УРОКИ СЛОВА –
ДА ОБРЯЩЕ ДАР ЯЗИКУ
поетика слова в театрі
техніки роботи з текстом і мовленням
особистий світ слова
через творчість і тексты Г. Сковороди, Т. Шевченко, В. Стуса, Л. Українки, І. Франка та ін.
МАЙСТЕРНЯ СЕРГІЯ КОВАЛЕВИЧА
03 - 09 Квітня 2019
в рамках спільного проекту львівського театрального центру «СЛОВО І ГОЛОС» (кер. Н. Половинка) і Міжнародної Театральної Обсерваторії (кер. С. Ковалевич)
БЛАКИТНА ТРОЯ
Суть проекту - звернення до стовпів української культури, через них - пізнання аристократичної якості нашої культури і проявлення її в сучасних театральних художніх формах.
Програма майстерні передбачає: тренінг-ритуал, колективну і персональну працю з піснею, романсом, драматичним текстом, віршем, працю з мисленням актора, практичні лекції-семінари, рефлексію досвіду, показ праці для публіки в кінці майстерні.
Одна з цілей майстерні - кастинг до проекту «БЛАКИТНА ТРОЯ», на матеріалах Л. Українки, В. Стуса, І. Франка, Т. Шевченка та ін. Учасникам варто взяти в персональну роботу матеріал цих авторів і також український та світовий романс, пісні.
Робота майстерні буде зніматися на відео. Відеоматеріали будуть надіслані учасникам майстерні.
Ціна 7 днів майстерні - для тих, хто живе в Україні - 150 € для Західної Европи і інших - 200 €
Класика - хто і як.
Якщо вслухатися глибоко в те, як говоримо, почуємо розмову з собою. Слово ж є те, що здвигає нас з цієї змертвілої точки, підносить угору і рухає нас вперед.
Здатність актора стати матеріалом творчості, покласти себе як предмет художнього дослідження, або ж віддатися Слову в умовах сучасного, де вся своєрідність переважно лежить в просторі презентацій чи шоу, в обшарі оскаженіло-візуального і морфологічно-базарного, де всі заборонені теми є дозволені, всі табу крім політичніх - зняті, а заборона на Дух і віру є тільки від того, що ці поняття століттями нещадно есплуатувалися, словом ця жертовна здатність актора піти в глибину автора і його мову, в безпартійне і об’ємне, що лежить за межами звично знаного, – є щось на зразок археологічних розкопок погребінь власного серця чи єресі старої віри.
Насправді, вся суть свіжо художнього і, водночас, випробування «хто і як» лежать в якості класичного філологічного підходу – та беріть глибше, ставайте широко, вслухайтесь в далеке і прийдешнє! Тож дійсно спробуємо зняти дистанцію між собою і класикою, спробуємо обійтися без інтерпретацій, ризикнемо стати туды, звідки писав сам автор. Простір звернення – поза умовностями. Світ як Ти – взаємна приналежність невідчуженого. Вкусіте і увидите.
Тут лежить зона нашої роботи і тут лежать всі відкриття.
Ніби шукаємо цілющу воду – копати тут!
Сергій Ковалевич - режисер, театральний педагог, методолог музично-драматичного театру, керівник Міжнародної Театральної Обсерваторії (International Theater Observatory).
Розробник практики театральної антропології, що сполучає творчість та мислення через категорії буття, границі, трансценденції та топології. Співкерівник філософсько-методологічного семінару «Якість границі». Автор соціо-культурних антропологічних проектів. Досліджує втілення принципів традиції в сучасному мистецтві, в театрі та культурі загалом.
Розробник методу роботи зі словом, текстом, голосом, піснею та тілом як основними поняттями акторської мови. Провадить тренінги, пов'язані з базовим жестом людини («нульовий ритуал»).
Автор методологічних та художніх текстів, що присвячені проблемам театру та культури, режисер антропологічних художньо-документальних фільмів.