Від 20 копійок до 7 гривень: як змінювались ціни на проїзд та якість перевезень у Львові

Транспорт Львова завжди був головним болем для мешканців міста: постійні корки на дорогах, тиснява в салоні й щорічне “економічно обґрунтоване” зростання вартості проїзду… 

Кореспондент сайту 032.ua пропонує порівняти, як змінювалась ціна на проїзд у Львові з 1990-х років донині та чи покращувались послуги з перевезень.

Початок 1990-х

Ціна квитка: щойно Україна здобула незалежність, на міських маршрутках діяв тариф 20 -50 копійок (на той час це були досить великі гроші). Наприкінці 1992 року разом із гривнями увійшли в обіг купони. Щоб краще зрозуміти рівень тогочасної інфляції, зазначимо, що початково вартість проїзду становила 5 купонів, а на весну 1996 року - 20 тисяч купонів. У вересні 96-го року 100 000 купонів дорівнювали 1 гривні, тобто проїзд у маршрутці коливався на рівні 30 - 50 копійок, тоді як мінімальна зарплата становила 15 гривень на місяць.

Читайте також: Шестеро собачок чекають на добрих господарів у ЛКП "Лев"

Умови перевезення: до 1995 року львів’ян перевозили виключно “приватники” - це АТП №14606 (тепер - “Фіакр”), №14630 та №14631, що заповнили маршрути мікроавтобусами РАФ-2203, ПАЗ-672 та ПАЗ-3205, а згодом - і ЛАЗ-695Н. Наприкінці 95-го року створили комунальне АТП-1, на базі якого курсувало 26 новеньких ЛАЗів моделі 42021. Уже ближче до нового тисячоліття львів’ян “пересадили” на іноземні “пижики” (“Peugeot J9 Karsan”), куди вміщалося не більше 20 людей за раз.

1999 - 2004 роки

Ціна квитка: 80 копійок.

Умови перевезення: на вулиці Львова виїжджають нові мікроавтобуси з РФ - “ГАЗель” та з Італії - “Івеко”, які досить скоро “списали”. Серед перевізників також з’явився тренд на переобладнання вантажних фургонів на мікроавтобуси Mercedes-Benz T1 та T2, що згодом заполонили увесь Львів. У народі їх ще називали “бульбовозками”, бо вони не були пристосовані до перевезення людей з комфортом.

2004 - 2007 роки

Ціна квитка: із 1 липня 2004 року у Львові встановили вартість проїзду на рівні 1 гривні. Тариф не змінювали майже до кінця 2007 року.

Умови перевезення: "бульбовозки" почали відходити у минуле, натомість місто почало експлуатувати українські “Дельфіни”, “Еталони” та “Богдани”. Пасажиромісткість кожної машини зросла до 40 людей в салоні одночасно.

2007 - 2009 роки

Ціна квитка: із 11 грудня 2007 року ціну на проїзд підняли на 25 копійок - до 1,25 грн. На такому рівні вона втримувалась півтора роки.

Умови перевезення: у місті тепер не зустріти “пижиків”, бо їх почали витісняти жовті українські мікроавтобуси. Львів починає купувати перші напівнизькопідлогові та великі автобуси - ЛАЗи і “Богдани”, на вулиці міста виїхав автобус-гармошка ЛАЗ-А292.

2009 - 2011 роки

Ціна квитка: із серпня 2009 року в місті встановили тариф на проїзд у автобусі - 1,75 грн, за яким львів’яни платили аж до 2011 року.

Умови перевезення: Львів починає готуватися до проведення Євро-2012, тому за кредит від Ощадбанку, мерія купує більше двох десятків ЛАЗів. “Соціальні” маршрути №1, 3, 5, які безкоштовно перевозили пенсіонерів і пільговиків, перейшли у режим "маршрутного таксі" та подорожчали до 2 грн.

2011 - 2014 роки

Ціна квитка: упродовж наступних трьох років, до травня 2014 року, львів’яни платили по 2 грн за проїзд.

Умови перевезення: у цей час у Львові розробили нову транспортну систему, яку тільки почали запроваджувати. Обіцяли змінити систему маршрутів, впровадити “радіальний” рух з пересадками від центру до спальних районів і назад, чіткий графік руху, кольорове зонування, трансферні квитки й електронний квиток. По факту, радіальними стали маршрути №1А та №5А, а трохи пізніше - №53. Приватні перевізники мусили відмовитись від перероблених “мерседесів” та малих автобусів зразка “Дельфін”.

Читайте також: Садовий заполонив соцмережі: добірка спільнот, що піарять мера Львова

Травень 2014 - травень 2015 року

Ціна квитка: із травня 2014 року львів’яни цілий рік платили за проїзд по 3 гривні.

Умови перевезення: мешканці Львова почали частіше скаржитися на бруд та поломки в міських автобусів. Багато нарікань було на відносно недавно придбані автобуси ЛАЗ, а також на приватних перевізників, які продавали “Еталони”, котрі раніше представили як транспорт, придбаний для перевезень львів’ян.

Травень 2015 - грудень 2017 року

Ціна квитка: із травня 2015 року і майже до кінця грудня 2017 року вартість проїзду в автобусах Львова становить 4 гривні.

Умови перевезення: перевізники майже не оновлюють рухомий склад. Лише влітку 2016 року було повідомлення про те, що комунальне АТП-1 придбало 10 нових автобусів “Електрон”. Львів’яни продовжують нарікати на якість перевезень і протестують проти нових тарифів, натомість, у мерії пропонують скоротити кількість пільговиків.

Грудень 2017 - січень 2019 року

Ціна квитка: наприкінці 2017 року у Львові затвердили новий тариф на проїзд у розмірі 5 гривень.

Умови перевезення: для комунального АТП-1 придбали за кредитні кошти 150 нових автобусів - 100 білоруських МАЗів і ще 50 “Електронів”. Львів’яни незадоволені приватними перевізниками, часто доходить до рукоприкладства. Частина “приватних” маршрутів переходить в обслуговування АТП-1. У місті знову змінюють схему руху транспорту. Пенсіонери платять за проїзд у автобусах, які обслуговують приватні перевізники.

Лютий 2019 року

Ціна квитка: із 1 лютого у Львові підняли вартість проїзду в автобусі до 7 гривень.

Умови перевезення: пенсіонери та пільговики зможуть користуватись правом безоплатного перевезення. Місто планує закупити ще сотню нових автобусів у кредит.

***

За останнє десятиліття у Львові з’явилася досить помітна тенденція: діє замкнене “транспортне” коло, коли перевізники постійно заявляють про “економічну обґрунтованість коригування (читай - підвищення) тарифів”, а львів’яни протестують, потім проходить кілька місяців, і у мерії затвержують новий тариф. Так було у 2012 році, коли залишили проїзд по 2 гривні, у 2013 році, коли голова Асоціації перевізників Іван Велійка обіцяв покращити якість і сервіс у салонах автобусів, а тим часом львів’яни помічають обідрану стелю в маршрутці. У 2014 році мер Львова заявив, що “втримати вартість проїзду” уже на рівні 3 гривень - “вкрай важко”, а тим часом пасажири сидять на обмотаних скотчем кріслах.

Читайте також: Коли львів’яни обиратимуть нового мера: законодавчі нюанси

2015 року, коли вартість проїзду становила 4 гривні, Іван Велійка заявив, що новий тариф дозволить “втримати підприємства на плаву”, і що про “пільговиків ніхто не попереджав”. Окрім цього, сам же голова Асоціації перевізників Львівщини визнав, що більшість тогочасних автобусів у місті підлягають списанню. У Львові обіцяли промоніторити пасажиропотік, щоб визначити реальну собівартість проїзду, а міський голова переконував, що е-квиток запровадять “уже наступного [2016] року”.

Читайте також: Скільки реально має коштувати проїзд у Львові. Опитування 032.ua

Втім, і за рік львівські перевізники продовжили скаржитись на низькі тарифи, а пасажири - на бруд в салонах і аварійність окремих машин. Із утвердженням 2017 року вартості проїзду на рівні 5 гривень, виглядає, що якість перевезень лише погіршилась: велика кількість автобусів “губила” запчастини під час руху, виникали постійні конфлікти між пасажирами та водіями. І тільки за останні півроку, з придбанням нового рухомого складу, можна побачити невелике зрушення на краще у Львові, хоча і цей факт перекриває платний проїзд для пенсіонерів у автобусах.

Із нового 2019 року знову збільшується вартість квитків у автобусах - до 7 гривень. Перевізники вкотре обіцяють стати більш культурними та нарешті оновити автопарк, і говорити про “економічно обґрунтований тариф”, різницю до якого їм будуть відшкодовувати з міського бюджету Львова. І залишається лише сподіватись, що нова транспортна система міста дозволить вийти із цього замкненого кола.

Повне або часткове копіювання матеріалу забороняється та вважається порушенням авторських прав

Львів новини 032 транспорт
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Актуальність
(0 оцінок)
Автор
(0 оцінок)
Якість матеріалу
(0 оцінок)
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував

Коментарі

Коментарі призначені для обговорення, вияснення цікавих питань. Адміністрація сайту попереджає, що коментарі з використанням ненормативної лексики, пропагандою насилля та образою честі та гідності будуть видалятися.

Пригоди
У неділю, 22 вересня, у Стрию сталась дорожньо-транспортна пригода за участі неповнолітнього. Як повідомили в відділі комунікації поліції у Львівській області, інцидент трапився близько 00:25. За інформацією правоохоронців, не розминулися скутер, за кермом якого перебував 17-річний житель райцентру, та авто “Рено Меган”, яким керував 25-річний житель Стрия. Внаслідок зіткнення скутерист зламав щелепу, його госпіталізували у медичний заклад. Також лікарі...
Суспільство
Завтра, 24 вересня, вночі та вранці у Львові обіцяють туман з видимістю 200 — 500 м. Про це повідомили в прес-службі ЛМР з посиланням на Львівський регіональний центр з гідрометеорології. Фото ілюстративне Тож водіїв автомобілів та інших транспортних засобів закликають бути обережними, зокрема істотно знизити швидкість руху транспорту, вмикати протитуманні фари спільно з ближнім світлом, дотримуватися безпечної дистанції з іншими учасниками дорожнього руху...
Екологія
У Львові з’явився ще один майданчик з підземними контейнерами для збору сміття. Як повідомили в прес-службі ЛМР, ці контейнери встановило ЛКП “Львівспецкомунтранс”, тож кошти з бюджету міста не виділяли. Контейнери встановили на вулиці Ранковій, навпроти будинку №49 (Залізничний район Львова). На новому майданчику розмістили 4 контейнери для змішаних відходів та 2 так званих “дзвіночки” для збору пластику та скла. Оскільки встановлені контейнери для зміш...
Пригоди
У трьох людей, які отруїлись під час святкування весілля в ресторані “Сінатра” у Львові, виявили сальмонельоз. Про це повідомили на сайті департаменту охорони здоров’я ЛОДА. Фото з відкритих джерел Відвідувачів львівського ресторану, що на вулиці Кульпарківській, 230, госпіталізували з симптомами гострого ентероколіту. Усі пацієнти, а їх загалом 8, скаржились на нудоту, біль у животі, підвищену температуру тіла та рідкий стілець. За словами потерпілих, пон...
Пригоди
У неділю, 22 вересня, у Львові спалахнула пожежа в квартирі на другому поверсі 4-поверхового будинку на вулиці Грабовського,6а. Про це повідомили в прес-службі ГУ ДСНС у Львівській області. Пожежу вдалось ліквідувати до прибуття рятувальників. У квартирі виявили тіло 57-річної жінки без озак життя — племінниці власника помешкання. Обставини події з’ясовують правоохоронці. Фото на головній умовне Додамо, як повідомили в прес-службі ЛМР, від сьогодні, 23 в...
Пригоди
Сьогодні, 23 вересня, посеред дороги на вулиці Незалежній у Брюховичах виявили тіло 49-річного місцевого мешканця. Версії щодо причин смерті чоловіка розділились. Кореспондент 032.ua вирішив зібрати усі версії стосовно загибелі чоловіка в Брюховичах. Що кажуть у поліції Повідомлення про інцидент в Брюховичах надійшло до поліції близько 6:20 ранку. Версія ГУ НП у Львівській області  — чоловік загинув внаслідок ДТП. Тепер детальніше про цю версію: Рейсовий...
Бізнес
23 вересня, в "Укрзалізниці" зібрали та передали правоохоронцям матеріали щодо мільйонних збитків при купівлі та постачанні анкерів. Про це повідомив керівник "Укрзалізниці" Євген Кравцов, який назвав цей день "чорним понеділком" для братів Дубневичів, передає кореспондент сайту 032.ua. "Це черговий щабель у нашій непростій боротьбі за прозорий ринок закупівель УЗ. Тут маємо справу з гігантами тіньових закупівель", - зауважив посадовець. За словами Кравцов...
Суспільство
У Львові триває капітальний ремонт вулиці Миколайчука до в’їзду на Голосківське кладовище. Як повідомили в прес-службі ЛМР, роботи виконує ПрАТ “Львівське спеціалізоване будівельно-монтажне управління № 1”. На місці виконання робіт працюють ескаватори та інші машини. Станом на сьогодні тут облаштовують колектор дощової каналізації, а також укладають основу під асфальтування проїзної частини та проводять земляні роботи. За словами підрядника, через сипучіс...
Суспільство
18 вересня у Львові протестували систему спареної комплектації двох трамваїв. Таким чином перевірили, чи вдасться запустити “двійні” вагони з одним водієм по вулицях міста. Кореспондент сайту 032.ua дізнався, чому у ЛКП “Львівелектротранс” ідуть на такий крок і що думають про нововведення самі водії трамваїв. Як розповів речник підприємства Іван Бондар, у Львові протестували спарену комплектацію двох трамваїв Tatra KT4DM, які місто купило в Берліну. Випроб...
Спец проекти