркестрової фантазії.

Мендельсонові було лише сімнадцять, коли він написав один із найяскравіших творів світової музики, натхненний домашніми читаннями Шекспіра. У своїй Увертюрі композитор продемонстрував спалах юнацького генія: прозора, немов ранкове повітря, оркестровка, чарівний світ фей і чарів, тонкий гумор і відчуття театральності.

Карл Нільсен — символ данської музичної модерності, композитор, який поєднав класику з темпераментом ХХ століття. Його «Аладдін» — це не просто східна казка, а оркестрова феєрія, створена для грандіозної театральної постановки в Копенгагені. Після скандальної прем’єри Нільсен переробив матеріал у сюїту — і так народився один із найяскравіших зразків «симфонічного театру». Тут чути аромати спецій, дзвін перкусії, блиск дерев’яних духових і шал ритмів — музика, яка звучить майже кінематографічно.

Найзнаменитіша з усіх рапсодій Ліста — справжня ікона романтизму. У ній стикаються дві стихії: повільна, задумлива Lassan, що дихає епічним мелосом, і вибухова, шалена Friska, у якій народжується буря танцю й блиску. В оркестровій версії ця музика сяє кінематографічними барвами — не дивно, що саме вона стала зіркою десятків фільмів і мультфільмів. Це рапсодія як національний гімн пристрасті, віртуозності та свободи.

У фіналі програми прозвучить твір Євгена Станковича — це світ українського Різдва, де поруч із щедрівками і колядками живуть чорт, Солоха, кохання й дотепний народний гумор. Композитор створив музику багатошарову, полістилістичну: від ліричних сцен до гротеску й блискучого оркестрового гумору. Її слухаєш — і відчуваєш: ось вона, жива українська душа — тепла, іронічна, святкова.