
22:14, 23 жовтня 2019 р.
Дві компанії з Львівщини увійшли в ТОП-20 по Україні у сфері транспорту
Нещодавно в Україні дослідили підприємства, що мають вид діяльності “Наземний і трубопровідний транспорт”. Обрали цю сферу, бо транспорт – одна із базових галузей, від якої залежить як пересування людей та торгівля, так і транзит нафти й газу. Окрім цього, на транспортну галузь в Україні торік припало 6,4% національного ВВП.
Як з'ясували аналітики YouControl у своєму дослідженні, найбільше таких компаній зареєстровано в столиці та усі вони досить молоді. Дві компанії з ТОП-20 по Україні зареєстровані у Львівській області, передає 032.ua.
Йдеться про ТОВ "Транс-Сервіс-1" та ПРАТ ТЕК "Західукртранс", які опинились на 11 та 18 місцях у списку, відповідно. Слід також зазначити, що виручка лідерів переліку в сотню разів обганяє тих, що знаходяться під двадцятою позицією.
ТОВ "Транс-Сервіс-1" отримала торік виручку на рівні 1 - 1,5 мільярда гривень. Сама компанія зареєстрована у селі Ставчани на Пустомитівщині з серпня 2016 року. Керівником вказаний Вадим Кривоніс, кінцевим бенефіціарним власником - Ірина Залізна, а засновником - кіпрська "Компанія Рікава Компані Лімітед". Статутний капітал підприємства - майже 40 млн грн, основний вид діяльності - вантажний автомобільний транспорт, інші види - техобслуговування і ремонт автотранспортних засобів, оптова торгівля зерном, тютюном, молочними продуктами, насінням і кормами для тварин, деревиною тощо.
Приватне акціонерне товариство "Транспортно-експедиційний комбінат Західукртранс" (ПРАТ ТЕК "Західукртранс") заробило у 2018 році близько 600 млн грн. Зареєстроване у Дрогобичі з 1998 року зі статутним капіталом 15,6 млн грн. Керівник - Ярослав Павець, який також є співзасновником компанії разом із Катериною, Христиною і Тарасом Павцями. Основний вид діяльності - вантажний автомобільний транспорт, окрім цього товариство надає послуги з техобслуговування транспорту, надає в оренду машини та устатковання, веде оптову й роздрібну торгівлю пальним тощо.
За даними аналітиків, компаній, зареєстрованих у 1990-х в ТОП-20 найменше - лише чотири. 9 із 20 згаданих компаній працюють на ринку із 2000-х, а 7 – взагалі новачки із 2010-х років. Наймолодшій - ТОВ "Буд-центр Зеніт", який працює на ринку всього рік та 10 місяців.
Більшість підприємств зареєстровані у столиці, де відбуваються головні економічні події та процеси в житті країни, але частина має підрозділи й у інших містах (Полтава, Харків, Тернопіль, Львів, Дніпро, Херсон, Одеса).

Серед ТОП-20 транспортних компаній немає великого різноманіття за напрямками діяльності, однак ті категорії, які вони представляють, мають принципово різні завдання. Так: 9 підприємств мають КВЕД “Вантажний автомобільний транспорт”; 5 – “Вантажний залізничний транспорт”; 3 – “Трубопровідний транспорт”; 3 – “Пасажирський наземний транспорт міського та приміського сполучення”.
“Лідерами ренкінгу компаній наземного транспорту стали природні монополісти, історія формування яких сягає часів УРСР. Такі “монстри” досі не приватизованого українського транспортного бізнесу як Укрзалізниця, Київпастранс чи Київський та Харківський метрополітени здатні генерувати максимальну виручку винятково завдяки наявній ринковій владі на базі максимально можливого пасажиропотоку, доступом до якого держава неохоче ділиться з ринковими структурами. Частина лідерів ренкінгу також має ознаки монопольного становища. Вона володіє доступом до унікальних активів у вигляді трубопроводів, якими транспортується нафта, газ або аміак", - пояснили експерти YouControl.
Слід зазначити, що 12 підприємств із ТОП-20 має показник FinScore (індекс фінансової стійкості від YouControl) – А чи В, що є позитивним результатом. Водночас, шість компаній мають FinScore С, а дві – взагалі D (дуже низький рівень).
Свою виручку компанії генерували, зокрема, завдяки участі у державних закупівлях. Так, 9 із 20 вигравали тендери, при чому, наприклад, Укрзалізниця таким способом отримала понад 1,4 млрд грн. І хоча сума виглядає досить солідно, це всього 1,5% від виручки залізничного перевізника. Також 8 підприємств 2018 року займалися експортом, обсяги якого варіювалися від кількох сотень тисяч гривень до 600 млн до у різних компаній.
Нагадаємо, раніше сайт 032.ua досліджував, кому належить ринок автомобільних перевезень у Львові.
Окрім цього, Володимир Кривко в ексклюзивному інтерв'ю розповів про підтримку бізнесом стартапів львівських студентів, трендові професії в Україні та розвиток ІТ.
Читайте також розмову з львів'янином, який подолав 2300 кілометрів заради "Дороги Пілігрима" та проїхав на велосипеді Францію, Іспанію аж до Португалії.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
ТОП новини
Оголошення
20:28, 16 грудня
20:28, 16 грудня
20:28, 16 грудня
20:28, 16 грудня
10:11, 10 грудня