• Головна
  • “Їздити з “Bolt” завжди буде вигідніше” , - Тарас Потічний про запуск сервісу для замовлення поїздок “Bolt” у Львові
Новини компаній
12:30, 14 березня 2019 р.

“Їздити з “Bolt” завжди буде вигідніше” , - Тарас Потічний про запуск сервісу для замовлення поїздок “Bolt” у Львові

Новини компаній

Нещодавно популярний у всьому світі естонський сервіс для замовлення поїздок “Taxify” провів ребрендинг. Тепер він називається “Bolt” ( з англійської перекладається, як спалах блискавки). А ще у четвер,14 березня, він розпочав свою роботу у Львові.

Перед запуском сервісу у нашому місті регіональний менеджер компанії “Bolt” в Україні Тарас  Потічний розповів в інтерв'ю про те, чим їхній сервіс буде відрізнятись від інших, які знижки чекають на львів'ян та гостей міста і чому з ними їздити завжди буде вигідніше як водіям, так і пасажирам.

*Зазначимо, що компанія зробила спеціальний промокод «032ua» для читачів нашого сайту. Він дає знижку у розмірі 100 грн на першу поїздку з “Bolt” в перші 7 днів після запуску сервісу.

Тарасе, про те, що сервіс “Bolt” планує зайти на ринок Львова почали говорити ще  у 2016-ому, коли його вперше запустили у Києві. Розкажіть, чому запуск відклали аж на три роки?

Справді у 2016 році компанія була присутня на українському ринку, але на умовах франшизи. Це був період першого такого важливого кроку для росту, тоді ще стартапу, який максимально збільшив своє покриття, щоб довести інвесторам свою глобальність та залучити більше коштів на наступний крок. Компанія продавала франшизу  — тобто давала в користування бренд, додаток. Локальні підприємці власне купували цей бізнес і запускали. Втім, як показала практика - це не дуже працює і більшість франшиз, які були в компанії, не мали або достатнього фінансування коштів (це дуже дорого запустити такий бізнес в країні, тривалий час його треба дотаціями наповнювати),  або не мали достатньої кількості досвіду, знань, як таким бізнесом керувати, або - було і те, і інше. Та сама історія була і в Україні. Власник франшизи не зміг “потягнути” цей бізнес. Ми змушені були зупинити його діяльність тоді (у 2016-ому, - авт.), аби бренд залишився при хорошій репутації. А вже влітку минулого року відкрили свій локальний офіс в Україні, зокрема у Києві, а згодом і запустили сервіс у Харкові.

Чому обрали Львів і чому саме зараз?

Неможливо не запуститись у Львові, якщо працюємо в Україні. Це однозначно.

По-перше, Львів - місто з великим населенням. По-друге, це місто з неймовірно великою кількістю напливу туристів, які приїжджають сюди з тих міст, де ми працюємо. І мова йде не обов'язково про туристів з українських міст. У східній Європі, звідки сюди приїжджає багато туристів, наш сервіс, або вже присутній,  або має, як мінімум, місце в трійці лідерів, або навіть і є лідером, як у Польщі.

Чому саме зараз? Бо Львів — це безумовно одне із перших міст, яке ми хотіли запустити. Так власне і зробили.  Чекаємо потепління, коли сюди приїде більше людей, які зможуть скористатися нашим сервісом.

У Львові є чимало служб таксі і сервісів для замовлення автомобіля. Як плануєте “відвойовувати” клієнтів у тих компаній, які вже тривалий час працюють на ринку міста?

Є три критерії за якими пасажир відбирає, яким сервісом користуватись — це ціна, якість і швидкість подачі автівки. В різних містах кожен з них має різний вплив. Десь важливіше бути дешевшим; десь - бути трохи якіснішими, а десь важливіше  - мати більше водіїв, щоб машина швидше прибувала на місце посадки.

Ми розуміємо, що у Львові працюємо з тими автівками, які є на ринку. Ми не можемо привезти сюди свої. Ті водії, з тими машинами, які тут є,  будуть працювати, але, звичайно, ми будемо максимально контролювати їхню якість та максимально збільшувати цей критерій.

Також на початку ми можемо максимально вплинути на ціну. І власне це і робитимемо. В нас буде знижка до 50% для усіх пасажирів і вона протримається тривалий час. Їздити завжди буде вигідніше з нами. Також скористатись додатком вкрай просто. Його треба завантажити, вказати адресу, куди їхати і переконатися, що ціна вам підходить. За кілька хвилин на вас уже чекатиме автомобіль.

Для водія ми точно даватимемо кращі умови для заробітку, а для пасажира - кращі умови для замовлення автомобіля, тому нас не лякає конкуренція, бо ми в цьому впевнені і саме ця стратегія допомогла нам “завоювати” не одне місто та не одну країну в Європі і не тільки.

Поговорімо про водіїв. Скільки львівських водіїв уже готові співпрацювати з вами і обслуговувати львів'ян та гостей міста ?

Вже кілька тисяч водіїв підключено до системи, що дозволить нам почати працювати ефективно з першого дня.

Можете розповісти трохи детальніше? Хто вони - водії сервісу “Bolt” ? Яким критеріям мають відповідати?

Це водії, які мають мати усі необхідні документи, тобто водій без прав чи страховки не може працювати у нас. Він має мати автомобіль у власності або право користуватись ним. Також у автомобіля повинен мати задовільний технічний стан. Якщо він не відповідає задовільному, то з таким водієм ми не можемо співпрацювати. Мова йде не про якість ходової в автомобілі, а про те, що безпосередньо впливає на безпеку пасажира. Наприклад, наявність пасків безпеки.  Якщо їх не буде в автомобілі, то ми не зможемо працювати за цим водієм.

За яких умов компанія можете розірвати співпрацю з водієм, якщо він вже працює?

Ми маємо систему рейтингу. Від неї безпосередньо залежить чи буде в нас співпраця з водієм. Впродовж дня водій робить близько 20-30 поїздок і ми можемо побачити його середньостатистичну оцінку від пасажирів. Зазвичай, ми її бачимо за 2-3 дні, а то й одразу за день. Такі причини, як: куріння в автомобілі, відсутність пасків безпеки, порушення правил дорожнього руху можуть стати причиною падіння рейтингу водія і в свою чергу блокування  транспортного засобу у нашій системі.

Якщо це було незначне порушення, ми можемо дати водію другий шанс, пояснюючи, в чому була проблема блокування. Якщо він виправляється - отримує можливість працювати далі. Якщо ж ні - то його обліковий запис блокується назавжди.

Говорячи про рейтинг, яка це допустима межа?

В кожному місті по-різному. Для когось 4,5 - це дуже мало, а для когось - дуже багато. Ми за перших кілька тижнів бачимо, як місто реагує. В більшості міст оцінка на рівні 4,5 і 4,8 - це той проміжок , який встановлюємо, як мінімальну межу. Ми подивимось на реакцію у Львові і зрозуміємо скільки це має бути.

Скільки отримуватиме водій виручки із одного замовлення у Львові?

Наша комісія складає 20%, а середньостатистична поїздка за нашими оцінками у Львові становитиме 80-90 грн. Який буде середній дохід за одну поїздку водія можна легко порахувати. Але це ще не все. Водії будуть отримувати більше.

По-перше, на водія не буде розповсюджуватись та знижка, яку ми надаватимемо клієнту. По-друге, водій зможе отримати додатковий заробіток, якщо, наприклад, дотримався певних умов, зробив певну кількість поїздок.  Це буде значний додатковий заробіток, який вимірюється у десятках додаткових відсотках до його доходу.

Окрім цього, ми запустимо програму брендування , яка дасть можливість заробити ще більше водію, який розмістить наш логотип на його автомобілі.

Ви згадували, що середня вартість поїздки у Львові коливатиметься від 80 до 90 гривень. А якою є сума мінімального замовлення і скільки часу треба буде чекати на машину, зазвичай?

Щодо мінімальної вартості тарифу, то ми все менше і менше віримо у цю модель, точніше ми в неї вже давно не віримо і менше її використовуємо, бо розрахунок по кілометрах - неефективний. Відповідно ми просимо пасажирів звертати увагу на конкретному часі замовлення. Якщо треба кудись поїхати - відкрийте додаток, подивіться. Переконайтесь у тому, що наша ціна буде найкращою.

На початку - це буде значна різниця у вартості з іншими. З часом вона теж буде все ще відчутною і більш вигідною.

Що стосується часу прибуття автівки - ми плануємо за місяць зробити так, щоб пасажир чекав менше 5 хвилин на автомобіль. Знову ж таки, наш сервіс дозволяє в реальному часі побачити, де перебуває водій. Не треба виходити, чекати, дзвонити,  просто зустрічаєтесь у тому місці , яке бачать і водій, і пасажир.

Ви згадували, що з нагоди запуску сервісу на львів'яни чекають знижки. Можете розповісти детальніше?

Так. На львів'ян та гостей міста чекатимуть знижки до 50% за одну поїздку.

Триватиме акція кілька тижнів. Були випадки, що акція тривала у нас і кілька місяців. Ми завжди дивимось на насиченість ринку і  робитимемо усе, щоб їхати з нашим сервісом завжди було вигідніше.

У багатьох сервісах, коли є підвищений попит, вартість послуги виклику автомобіля теж зростає. Чи буде так і на сервісі  "Bolt" ?

Так. На жаль, ні чим крім ціни цей ринок не відрегулюєш. Уявіть собі, що ви разом із іншими ста людьми вийшли із поїзда, хочете замовити таксі, а там стоїть 10 машин.

Як ви б не хотіли, всі поїхати не зможуть, бо автомобілів фізично стільки там немає. Тому хтось обирає почекати поки цей ажіотаж спаде, хтось - обирає поїхати вже, бо йому і справді треба.

Якщо ми уже заговорили про замовлення. То, розкажіть, на яких автівках обслуговуватимуть львів'ян та гостей міста водії? Є якісь обмеження по віку автомобіля, марці? Знаю нещодавно один із сервісів таксі відмовився від водіїв, які обслуговували клієнтів на автомобілі марки “Ланос”.

Відмова стосувалась автомобілів “Ланос” у Києві. У Львові їздять “Ланоси”, як би ми не хотіли це змінити.

Ми не можемо перевезти до Львова готовий автопарк з водіями, ми даємо роботу тим людям, які тут живуть. Звичайно, це будуть автомобілі лише в хорошому технічному стані не старші 2000-го року випуску, а за кермом цих автомобілів мають бути водії із усіма необхідними документами.

А як щодо електрокарів? Із повідомлень у пресі мені стало відомо, що у компанії переконані - майбутнє транспорту за електричними двигунами. Знаю також, що у Києві є чимало водіїв "Bolt" на електрокарах. Серед водіїв сервісу у Львові уже зареєструвались водії електрокарів?

Точної кількості назвати не можу, оскільки заявки продовжують надходити, але у Львові вже є певна кількість водіїв з електрокарами. У Києві їх достатньо  і ми створили окрему категорію. Якщо назбирається така кількість відповідно і у Львові, то звичайно, ми запровадимо таку ж категорію і у цьому місті.

Тарасе, не можу не запитати Вас про ребрендинг. Судячи із відгуків у соцмережах українці сприйняли перейменування неоднозначно. Досліджували, чи перейменування в Україні вплинуло позитивно, чи негативно на роботу? Чи все залишилось, як і було?

Якщо говорити глобально я думаю ви підготувались і бачите реальне представлення ребрендингу. Слово “таксі” уже затісне для нашої компанії. Ми вже більше ніж просто виклик автівки. Це й бода-бода, і електроскутери, також ми вже думаємо про карпулінг. Звісно же, завжди треба думати далі.

Новий бренд говорить про швидкість, електрику і те, що чекає нас у майбутньому. Звичайно, на нашому ринку ставлення і сприйняття інше, але ми не можемо ребрендувати в одній країні, а в іншій - ні. І додаток від геолокації не змінюватиме свою назву.

Ми розповідаємо, що означає в світі  слово “Bolt” і з чим воно асоціюється в людей. Ми не бачили реального відторгнення ребрендингу в тих містах, де ми працюємо. Більше того, це викликало досить серйозний ажіотаж в них та збільшило кількість замовлень сервісу.

Ви згадували нещодавно про електроскутери.  Знаю, що сьогодні в  Європі сервіс “Bolt” має послугу не лише замовити автомобіль, а й орендувати електросамокат. В Україні таку послугу плануєте вводити?

Тут є два обмеження. Перше - це якість дорожнього покриття. У електроскутера маленьке колесо і найменша яма викликає певні труднощі, що можуть призвести до падіння. Друге - наскільки це потрібно місту. В Парижі, де ми працюємо, більшість центру закрита, немає можливості припаркуватись і таксі привозить вас не туди, де ваше місце призначення. Треба ще йти 500-700 м або навіть один кілометр. Тому дуже зручно там знайти скутер і доїхати до необхідного вам місця призначення.

Десь є міста, де ви можете доїхати на автівці у будь-яку локацію, тому не у всіх містах це необхідно. В тому числі і в Україні.

Теоретично це могло б бути потрібно у Львові, бо є закритий центр міста. Ми протестуємо цю послугу ще у багатьох містах впродовж цього року і подумаємо про Україну, звичайно. Є ще один нюанс - тепловий період. Взимку на електроскутері ви не поїдете.

Три місяці тому “Bolt” запрацював  у Харкові, сьогодні - у Львові. Ви швидко розвиваєтесь. У яких ще українських містах плануєте запустити сервіс?

Впродовж року це точно будуть міста-мільйонники. Зокрема, уже заплановано запустити сервіс у Дніпрі, Одесі, Запоріжжі.  

Розмовляла Ірина ТРУШ.

Фото надано компанією “Bolt”

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Bolt
Високі оцінки користувачів за Повнота інформації
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Курси валют
Валюта
Купівля
Продаж
USD
41,44
41,49
EUR
45,43
45,48
PLN
10,57
10,60
Оголошення
live comments feed...