Фотографії старого Львова: ТОП-10 світлин автобусів львівського виробництва

Створений одразу після Другої світової війни Львівський автобусний завод стояв на чолі своєї галузі впродовж довгого періоду та забезпечував великі міста не лише в Україні, але й за її межами, провідним на той час громадським транспортом. Сайт 032.ua зібрав фотографії старого Львова та пропонує подивитись, якою продукцією міг похвалитися автобусний завод нашого міста раніше.

Автобус для космонавтів

Фотографії старого Львова: ТОП-10 світлин автобусів львівського виробництва, фото-1 Фотографії старого Львова: ТОП-10 світлин автобусів львівського виробництва, фото-2

(Джерело: laz-legend.ru)

Восени 1960 року на базі ЛАЗу почали створювати автобус для радянських космонавтів, який би довозив їх до космічного корабля. За основу взяли модель ЛАЗ-695Б, яка добре себе зарекомендувала. Машині зробили антикорозійне покриття та повністю переробили інтер’єр. У салоні з’явилось величезне крісло для космонавта, яке підганялось під габарити скафандра, встановили окремі крісла для персоналу та лікарів, у сидіння вмонтували телефон, радіо, засоби спецзв’язку, кондиціонери, кінокамери. 12 квітня 1961 року Юрій Гагарін проїхався у львівському автобусі до космічного корабля “Восток-1”. Перша модель автобуса прослужила на станції шість років, після чого розробили ще один на базі ЛАЗ-695Е.

Великий міський автобус

Фотографії старого Львова: ТОП-10 світлин автобусів львівського виробництва, фото-3

1976 року на заводі розробили та побудували дослідний зразок великого міського автобуса ЛАЗ-5252 (No85-Е), уніфікованого із середнім автобусом ЛАЗ-4202. Його вирішили подовжити на одну секцію позаду передньої вісі, що дозволило розмістити ще одні двостулкові двері та перевозити більше ста людей.

Двосекційний автобус

Фотографії старого Львова: ТОП-10 світлин автобусів львівського виробництва, фото-4

Цікавою моделлю, яка прийшла на зміну ЛАЗ-5252, стала модель зчленованих міських автобусів, які були створені на базі свого попередника. Пасажиромісткість становила 190 осіб (з них 38 місць для сидіння), а довжина автобуса — 17,5 метрів.

Читайте також: Транспортні стратегії Львова і реальність: що планували та зробили у місті за 10 років

“Лайнер”

Фотографії старого Львова: ТОП-10 світлин автобусів львівського виробництва, фото-5

Наприкінці 1986 року на львівському заводі почали розробляти ЛАЗ-4207, як відповідь на світові тренди. Цей автобус повністю замінив старі моделі та був розроблений для експлуатації в різних погодних умовах: холодного або тропічного клімату. Його основною метою були міжміські перевезення. У 2003 році ці автобуси модернізували та почали називати “Лайнерами”.

“Динамівський” автобус

Фотографії старого Львова: ТОП-10 світлин автобусів львівського виробництва, фото-6

Із 1959 по 1985 роки Львівський автобусний завод випускав міжміську модель ЛАЗ-697 “Турист”. У салоні було розміщено 34 регульованих сидіння, з індивідуальним нічним освітленням, попільничками, сітками для газет і журналів, також був розсувний дах, вентиляція, опалення і радіоприймач.

На цій моделі вперше почали використовувати фірмову літеру “Л” в обрамленні. Автобус показували на Міжнародній виставці в Марселі в 1959 році і на автомобільній виставці в Женеві 1960 року. Згодом почали випускати ЛАЗ-697М, у якому з’явилися аварійні виходи на вікнах. А у 1974 році саме цей автобус став перевізником українського футбольного клубу “Динамо”: на ньому “біло-сині” вирушали за перемогами на Кубок володарів Кубків та Суперкубок УЄФА.

ЛАЗ “Україна”

Фотографії старого Львова: ТОП-10 світлин автобусів львівського виробництва, фото-7 Фотографії старого Львова: ТОП-10 світлин автобусів львівського виробництва, фото-8 Фотографії старого Львова: ТОП-10 світлин автобусів львівського виробництва, фото-9 Фотографії старого Львова: ТОП-10 світлин автобусів львівського виробництва, фото-10

(Джерело: mmr.net.ua)

У 1960-х роках у Львові з'явився перший варіант автобуса з підвищеним комфортом, який мав курсувати між містами - "Україна-1". Тут була принципово інша форма кузова, передня і задня частина були обтічними, також було велике лобове скло. Подейкують, що цю модель конструктори “підгледіли” на технічному ярмарку в Будапешті 1959 року, в Ікаруса-303. Пізніше було багато різних моделей “України”, але найцікавішою була модель “67”, яка мала зворотній нахил задньої шиби. У 1967 та 1969 роках ці моделі брали участь у Міжнародному туристичному ралі та експонувались на Міжнародному тижні автобусів у Ніцці (Франція).

Низькопідлоговий ЛАЗ-360

Фотографії старого Львова: ТОП-10 світлин автобусів львівського виробництва, фото-11

У 1968 році львівські конструктори розробили низькопідлогову модель автобуса ЛАЗ-360, рівень підлоги якого над дорогою становив 360 мм. Але основною проблемою було компонування автобуса: кабіна водія мала високу підлогу, під якою розмістили двигун і трансмісію, окремо був пасажирський салон з низькою підлогою. Ця конструкція була недостатньо надійною, і автобус не пішов у масове виробництво.

Читайте також: Історія львівського транспорту у цифрах, - ФОТО

Автобус з висувними підніжками

Фотографії старого Львова: ТОП-10 світлин автобусів львівського виробництва, фото-12 Фотографії старого Львова: ТОП-10 світлин автобусів львівського виробництва, фото-13

У 1974 році створили досить прогресивну модель великого міського автобуса ЛАЗ 11-630 “Мир”. Окрім потужного двигуна ЯМЗ 740 та пониженої до 630 мм підлоги і асиметричної трансмісії, цікавим рішенням стали висувні підніжки пасажирських дверей. Але через складність у виготовленні конструкції, автобус не випустили на конвеєр.

Автобус, що супроводжував Олімпійський вогонь

Фотографії старого Львова: ТОП-10 світлин автобусів львівського виробництва, фото-14

У 80-х роках в СРСР готувалися до Олімпійських ігор, з цією метою на Львівському автобусному заводі розпочали розробку моделі ЛАЗ-5255 “Карпати”. Основною метою виготовлення машини було обслуговування організаційного комітету й високопоставлених чиновників, що прибули на Ігри, а також супровід олімпійського вогню з Олімпії до Москви. В автобусі розмістили три ряди сидінь на 15 людей, з’явився столик на чотирьох, два телевізори, шафа для одягу, холодильник і бар.

Автобус-кафе

Фотографії старого Львова: ТОП-10 світлин автобусів львівського виробництва, фото-15

(Джерело фото: drive2.ru)

Наприкінці минулого століття успішно реалізували ідею їдальні на колесах: модель розробили у 1980-х роках. Прижився автобус ЛАЗ-4969, у якому харчувались будівельники та водії міських автобусів. У салоні була не лише імпровізована кухня, але й місце для тих, хто їсть. Одночасно харчуватись в кафе могло 16 осіб. Окремі моделі випускалися до 2008 року, всього виготовили 519 ЛАЗів-кафе. Всередині автобуса була також газова плита, баки на 150 літрів холодної та 60 літрів гарячої води, умивальники, “ванна” для посуду, вентиляція.

ПОВНЕ АБО ЧАСТКОВЕ КОПІЮВАННЯ МАТЕРІАЛУ ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ ТА ВВАЖАЄТЬСЯ ПОРУШЕННЯМ АВТОРСЬКИХ ПРАВ

Львів новини 032 ЛАЗ транспорт автобуси ретро фото історія
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Оцініть першим
(0 оцінок)
Поки ще ніхто не оцінював
Ніхто ще не рекомендував
Авторизуйтесь ,
щоб оцінити і порекомендувати
Коментарі