09:19, 14 лютого 2013 р.

ЛАЗ тимчасово припинив роботу

Львівський автобусний завод (ЛАЗ), де працюють близько 300 осіб, вчора зупинив роботу. У компанії скаржаться на владу українських міст, які не розрахувалися з підприємством за поставлену продукцію. Найбільший борг у Львова - близько 20 млн грн. Міська влада стверджує, що завод повинен Львову за комунальні послуги не менше. ЛАЗ зупинив завод, щоб змусити місто почати переговори, переконані експерти.

З учорашнього дня ЛАЗ на тиждень призупинив свою роботу, повідомила "Комерсант" прес-секретар компанії Оксана Горак. "Завод виконав всі контрактні зобов'язання перед своїми замовниками - містами, які закуповують у нас транспорт. Але вони досі не оплатили контракти", - пояснили вона.

Джерела "Комерсант" на підприємстві стверджують, що керівництво відправило співробітників у відпустку за свій рахунок. Всього на заводі, за його словами, працюють близько 300 осіб. У ЛАЗі кажуть, що не в змозі сплатити рахунки за електроенергію та опалення. "Ми не можемо допустити, щоб люди працювали в холодних приміщеннях", - говорить пані Горак. За її словами, компанія також не може виплатити співробітникам зарплату за січень.

Борг перед компанією становить близько 50 млн грн. З них найбільша сума - близько 20 млн грн - заборгованість Львова, стверджують в ЛАЗі. Севастополь і Кременчук повинні підприємству по 4 млн грн кожен, назви інших міст-боржників в ЛАЗі відмовилися повідомити.

Затримки з оплатою контрактів з боку держорганів і муніципалітетів - звичайна практика. Муніципалітети часто закладають у бюджет гроші на новий транспорт, а потім ці кошти спрямовують на інші цілі, говорить віце-президент корпорації "Богдан" Володимир Гунчик. "Перед нашим заводом зараз є борг - близько 30 млн грн - з боку Києва, Криму і МВС. Нам доводиться брати позики, щоб вчасно виплачувати зарплати та податки". За його словами, компанія пригрозила замовникам судовим позовом, якщо борг не буде погашений протягом 30 днів.

Мер Львова Андрій Садовий каже, що місто не може виплатити заборгованість перед заводом. Ощадбанк відмовився відновити місту кредитну лінію. Крім того, у Львова є зустрічні претензії до підприємства. "На сьогоднішній день завод має непогашені борги за оренду землі, електроенергію та теплопостачання. Так що заборгованість міста перед заводом повністю покриває його зобов'язання перед нами", - резюмував він. За його словами, місто розраховує вирішити питання найближчим часом у ході переговорів.

Якщо у заводу немає завантаження, йому вигідніше згорнути виробництво, вважає старший аналітик ІГ "АРТ-Капітал" Олексій Андрейченко. "ЛАЗ таким чином буде економити на зарплатах і платежах за комунальні послуги. Однак є ризик, що після цього заводу буде важко повернути співробітників", - відзначає експерт. На думку Олексія Андрейченко, швидше за все завод таким чином тисне на Львів - підприємство є одним з крупневшіх платників податків міста.

Простій заводу протягом тижня не відіб'ється на діяльності компанії - це час можна заповнити профілактичними роботами, додає Володимир Гунчик. "Але зупинка на більш тривалий термін приведе до додаткових витрат при запуску виробництва - близько 25% місячного утримання заводу", - відзначає він.

Львову також вигідно вирішити питання швидко, оскільки від цього залежить зайнятість в регіоні і податкові відрахування, погоджується партнер юридичної фірми "Правові партнери" Андрій Доманський. На його думку, сторонам буде непросто визнати зустрічні вимоги. Наприклад, неможливо оплатити комунальні послуги по взаємозаліку. "Суди можуть затягнутися на роки, так що виходом із ситуації може стати хіба що поетапне погашення заборгованості обома сторонами", - вважає юрист.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення