Університети почали готувати універсалів для онлайн-медіа

Підходи до підготовки журналістів змістилися до оволодіння більшою кількістю практичних навичок. Цього вимагають нові освітні стандарти, які поточного начального року почали впроваджувати на факультетах журналістики 11 провідних вищів України.

«Мультимедійність поширилася на різні засоби масової інформації, а тому людина, яка отримує журналістську освіту, повинна володіти широким спектром практичних навичок», - каже Наталія Габор, доцент кафедри нових медій ЛНУ імені Івана Франка.

Цього року для студентів-журналістів Франкового університету запровадили мультимедійний практикум, який передбачає навчання студентів умінню писати й розміщувати інформаційні матеріали на інтернет-сайт.

«Моніторингова журналістика навчає студента здобувати інформацію не в польових умовах, а в процесі перегляду інформаційних сторінок в інтернеті. Але тут важливо навчити, як знайти інформацію, як перевірити її достовірність і як самостійно подати новиною на сайті. Для студентів старших курсів, які вже обирають спеціалізацію, пропонуються спецкурси «дизайн електронних видань», «аудіотекст у нових медіах». Для магістрів – «журналістика соціальних мереж», «медіа культура» та інші», - розповідає про зміни в навчальних програмах Наталія Габор.

Зміни освітніх стандартів не лише в ЛНУ ім. І.Франка, а й університетах Києва, Запоріжжя, Маріуполя, Сум, Харкова, Чернівців, продиктовані новими «паспортами професій» журналіста та редактора мультимедійних видань засобів масової інформації. У їх розробці, починаючи з 2011 року, взяли участь спеціалісти Міністерства освіти і науки, представники Конфедерація роботодавців України, експерти аналітичного центру «БЕСТ». Редакції 30 видань національного та регіонального рівнів не лише надали свою пропозиції та вимоги до кваліфікації майбутніх журналістів, а й стали базою стажування викладачів.

«Щоб розробити нові навчальні програми, мало знати, де брати інформацію чи як працюють новинні сайти. Цікаво довідатися думку колег, які займаються інтернет-журналістикою професійно й не перший рік. Стажування в Києві насамперед показало різницю між столичними і регіональними виданнями. Збір інформації, обговорення ключових моментів її подачі, посилання на джерела, дотримання етичних стандартів, робота з соціальними мережами – журналіст сам створює контент і відповідає за його розміщення. Така універсалізація журналістської праці є дуже актуальною», - розповідає Лілія Шутяк, викладач кафедри журналістики Чернівецького національного університету ім. Юрія Федьковича.

Проект «Паспорт професії» ініціювала група СКМ Рiната Ахметова. Окрім професійних стандартів фахівців із цифрової журналістики, за підтримки Британської Ради було розроблено шість аналогічних документів, які регламентують перелік знань, умінь і навичок спеціалістів у галузях «металургія» та «енергетика». З цієї осені нові освітні стандарти запроваджуються загалом у 23 вищих навчальних закладах.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Оцініть першим
(0 оцінок)
Поки ще ніхто не оцінював
Ніхто ще не рекомендував
Авторизуйтесь ,
щоб оцінити і порекомендувати
Коментарі