• Головна
  • Від 20 копійок до 7 гривень: як змінювались ціни на проїзд та якість перевезень у Львові
14:11, 30 січня 2019 р.

Від 20 копійок до 7 гривень: як змінювались ціни на проїзд та якість перевезень у Львові

Транспорт Львова завжди був головним болем для мешканців міста: постійні корки на дорогах, тиснява в салоні й щорічне “економічно обґрунтоване” зростання вартості проїзду… 

Кореспондент сайту 032.ua пропонує порівняти, як змінювалась ціна на проїзд у Львові з 1990-х років донині та чи покращувались послуги з перевезень.

Початок 1990-х

Ціна квитка: щойно Україна здобула незалежність, на міських маршрутках діяв тариф 20 -50 копійок (на той час це були досить великі гроші). Наприкінці 1992 року разом із гривнями увійшли в обіг купони. Щоб краще зрозуміти рівень тогочасної інфляції, зазначимо, що початково вартість проїзду становила 5 купонів, а на весну 1996 року - 20 тисяч купонів. У вересні 96-го року 100 000 купонів дорівнювали 1 гривні, тобто проїзд у маршрутці коливався на рівні 30 - 50 копійок, тоді як мінімальна зарплата становила 15 гривень на місяць.

Читайте також: Шестеро собачок чекають на добрих господарів у ЛКП "Лев"

Умови перевезення: до 1995 року львів’ян перевозили виключно “приватники” - це АТП №14606 (тепер - “Фіакр”), №14630 та №14631, що заповнили маршрути мікроавтобусами РАФ-2203, ПАЗ-672 та ПАЗ-3205, а згодом - і ЛАЗ-695Н. Наприкінці 95-го року створили комунальне АТП-1, на базі якого курсувало 26 новеньких ЛАЗів моделі 42021. Уже ближче до нового тисячоліття львів’ян “пересадили” на іноземні “пижики” (“Peugeot J9 Karsan”), куди вміщалося не більше 20 людей за раз.

1999 - 2004 роки

Від 20 копійок до 7 гривень: як змінювались ціни на проїзд та якість перевезень у Львові , фото-3

Ціна квитка: 80 копійок.

Умови перевезення: на вулиці Львова виїжджають нові мікроавтобуси з РФ - “ГАЗель” та з Італії - “Івеко”, які досить скоро “списали”. Серед перевізників також з’явився тренд на переобладнання вантажних фургонів на мікроавтобуси Mercedes-Benz T1 та T2, що згодом заполонили увесь Львів. У народі їх ще називали “бульбовозками”, бо вони не були пристосовані до перевезення людей з комфортом.

2004 - 2007 роки

Ціна квитка: із 1 липня 2004 року у Львові встановили вартість проїзду на рівні 1 гривні. Тариф не змінювали майже до кінця 2007 року.

Умови перевезення: "бульбовозки" почали відходити у минуле, натомість місто почало експлуатувати українські “Дельфіни”, “Еталони” та “Богдани”. Пасажиромісткість кожної машини зросла до 40 людей в салоні одночасно.

2007 - 2009 роки

Ціна квитка: із 11 грудня 2007 року ціну на проїзд підняли на 25 копійок - до 1,25 грн. На такому рівні вона втримувалась півтора роки.

Умови перевезення: у місті тепер не зустріти “пижиків”, бо їх почали витісняти жовті українські мікроавтобуси. Львів починає купувати перші напівнизькопідлогові та великі автобуси - ЛАЗи і “Богдани”, на вулиці міста виїхав автобус-гармошка ЛАЗ-А292.

2009 - 2011 роки

Ціна квитка: із серпня 2009 року в місті встановили тариф на проїзд у автобусі - 1,75 грн, за яким львів’яни платили аж до 2011 року.

Умови перевезення: Львів починає готуватися до проведення Євро-2012, тому за кредит від Ощадбанку, мерія купує більше двох десятків ЛАЗів. “Соціальні” маршрути №1, 3, 5, які безкоштовно перевозили пенсіонерів і пільговиків, перейшли у режим "маршрутного таксі" та подорожчали до 2 грн.

2011 - 2014 роки

Від 20 копійок до 7 гривень: як змінювались ціни на проїзд та якість перевезень у Львові , фото-4

Ціна квитка: упродовж наступних трьох років, до травня 2014 року, львів’яни платили по 2 грн за проїзд.

Умови перевезення: у цей час у Львові розробили нову транспортну систему, яку тільки почали запроваджувати. Обіцяли змінити систему маршрутів, впровадити “радіальний” рух з пересадками від центру до спальних районів і назад, чіткий графік руху, кольорове зонування, трансферні квитки й електронний квиток. По факту, радіальними стали маршрути №1А та №5А, а трохи пізніше - №53. Приватні перевізники мусили відмовитись від перероблених “мерседесів” та малих автобусів зразка “Дельфін”.

Читайте також: Садовий заполонив соцмережі: добірка спільнот, що піарять мера Львова

Травень 2014 - травень 2015 року

Ціна квитка: із травня 2014 року львів’яни цілий рік платили за проїзд по 3 гривні.

Умови перевезення: мешканці Львова почали частіше скаржитися на бруд та поломки в міських автобусів. Багато нарікань було на відносно недавно придбані автобуси ЛАЗ, а також на приватних перевізників, які продавали “Еталони”, котрі раніше представили як транспорт, придбаний для перевезень львів’ян.

Травень 2015 - грудень 2017 року

Ціна квитка: із травня 2015 року і майже до кінця грудня 2017 року вартість проїзду в автобусах Львова становить 4 гривні.

Умови перевезення: перевізники майже не оновлюють рухомий склад. Лише влітку 2016 року було повідомлення про те, що комунальне АТП-1 придбало 10 нових автобусів “Електрон”. Львів’яни продовжують нарікати на якість перевезень і протестують проти нових тарифів, натомість, у мерії пропонують скоротити кількість пільговиків.

Грудень 2017 - січень 2019 року

Від 20 копійок до 7 гривень: як змінювались ціни на проїзд та якість перевезень у Львові , фото-5

Ціна квитка: наприкінці 2017 року у Львові затвердили новий тариф на проїзд у розмірі 5 гривень.

Умови перевезення: для комунального АТП-1 придбали за кредитні кошти 150 нових автобусів - 100 білоруських МАЗів і ще 50 “Електронів”. Львів’яни незадоволені приватними перевізниками, часто доходить до рукоприкладства. Частина “приватних” маршрутів переходить в обслуговування АТП-1. У місті знову змінюють схему руху транспорту. Пенсіонери платять за проїзд у автобусах, які обслуговують приватні перевізники.

Лютий 2019 року

Від 20 копійок до 7 гривень: як змінювались ціни на проїзд та якість перевезень у Львові , фото-6

Ціна квитка: із 1 лютого у Львові підняли вартість проїзду в автобусі до 7 гривень.

Умови перевезення: пенсіонери та пільговики зможуть користуватись правом безоплатного перевезення. Місто планує закупити ще сотню нових автобусів у кредит.

***

За останнє десятиліття у Львові з’явилася досить помітна тенденція: діє замкнене “транспортне” коло, коли перевізники постійно заявляють про “економічну обґрунтованість коригування (читай - підвищення) тарифів”, а львів’яни протестують, потім проходить кілька місяців, і у мерії затвержують новий тариф. Так було у 2012 році, коли залишили проїзд по 2 гривні, у 2013 році, коли голова Асоціації перевізників Іван Велійка обіцяв покращити якість і сервіс у салонах автобусів, а тим часом львів’яни помічають обідрану стелю в маршрутці. У 2014 році мер Львова заявив, що “втримати вартість проїзду” уже на рівні 3 гривень - “вкрай важко”, а тим часом пасажири сидять на обмотаних скотчем кріслах.

Читайте також: Коли львів’яни обиратимуть нового мера: законодавчі нюанси

2015 року, коли вартість проїзду становила 4 гривні, Іван Велійка заявив, що новий тариф дозволить “втримати підприємства на плаву”, і що про “пільговиків ніхто не попереджав”. Окрім цього, сам же голова Асоціації перевізників Львівщини визнав, що більшість тогочасних автобусів у місті підлягають списанню. У Львові обіцяли промоніторити пасажиропотік, щоб визначити реальну собівартість проїзду, а міський голова переконував, що е-квиток запровадять “уже наступного [2016] року”.

Читайте також: Скільки реально має коштувати проїзд у Львові. Опитування 032.ua

Втім, і за рік львівські перевізники продовжили скаржитись на низькі тарифи, а пасажири - на бруд в салонах і аварійність окремих машин. Із утвердженням 2017 року вартості проїзду на рівні 5 гривень, виглядає, що якість перевезень лише погіршилась: велика кількість автобусів “губила” запчастини під час руху, виникали постійні конфлікти між пасажирами та водіями. І тільки за останні півроку, з придбанням нового рухомого складу, можна побачити невелике зрушення на краще у Львові, хоча і цей факт перекриває платний проїзд для пенсіонерів у автобусах.

Із нового 2019 року знову збільшується вартість квитків у автобусах - до 7 гривень. Перевізники вкотре обіцяють стати більш культурними та нарешті оновити автопарк, і говорити про “економічно обґрунтований тариф”, різницю до якого їм будуть відшкодовувати з міського бюджету Львова. І залишається лише сподіватись, що нова транспортна система міста дозволить вийти із цього замкненого кола.

Повне або часткове копіювання матеріалу забороняється та вважається порушенням авторських прав

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Львів #новини #032 #транспорт
Високі оцінки користувачів за Достовірність
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Спецтема
Усі матеріали сайту 032.ua, пов'язані з минулим, теперішнім або майбутнім транспортної сфери міста Львова. Розповідаємо про те, як розвивався транспорт у Львові в минулому, що відбувається у цій сфері зараз та які плани у міських чиновників щодо покращення транспортної інфраструктури Львова.

Коментарі

Курси валют
Валюта
Купівля
Продаж
USD
39,76
39,83
EUR
42,81
43,10
PLN
9,80
9,90
Оголошення
live comments feed...