• Головна
  • Зіткнення з майбутнім: унікальний шанс для України
15:30, 8 липня 2017 р.

Зіткнення з майбутнім: унікальний шанс для України

Зіткнення з майбутнім: унікальний шанс для України

Двісті років тому винахід парового двигуна, прядильних машин і нових методів у металургії зробили Британію на ціле століття першої державою світу.

Друга промислова революція вивела на авансцену світової історії США. Ті країни, які не проспали третю промислову або, як ще її називають, цифрову революцію, і сьогодні задають тон у світовій політиці та економіці.

Світ прискорюється, і сьогодні на наших очах розгортається четверта промислова революція. Вона знову змінить розклад сил у світовій геополітиці, помноживши на нуль вплив «країн-бензоколонок». Відправивши на дно історії «динозаврів» минулого століття, і, можливо, піднявши на вершину нового технологічного ланцюжка більш пристосованих до життя «ссавців».

Що відбувається

На початку 90-х особи з величезним мобільним телефоном могли попастися на очі пересічним громадянам тільки, якщо виходять з шестисотого Мерседеса або величезного джипа. Купівля персонального комп'ютера ставала важливою подією в житті невеликої фірми. А подивитися, як шеф грає в «сапера», приходили менш успішні власники бізнесу з сусідніх офісів.

Сьогодні смартфони, ноутбуки, планшети та інші різноманітні хитромудрі гаджети сприймаються як цілком звичайний аксесуар життя середньостатистичного школяра.

Судячи з цього, також швидко і стрімко за життя лише одного покоління відбудеться світовий перехід і до нового технологічного укладу. Ось кілька фактів, які б підтверджували, що майбутнє вже люто стукає у вікно.

Масове виробництво електромобілів, безпілотний транспорт та відновлювальна енергетика

Американський бізнесмен Ілон Маск оголосив, що 7 липня була запущена в серійне виробництво перша масова модель електромобіля Tesla- Model 3.

За даними виробника, цей електромобіль зможе проїхати близько 350 кілометрів від одного заряду акумулятора. Вартість базової комплектації моделі становить 35 тисяч доларів. Це майже в три рази дешевше, ніж вартість попередніх моделей Tesla.



Шведський автовиробник Volvo, який належить китайській компанії Geely, оголосив про початок шляху до поступової відмови від двигунів внутрішнього згоряння і перехід на виробництво електромобілів і гібридних автомобілів. Починаючи з 2019 року, кожну нову модель, вироблену під брендом Volvo, будуть оснащувати електричним мотором.

Електромобілі вже перестали бути екзотикою не тільки для американського і європейського споживача. Наприклад, у Китаї в минулому році було продано півмільйона електромобілів.

Ще одна важлива тенденція ринку автомобілебудування - це перехід до безпілотного транспорту.

Так, за даними американського аналітичного центру RethinkX, в США вже в 2030 році 95% маршрутів буде обслуговуватися автономними автомобілями, що належать корпораціям.

Ефективна експлуатація транспортних засобів (кожен автомобіль буде використовуватися щонайменше в десять разів більше, ніж автомобілі, що належать індивідуальним власникам) означає, що їх число скоротиться.

Кількість пасажирських автомобілів на американських дорогах скоротиться з 247 млн  ​​до 44 млн. Коли за умовні "копійки" автомобіль з автопілотом вас зможе доставити в умовний пункт призначення, кому захочеться морочитися зі заправкою, СТО, гаражем і тим, що ти володієш власністю, яка швидко падає в ціні. Судячи з усього, років за 20 професія шофера буде виглядати таким же анахронізмом, як і професія візника.

Стрімко розвивається і ринок відновлюваної енергетики

Та ж Tesla Ілона Маска планує вивести на ринок лінійку з чотирьох типів сонячної покрівлі, які підійшли б до естетики будинків покупців. Запуск масштабного виробництва нових сонячних дахів запланований вже в цьому році. Очікується також, що вартість нової технологічної черепиці буде менше, ніж вартість звичної нам класичної.



За даними NEO, на відновлювану енергетику до 2040 року доведеться понад половини світової енергії.

Саме тому президент США Дональд Трамп заявив про розпродаж стратегічних запасів американської нафти і агресивній політиці щодо просування продажів зрідженого газу на європейський ринок. Американці хочуть зафіксувати прибуток, поки ці вуглеводні хоч чогось варті. А то, що при цьому збанкрутує «Газпром», можливо, разом з усією країною «великих скреп», буде всього лише маленьким бонусом, але аж ніяк не метою нової американської енергетичної політики.

Український виграш

У канві цих змін у України з'явився унікальний шанс потрапити в число тих країн, які можуть з максимальною користю для себе використовувати новий світовий тренд.

По-перше, Україна виграє як країна, яка змушена витрачати мільярди доларів на закупівлю вуглеводнів. Кожен з нас змушений заплатити свою частку за щастя сидіти взимку в добре опалювальному приміщенні. Все це позначається на зовнішньоторговельному балансі країни і, отже, на курсі долара і євро, який традиційно зростає восени, коли країна збільшують закупівлі газу для проведення опалювального сезону.
Сьогодні ми радіємо перемозі «Нафтогазу» в судовій тяжбі над «Газпромом» в Стокгольмському суді, але нашим нащадкам доведеться на пальцях пояснювати, чому українців на початку 21 століття так сильно цікавили ціни на газ і нафту.

Через кілька років ціни на опалення і гарячу воду будуть залежати не від «злих дядьків» в НКРЕКУ (Нацкомісія, що здійснює регулювання у сферах енергетики та комунальних послуги), а від того, як швидко окупиться сонячна батарея і новий акумулятор для збереження енергії на даху вашого будинку.

У деяких передових західноукраїнських селах сонячна енергія вже використовується на повну котушку. Але можливий виграш України не вичерпується тільки відмовою від закупівель дорогих вуглеводнів.

Україна може стати майстернєю Європи

Дивно, але факт. Навіть у воюючий країні, про «швидке зникнення» з політичної карти якій кожен день, як папуги, повторюють російські «експерти», відбуваються досить показові події.

З 2015 року на території України введено в експлуатацію 56 заводів. Також було побудовано 29 сонячних електростанцій і п'ять вітроелектростанцій. Справжній промисловий бум переживають сьогодні західні області країни. Це логічно - ближче до кордонів Євросоюзу і подалі від «руського мира».



А ось на окупованих областях Донбасу відбувається стрімка деіндустріалізація - після захоплення бойовиками зупиняються шахти і заводи, які залишилися без ринків збуту в Україні.

Однак це тільки початок процесу. Сьогодні Україна має унікальний шанс отримати багатомільярдні інвестиції і цілі нові галузі з найсучаснішими західними технологіями. У боротьбі за інвестора у України є, як мінімум, чотири важливих переваги перед конкурентами.

Чотири бонуса України: Асоціація з ЄС, логістика, зарплата і внутрішній ринок

З 1 вересня в Україні офіційно, остаточно і беззворотньо вступить Угода про асоціацію з 28 країнами Євросоюзу.

А це значає для європейського інвестора, що товари, вироблені в Україні, можна буде вивозити за низькими митними ставками. Такої переваги немає у наших сусідів - Білорусі та Росії.

Практично з будь-якої точки України можна доїхати в саму крайню точку Євросоюзу за 48 годин. А з областей західної України в більшість країн Євросоюзу можна дістатися за кілька годин.

Ну і третя наша перевага, яке, безумовно, не радує співвітчизників, - це дуже низька зарплата. Сьогодні в Україні середня зарплата становить всього 250 доларів, тоді як в Польщі, Словаччині - близько 1000 доларів, в Росії, Румунії та Болгарії - 600-500 доларів, близько 400 доларів в Білорусі.

Але чим більше підприємств буде будуватися в Україні, тим активніше вони будуть конкурувати за робочу силу і поступово підвищувати зарплату. Так, деякі автозбіркові підприємства у Львівській та Івано-Франківській областях вже двічі змушені були підвищувати зарплату, щоб набрати достатню кількість співробітників.

Не варто забувати, що сама Україна - це потенційно великий і привабливий ринок з 45-мільйонним населенням. І тут в Східній Європі з нами може в цьому відношенні конкурувати тільки Росія. Але вона сьогодні, «завдяки» безглуздості своїх правителів, знаходиться під санкціями - кінця і краю яким не видно. А це значить, що про інвестиції путинськії Росії на найближчі роки можна забути.

Гіпотетичному «Ілону Маску» сьогодні в принципі все одно, де будувати новий завод з абсолютно новими технологіями. Важливо, щоб він був ближче до головних ринків збуту, міг приносити максимальний прибуток і щоб інвестиції мільярдера були б надійно захищені.

А ось з останнім поки в Україні проблема. З нашими пройдисвітами-
рейдерами, «чесними судами» та суцільною корупцією щось будувати в країні можна тільки під прямі гарантії держави.Не далі, як учора, 7 липня, співвітчизники могли подивитися захоплююче кіно про те, як народний депутат Борис Розенблат бере хабарі.



І таких розенблатів у всіх гілках української влади ще вагон і маленький візок. Втім, колись потрібно починати. І перші посадки корупціонерів і хабарників (якщо вони все ж відбудуться) стануть найкращим сигналом західним інвесторам, який тільки може послати Україна.

Зараз у України існує унікальний шанс отримати з нуля цілі галузі сучасної промисловості, які будуть визначати життя людей в найближчі кілька десятиліть. І якщо ми сьогодні не вскочимо в останній вагон поїзда під назвою «четверта промислова революція», винних у цьому завтра буде шукати вже безглуздо.

Роман Лазоренко

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Україна #четвертапромисловареволюція #Тесла
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити

Коментарі

Курси валют
Валюта
Купівля
Продаж
USD
39,87
39,95
EUR
42,88
42,93
PLN
9,87
9,90
Оголошення
live comments feed...