Редакційна політика

Редакційна політика: 47 відповідей/ пунктів/ абзаців про те, як ми працюємо.

 

    1. Хто ми? Сайт 032.ua був заснований 25 жовтня 2011 року, як частина всеукраїнської мережі міських сайтів CitySites. Це мережа незалежних довідково-інформаційних інтернет-ресурсів. Один з небагатьох в Україні прикладів того, що медіа в нашій державі може розвиватися, як бізнес і при цьому, не належить політикам чи олігархам. 
    2. Мова написання - українська.  
    3. Для кого ми пишемо: для львів'ян та жителів Львівської області. 
    4. Яка наша мета: інформувати нашу аудиторію про актуальні події в місті та в області, а також готувати якісний та унікальний контент на актуальні й цікаві теми. 
    5. Які є розділи на сайті: “Новини”, “Довідник”, “Вакансії”, “Афіша”, “Дозвілля” та “Оголошення”. Редакційна політика стосується саме розділу новин. 

 

  • Структура власності: Інтернет-видання 032.ua входить у мережу міських сайтів компанії CitySites. 
  • Як з нами зв'язатися:  ви можете написати листа на електронну пошту [email protected]  або зателефонувати за номером: (032) 290-74-77. Якщо вас цікавить розміщення реклами, то зв'язатися з рекламним відділом ви можете за телефоном: 0 (800) 335-195 та +38 (050) 973-16-20 або написавши е-mail: [email protected]
  • Які у нас джерела фінансування? Сайт не фінансується політичними партіями, політиками, олігархами та іншими представниками великого капіталу, а тому журналісти сайту вільно пишуть про всі новини та події, незалежно від того, хто є «головним героєм» їхнього матеріалу .

 

Сайт підтримує львівський малий та середній бізнес, розміщуючи інформацію про представників цих видів бізнесу та рекламу, відтак, 032 “живе” тільки на самоокупності від реклами.

 Далі 5 пунктів про рекламні матеріали на сайті:

Реклама на сайті

  1. Ми проти джинси. "Джинса" - це комерційна інформація, яка розміщується під виглядом редакційного матеріалу. Ми вважаємо, що це нечесно щодо наших читачів і маркуємо всі матеріали, що розміщуються на комерційній основі. На сайті заборонено публікувати замовні, немарковані рекламні матеріали і видавати їх за редакційні матеріали.
  2. Всі рекламні матеріали на сайті мають маркування. Зокрема, на правах реклами публікуються матеріали із маркуванням: “Офіційно”,  "Новини компаній", "Промо", "Партнерський матеріал", "Політичні новини", "Прес-реліз" та "Партнерський спецпроект". 

Маркування “Офіційно” найчастіше використовується для рекламних матеріалів міських та державних структур. Маркування “Політичні новини” - для політичної реклами. Маркування “Прес-реліз”, “Партнерський матеріал”, “Промо” та “Партнерський спецпроект” - для новин партнерів сайту. 

  1. За зміст рекламної новини на сайті відповідальність несе рекламодавець.
  2. Журналіст не має права розміщувати рекламний матеріал під виглядом редакційного і таким чином вводити читачів в оману.  Якщо журналіст розмістив матеріал на комерційній основі під виглядом редакційного тексту, то він порушив редакційну політику сайту і може бути оштрафований або звільнений із посади. 

На сайті часто публікуються редакційні огляди та рейтинги. Зокрема, це може бути огляд ресторанів, які відкрились нещодавно, або огляд закладів,які спеціалізуються на певній кухні тощо. Але, якщо ці матеріали не мають маркування - новини компаній чи партнерський спецпроект- то це редакційний матеріал. Редакція приймає рішення самостійно та може розміщувати матеріали, які стосуються бізнесу, якщо вважає, що ця інформація є важливою і цікавою для читачів сайту. 

У випадку, якщо ви стали свідком розміщення комерційного матеріалу під виглядом редакційного, просимо надіслати відповідне повідомлення на електронну скриньку: [email protected]  

А тепер перейдімо до принципів роботи редакції та критеріїв розміщення матеріалів.  

Принципи роботи редакції та критеріїв розміщення матеріалів  

  1. За кожною новиною, опублікованою на сайті, стоїть автор і нам важливо, аби ви знали, хто для вас працює. Тому ліворуч біля кожного матеріалу ви можете побачити, хто його написав.
  2. Достовірність та точність інформації -  це важливі принципи роботи редакції. Тому кожен автор сайту зобов'язаний перевірити достовірність і джерела інформації, які використовує у матеріалі, перед публікацією.
  3.  Якщо журналіст припустився помилки (а не помиляється тільки той, хто нічого не робить) і опублікував недостовірну інформацію, він зобов'язаний зробити все, щоб виправити повідомлення, яке не відповідає дійсності. А також додатково повідомити про помилку читачів. 
  4. Редакція дотримується презумпції невинності. Журналіст не може називати людину злочинцем, хабарником і т.д. допоки не буде відповідного рішення суду. До рішення суду, ми використовуємо слово “підозрюваний”. 
  5. Ми використовуємо маркування 18+ для новин, які можуть містити інформацію про насильство чи трагедію, аби попередити своїх читачів про це. Заборонено публікувати фотографії та відео людей, що загинули, зроблені зблизька. Також забороняється публікація фотографій та відео, на яких видно оголені частини тіла.
  6. На сайті також не дозволено публікувати контент, який містить нецензурну лексику без попередження. Якщо на відео звучить нецензурна лексика, то читача про це повідомляють наступним формулюванням: “Увага відео 18+. На ньому присутня нецензурна лексика”.  
  7. Якщо журналіст публікує фотографії неповнолітніх дітей, особливо якщо мова йде про конфліктні резонансі справи, то має заблюрити фотографію дитини, щоб її не можна було ідентифікувати. Виняток – коли дитина зникла, її фотографію опублікували правоохоронці і її розшукують, журналістам дозволено опублікувати фото, аби допомогти розшукати зниклу дитину. 
  8. На сайті забороняється публікація безпідставних звинувачень у скоєнні злочину без доказів. У випадку судового позову до редакції, компанія захищатиме позицію автора в суді, якщо матеріал було підготовлено без порушення редакційної політики сайту. 
  9. На сайті забороняються заклики у новинах до насилля, дискримінації і розпалювання ворожнечі.  Також забороняється публікація закликів до розколу України, відокремлення певних регіонів, повалення конституційного ладу та приниження державних символів України, таких як: прапор, герб та гімн. 
  10. Компанія поважає роботу інших колег, тому журналістам забороняється публікувати матеріал, який є плагіатом. Використовувати інформацію з іншого ресурсу дозволено лише у випадку гіперактивного посилання на нього.  Якщо журналіст працював нечесно і вкрав (а ми вважаємо, що використовувати чужий текст без посилання - це крадіжка) чужий матеріал та видавав за свій, то у такому випадку редакція припиняє співпрацю із таким журналістом.
  11. Працівник редакції може мати свою думку з приводу політичної ситуації в місті, області та країні , але йому заборонено відстоювати думку лише однієї партії, працювати над її популяризацію і через свої політичні переконання перекручувати чи маніпулювати фактами у матеріалі у ставлені до інших політичних партій. Те саме стосується і релігійних чи особистих поглядів журналіста. 

Якщо компанія стала свідком, що під час виконання своїх обов'язків журналіст був заангажованим та упередженим, то у такому випадку припиняє співпрацю із таким журналістом. Також це стосується і конфліктних матеріалів. Журналісту заборонено зловживати своїм службовим становищем і використовувати свою роботу, як можливість тиску та впливу на інших осіб.  

  1. Неупередженість - наш основний принцип. Ми намагаємося завжди подавати збалансовану інформацію. Працівники нашої редакції зобов'язані ставитися однаково критично до компаній, людей, організацій, політиків чи подій. Журналіст не може зловживати своїм службовим становищем та використовувати свою роботу у власних цілях.  За це його буде звільнено. При виявленні конфлікту інтересів, а також будь-яких обставин, які можуть вплинути на збалансованість матеріалу, журналіст зобов'язаний повідомити про це головного редактора мережі.  
  2.  Журналісту заборонено брати хабарі у будь-якому вигляді (подарунку, послуги чи грошей) за те, що він буде замовчувати інформацію, не публікуватиме її на сайті або опублікує спотвореною,  такою, як вигідно комусь. 
  3. Якщо журналіст публікує матеріал про конфлікт, то має зробити усе можливе, аби взяти коментар у всіх сторін конфлікту. У випадку, якщо одна із сторін відмовляється надати коментар, журналіст зазначає це в матеріалі.
  4. Ми з повагою ставимося до приватного життя, не називаємо прізвищ людей, причетних до скоєння кримінальних, адміністративних та інших правопорушень, за винятком, коли ця інформація становить суспільний інтерес і людина є публічною особою.
  5. Журналісту забороняється узагальнювати  людей під час написання новин. Мова йде, наприклад, про такі узагальнення, як : “жителі міста впевнені”, “депутати переконують”. Кожна думка належить конкретній людині, крім випадків, коли це колективна офіційна заява партії, організації, фракції тощо. Тому у тексті має бути чітко ідентифіковано: хто саме сказав чи надав коментар. Зокрема, має бути вказано ім'я, прізвище і посаду/місце праці.

Джерело інформації 

  1. Посилання на джерело у кожному матеріалі розміщується у другому абзаці. Воно має бути гіперактивним, конкретним та персоніфікованим. Для нас важливо, аби кожен читач знав, звідки було взято інформацію і хто є першоджерелом. Саме тому у матеріалі ми часто зазначаємо, чи довіряємо цьому джерелу чи маємо сумніви.
  2. Ми публікуємо інформацію про збір коштів на лікування лише після того, як пересвідчимось у тому, що кошти і справді збирають для хворої людини і інформація є достовірною. У новині про збір коштів, обов'язково має бути опубліковано копію діагнозу і висновків від лікаря, які завірені печаткою та підписом із дозволом батьків.
  3.  При публікації соціологічних досліджень у матеріалі має бути обов'язково вказано:  хто проводив дослідження; кого опитували; де опитували; коли їх опитували; якою є похибка дослідження; який метод використовували для опитування.
  4. Наші цінності: 
  • Єдина і незалежна Україна.
  • Закон - один для всіх;
  • Свобода - це важливо для нас. У нас немає заборон у виборі тем, крім внутрішнього цензора: не нашкодь! Ми не обслуговуємо чиїсь інтереси і самі вибираємо теми для публікацій.
  • Повага до права кожної людини бути такою, якою їй хочеться бути.
  • Постійно вчитися і розвиватися.

 

Інтерв'ю та коментарі 

  1. Журналіст перед початком інтерв'ю має попередити співрозмовника, що він вмикає диктофон, буде записувати розмову, а згодом її опублікує на сайті та отримати дозвіл. Дозвіл має бути записано на диктофон.
  2. Перед публікацією самого інтерв'ю, журналіст має відправити матеріал на узгодження.  Герою інтерв'ю дається матеріал на вичитку ЛИШЕ для того, аби він переглянув чи все гаразд із фактажем. Змінювати зміст - заборонено. Якщо інтерв'юйований під час вичитки матеріалу перед публікацією вніс правки, які змінюють інтерв'ю, то редакція залишає за собою право не публікувати такого інтерв'ю взагалі. 
  3.  Журналіст може не відправляти інтерв'ю на узгодження для перевірки фактажу, якщо інтерв'юйований відмовився читати текст перед публікацією. 
  4. Якщо під час розмови  інтерв'юйований відмовляється відповідати на запитання, то журналіст публікує це запитання без відповіді і зазначає, що герой інтерв'ю відмовився відповідати на це запитання.  
  5. Коли журналіст звернувся за коментарем (по телефону або під час заходу), то він має представитись і попередити, що записує коментар на диктофон для публікації у матеріалі.
  6. Журналісту заборонено змінювати зміст цитати. Він може внести стилістичні зміни у цитату , але при цьому не порушуючи змісту сказаного. 
  7. Цитати в тексті виділяються лапками і коментар має бути чітко відмежований від авторського тексту. 
  8. У випадку використання слова “експерт” у новині має бути чітко вказано галузь в якій ця людина є експертом і додано біографічну довідку в кінці тексту про досвід роботи експерта.

Співпраця з читачами 

  1. Ми читаємо усі матеріали, які приходять на нашу редакційну пошту безпосередньо або за допомогою кнопки “Повідомити новину”, але це не означає, що ми зобов'язані їх публікувати. Редакція публікує матеріали надіслані на адресу редакції, лише у випадку, якщо вважає, що така інформація буде корисною та цікавою читачам сайту.  Також надісланий матеріал може бути при потребі відредаговані редакцією, опублікований цілком або частково без зміни загального змісту матеріалу, на розсуд редакції.
  2. Ми відкриті до конструктивної критики і завжди готові слухати. Але ми не приймаємо неконструктивний діалог і образливі монологи. Тому редакція залишає за собою право видаляти коментар, який не стосується матеріалу, містить неконструктивну критику або закликає до розпалювання ворожнечі, повалення конституційного ладу, чи містить  ненормативну лексику, пропаганду насилля та образу честі.
  3. Якщо ви помітили помилку в новині, ви можете повідомити про це редакцію, виділивши необхідний текст і натиснувши Ctrl + Enter. Повідомлення про помилку одразу прийде нам на редакційну пошту.

 

Передрук матеріалів сайту 

  1. Допускається цитування матеріалів без отримання попередньої згоди 032.ua за умови розміщення в тексті обов'язкового посилання на 032.ua - Сайт міста Львова. Для інтернет-видань обов'язкове розміщення прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на цитовані статті не нижче другого абзацу в тексті.
  2. Редакція залишає за собою право не дозволяти передруковувати свій матеріал іншим сайтам. У такому випадку внизу матеріалу ми використовуємо формулювання:  *Повне або часткове копіювання цього матеріалу без дозволу редакції забороняється і вважається порушенням авторських прав. 
  3. Редакція сайту залишає за собою право уточнювати Редакційну політику на свій розсуд. При цьому ми зазначимо, коли було здійснене останнє оновлення. 
  4. Зміни редакційної політики набирають чинності з моменту опублікування відповідних змін на Сайті. 


Автор: Ірина Труш, головний редактор компанії CitySites. 

Якщо у вас виникли запитання з приводу редакційної політики,
пишіть на електронну скриньку:
[email protected]