Фотографії старого Львова: ТОП-10 світлин автобусів львівського виробництва

Створений одразу після Другої світової війни Львівський автобусний завод стояв на чолі своєї галузі впродовж довгого періоду та забезпечував великі міста не лише в Україні, але й за її межами, провідним на той час громадським транспортом. Сайт 032.ua зібрав фотографії старого Львова та пропонує подивитись, якою продукцією міг похвалитися автобусний завод нашого міста раніше.

Автобус для космонавтів

(Джерело: laz-legend.ru)

Восени 1960 року на базі ЛАЗу почали створювати автобус для радянських космонавтів, який би довозив їх до космічного корабля. За основу взяли модель ЛАЗ-695Б, яка добре себе зарекомендувала. Машині зробили антикорозійне покриття та повністю переробили інтер’єр. У салоні з’явилось величезне крісло для космонавта, яке підганялось під габарити скафандра, встановили окремі крісла для персоналу та лікарів, у сидіння вмонтували телефон, радіо, засоби спецзв’язку, кондиціонери, кінокамери. 12 квітня 1961 року Юрій Гагарін проїхався у львівському автобусі до космічного корабля “Восток-1”. Перша модель автобуса прослужила на станції шість років, після чого розробили ще один на базі ЛАЗ-695Е.

Великий міський автобус

1976 року на заводі розробили та побудували дослідний зразок великого міського автобуса ЛАЗ-5252 (No85-Е), уніфікованого із середнім автобусом ЛАЗ-4202. Його вирішили подовжити на одну секцію позаду передньої вісі, що дозволило розмістити ще одні двостулкові двері та перевозити більше ста людей.

Двосекційний автобус

Цікавою моделлю, яка прийшла на зміну ЛАЗ-5252, стала модель зчленованих міських автобусів, які були створені на базі свого попередника. Пасажиромісткість становила 190 осіб (з них 38 місць для сидіння), а довжина автобуса — 17,5 метрів.

Читайте також: Транспортні стратегії Львова і реальність: що планували та зробили у місті за 10 років

“Лайнер”

Наприкінці 1986 року на львівському заводі почали розробляти ЛАЗ-4207, як відповідь на світові тренди. Цей автобус повністю замінив старі моделі та був розроблений для експлуатації в різних погодних умовах: холодного або тропічного клімату. Його основною метою були міжміські перевезення. У 2003 році ці автобуси модернізували та почали називати “Лайнерами”.

“Динамівський” автобус

Із 1959 по 1985 роки Львівський автобусний завод випускав міжміську модель ЛАЗ-697 “Турист”. У салоні було розміщено 34 регульованих сидіння, з індивідуальним нічним освітленням, попільничками, сітками для газет і журналів, також був розсувний дах, вентиляція, опалення і радіоприймач.

На цій моделі вперше почали використовувати фірмову літеру “Л” в обрамленні. Автобус показували на Міжнародній виставці в Марселі в 1959 році і на автомобільній виставці в Женеві 1960 року. Згодом почали випускати ЛАЗ-697М, у якому з’явилися аварійні виходи на вікнах. А у 1974 році саме цей автобус став перевізником українського футбольного клубу “Динамо”: на ньому “біло-сині” вирушали за перемогами на Кубок володарів Кубків та Суперкубок УЄФА.

ЛАЗ “Україна”

(Джерело: mmr.net.ua)

У 1960-х роках у Львові з'явився перший варіант автобуса з підвищеним комфортом, який мав курсувати між містами - "Україна-1". Тут була принципово інша форма кузова, передня і задня частина були обтічними, також було велике лобове скло. Подейкують, що цю модель конструктори “підгледіли” на технічному ярмарку в Будапешті 1959 року, в Ікаруса-303. Пізніше було багато різних моделей “України”, але найцікавішою була модель “67”, яка мала зворотній нахил задньої шиби. У 1967 та 1969 роках ці моделі брали участь у Міжнародному туристичному ралі та експонувались на Міжнародному тижні автобусів у Ніцці (Франція).

Низькопідлоговий ЛАЗ-360

У 1968 році львівські конструктори розробили низькопідлогову модель автобуса ЛАЗ-360, рівень підлоги якого над дорогою становив 360 мм. Але основною проблемою було компонування автобуса: кабіна водія мала високу підлогу, під якою розмістили двигун і трансмісію, окремо був пасажирський салон з низькою підлогою. Ця конструкція була недостатньо надійною, і автобус не пішов у масове виробництво.

Читайте також: Історія львівського транспорту у цифрах, - ФОТО

Автобус з висувними підніжками

У 1974 році створили досить прогресивну модель великого міського автобуса ЛАЗ 11-630 “Мир”. Окрім потужного двигуна ЯМЗ 740 та пониженої до 630 мм підлоги і асиметричної трансмісії, цікавим рішенням стали висувні підніжки пасажирських дверей. Але через складність у виготовленні конструкції, автобус не випустили на конвеєр.

Автобус, що супроводжував Олімпійський вогонь

У 80-х роках в СРСР готувалися до Олімпійських ігор, з цією метою на Львівському автобусному заводі розпочали розробку моделі ЛАЗ-5255 “Карпати”. Основною метою виготовлення машини було обслуговування організаційного комітету й високопоставлених чиновників, що прибули на Ігри, а також супровід олімпійського вогню з Олімпії до Москви. В автобусі розмістили три ряди сидінь на 15 людей, з’явився столик на чотирьох, два телевізори, шафа для одягу, холодильник і бар.

Автобус-кафе

(Джерело фото: drive2.ru)

Наприкінці минулого століття успішно реалізували ідею їдальні на колесах: модель розробили у 1980-х роках. Прижився автобус ЛАЗ-4969, у якому харчувались будівельники та водії міських автобусів. У салоні була не лише імпровізована кухня, але й місце для тих, хто їсть. Одночасно харчуватись в кафе могло 16 осіб. Окремі моделі випускалися до 2008 року, всього виготовили 519 ЛАЗів-кафе. Всередині автобуса була також газова плита, баки на 150 літрів холодної та 60 літрів гарячої води, умивальники, “ванна” для посуду, вентиляція.

ПОВНЕ АБО ЧАСТКОВЕ КОПІЮВАННЯ МАТЕРІАЛУ ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ ТА ВВАЖАЄТЬСЯ ПОРУШЕННЯМ АВТОРСЬКИХ ПРАВ

Львів новини 032 ЛАЗ транспорт автобуси ретро фото історія
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Оцініть першим
(0 оцінок)
Поки ще ніхто не оцінював
Ніхто ще не рекомендував
Авторизуйтесь ,
щоб оцінити і порекомендувати

Коментарі

Культура
Наразі в Україні триває карантин із-за поширення нового коронавірусу, у зв'язку з цим призупинили роботу низки об'єктів та радять жителям залишатися вдома на самоізоліця. У мережі з'являються фото як пустих вулиць різних міст, так і переповнених людьми.  Користувач Роман Падляк опублікував відео на YouTube-каналі, як виглядає центральна частина Львова під час карантину, можемо побачити пусті вулиці, які зазвичай переповнені жителями та гостями міста.  Нага...
Суспільство
У понеділок, 6 квітня, у Львові призупинять подачу елекроенергії у місті до низки вулиць міста. Зокрема не буде світла у Залізничному, Личаківському, Сихівському, Франківському, Шевченківському районах.  Кореспондентка 032.ua зібрала актуальну інформацію про планові відключення світла, яку опублікували на сайті "Львівобленерго". Отож, далі публікуємо повний перелік вулиць, які залишаться без електроенергії.  Відключення у Залізничному районі Відключення у...
Бізнес
Наразі в Україні та світі триває карантин через виникнення та поширення нового вірусу, це неабияк впливає на різні сфери життя, зокрема - економіку. Українці могли помітити зростання курсу валют щодо гривні.  Як пояснив львівський економічний експерт з 7-річним досвідом роботи у фінансовій сфері Віктор Гальчинський у коментарі кореспондентці 032.ua, запроваджені жорсткі карантинні заходи, але виправдані в поточній ситуації, та зупинка цілих галузей досить...
Суспільство
Станом на 10:00 неділі, 5 квітня, за добу в Україні зафіксували 156 нових випадків захворювання на COVID-19. Загалом 1251 лабораторно підтверджений випадок захворювання, з них 32 летальних та 25 пацієнтів одужали.   Відповідну статистику опублікували на сайті Міністерства охорони здоров'я, коронавірусну хворобу виявлено: у Києві — 225 випадків; у Чернівецькій області — 220 випадків; у Тернопільській області — 160 випадків; в Івано-Франківській області — 10...
Суспільство
У суботу, 4 квітня, у Львові помер перший пацієнт, у якого зафіксували коронавірусну інфекцію, він перебував на лікуванні в Центрі легеневого здоров'я. За інформацією пресслужби Львівської ОДА, помер 69-річний чоловік. Як розповів в.о. директора департаменту охорони здоров’я Львівської обласної державної адміністрації Андрій Васько, позитивний тест, який підтвердив у пацієнта коронавірус, отримали 5 квітня зранку. У чоловіка була важка пневмонія, він був п...
Пригоди
У неділю, 4 квітня, близько 16:00 рятувальникам повідомили про пожежу на території готелю у Львові на вулиці Коновальця. Як повідомили у пресслужбі ДСНС Львівщини, під самою будівлею на вулиці горіли дошки, було сильне задимлення готелю. Внаслідок пригоди відбулось відключення електроенергії, тому припинив працювати ліфт і з нього не змогла вибратись жінка. Рятувальникам вдалося відкрити двері ліфту та вивільнити жінку, внаслідок пригоди ніхто не постражда...
Суспільство
Станом на вечір 4 квітня у Львові одужав третій пацієнт, у якого було виявлено коронавірус, він перебував на лікуванні у Львівській обласній інфекційній клінічній лікарні. Як повідомили у пресслужбі Львівської міської ради, у 57-річного чоловіка діагностували COVID-19 після того, як він повернувся з Італії. За словами епідеміологині Львівської обласної інфекційної клінічної лікарні Наталії Тімко, перший результат тесту на коронавірусну інфекцію виявився по...
Суспільство
У суботу, 4 квітня, у Львові на фасаді Ратуші вивісили банер у знак вшанування видатного львів’янина, колишнього ректора Львівського національного університету Івана Вакарчука.  Про це повідомили у пресслужбі Львівської міської ради. Як видно з фото, на банері вказані роки життя Івана Вакарчука – 06.03. 1947р. - 04.04. 2020р., а також надпис: "Людина, закохана у науку, і вірна їй до останнього подиху. Світла пам'ять". Як раніше зазначала редакція 032.ua, м...
Пригоди
3 квітня уряд опублікував  список додаткових обмежень під час карантину в Україні через поширення коронавірусної інфекції, які вступають в дію з понеділка, 6 квітня.  На урядовому порталі виконавчої влади зазначили, що нові обмежувальні заходи викликали в українців безліч запитань, тому надали роз’яснення на найпоширені з них. Чому потрібно носити із собою документи, що посвідчують особу? Наявність у людини документів дозволить перевірити, чи не мусить вон...