Запрошуємо відкрити захоплюючу авангардну музику Лео Орнштейна у виконанні піаніста Романа Рєпки у напівтемряві Львівського органного залу!
Неординарна музика, загадкова постать композитора, блискуче виконання і містична атмосфера неосвітленого залу поєднаються, щоб ви могли повністю поринути у світ, який творив Лео Орнштейн.
Чи чули ви колись про Лео Орнштейна (1893–2002)? Цей американський піаніст та композитор єврейського походження народився в місті Кременчук на Полтавщині. З раннього дитинства Лео проявляв екстраординарні музичні здібності, тому розпочав ґрунтовну музичну освіту досить рано. Рятуючись від революції, майбутній композитор з родиною був змушений емігрувати до Нью-Йорку. Уже в Америці вундеркінд отримав стипендію на навчання в Інституті музичного мистецтва — попередника знаменитої Джульярдської школи. Пізніше Орнштейн зазнав слави, як піаніст, який шокував публіку своєю “футуристичною” музикою. Та врешті, крізь роки пошуків і значну трансформацію стилю, здобув визнання прогресивної публіки та колег.
Лео Орнштейн – новатор своєї епохи, який вплинув на розвиток музичного модернізму початку XX століття. Його твори, що випереджали час і надихали багатьох інших митців, поєднують авангардні техніки з виразною емоційністю. І хоч Орнштейн став відомою персоною у Європі та Америці, його творчість тривалий час залишалася поза увагою широкого загалу.
Не проґавте унікального моменту почути фортепіанну п’єсу “У китайському стилі”, op. 39, що демонструє зацікавленість композитора екзотикою; цикл коротких п’єс “Шість акварелей”, створених під впливом імпресіоністичного мистецтва; “Трагічний прелюд”, що є прикладом драматичного, експресіоністичного стилю Орнштейна.
Цей концерт вразить вас, адже ще ніколи авангард не звучав у повній темряві! Віддатися на повну відчуттям від музики вас запрошує Львівський органний зал!
Виконавець:
Роман Рєпка – фортепіано
Програма:
Лео Орнштейн
- Трагічний прелюд (1924)
- “Мить спогадів” (близько 1950)
- “Алегорія” (близько 1918)
- “Шість акварелей” (1921)
- “Бурлеска” (1976)
- “До грецької амфори”
- №4 з циклу “Чотири легенди” (1960-1982)
- №5 та 6 з циклу “Шість п’єс-щоденників” (1988)
- “Самотність” (1978)
- “У китайському стилі” (близько 1918)
Тривалість: близько години

