• Головна
  • Сьогодні минає 21-ша річниця Скнилівської трагедії: історія катастрофи
09:05, 27 липня
Надійне джерело

Сьогодні минає 21-ша річниця Скнилівської трагедії: історія катастрофи

Сьогодні минає 21-ша річниця Скнилівської трагедії: історія катастрофи

21 рік тому 27 липня у Львові сталася жахлива трагедія. Винищувач Су-27УБ врізався в натовп - 77 осіб загинули (серед них 28 дітей), близько 250 були травмовані, багато з постраждалих отримали інвалідність. Це найбільша катастрофа під час авіаційних шоу.

Сьогодні у Львові вшанують пам'ять жертв Скнилівської трагедії. О 10:00 у храмі Воскресіння Христового УГКЦ, що вул. Городоцька, 319а розпочнеться поминальне Богослужіння. Опісля відбудеться покладання квітів до «Сегменту пам’яті» жертв Скнилівської трагедії. Членам сімей загиблих виплатять одноразову матеріальну допомогу - 2 тисячі гривень отримають 55 людей. З бюджету Львівської громади на ці виплати скерували 110 тисяч гривень.

Журналістка 032 нагадує історію найбільшої катастрофи під час авіаційних шоу.

Історія катастрофи

27 липня 2002 року на Скнилівському аеродромі проводили святкування, присвячене 60-річчю 14 АК ВПС України. Фігури вищого пілотажу виконував досвідчений екіпаж пілотів першого класу групи «Українські соколи» полковники Володимир Топонар і Юрій Єгоров. У суботу подивитися на фігури вищого пілотажу прийшли близько 10 000 осіб. На виконання демонстраційного пілотування був підготовлений МіГ-29УБ (№ 20) зі складу 114 бригади тактичної авіації. Але через погодні умови машина не змогла вилетіти з Івано-Франківська до Львова. Замість неї зі складу 9 винищувального авіаційного полку було піднято Су-27УБ (№ 42 серійний № 96310425070).

Скнилівська трагедія, Фото: Уніан

Скнилівська трагедія, Фото: Уніан

О 12:52 за місцевим часом Су-27УБ, під час завершення фігури вищого пілотажу «напівпетля», яку виконав на дуже малій висоті з порушенням та виходом на критичні кути атаки, намагаючись перейти до горизонтального польоту та уникнути зіткнення із землею, зачепив стабілізатором дерево, потім крилом бетонне покриття рульожної доріжки, а далі — врізався в Су-17М4Р 48 окремого гвардійського розвідувального авіаційного полку (Коломия) на землі, правим крилом зачепив штурманський ліхтар Іл-76ТД, і, виконавши три оберти навколо осі центроплану, впав у натовп людей, які вийшли на аеродром, аби краще побачити виконання пілотування. Літак вибухнув і запалав. Обидва пілоти катапультувалися вже після контакту з землею і зазнали лише незначних пошкоджень внаслідок перенавантажень при катапультуванні. Близько двадцяти машин швидкої допомоги та пожежні команди прибули для рятування потерпілих. Пізніше на місці контакту Су-27УБ та Іл-76ТД знайдено рештки близько дванадцяти людей.

Сьогодні минає 21-ша річниця Скнилівської трагедії: історія катастрофи, фото-2

У той же день через кілька годин після трагедії до Львова прилетіли перші особи країни. Секретар РНБО Євген Марчук, який пообіцяв якнайдетальніше розслідування обставин катастрофи та президент України Леонід Кучма. Розслідуванням трагедії зайнялася Генеральна прокуратура України і спеціальна комісія Міністерства оборони України. Від самого початку висунули декілька версій причин аварії: технічна несправність літака, помилка пілотів, а також помилка в плануванні польотів, організації та розміщенні глядачів на летовищі. Прес-центр Генеральної прокуратури зробив заяву, в якій причинами трагедії названо погану організацію, підготовку та проведення авіашоу.

Сьогодні минає 21-ша річниця Скнилівської трагедії: історія катастрофи, фото-3

Далі конкретні звинувачення було висунуто проти пілотів. Їм інкримінували відхилення від льотного завдання, низький професіоналізм і недбальство. Самі пілоти не визнавали своєї провини в аварії і вказували на погану організацію шоу, зокрема на те, що їхні польотні карти суттєво відрізнялися від місцевості, де мали бути проведені маневри. Вони також зазначили, що на шоу потрібно було виконувати маневри на літаку, на якому заздалегідь не тренувалися. Деякі експерти також зазначають, що наземні служби мали повідомити пілотів про відхилення від програми шоу і наближення до глядачів. Зокрема, при наближенні до людей на відстань ближче ніж 200 м фігури пілотажу не мали б виконуватися.

Сьогодні минає 21-ша річниця Скнилівської трагедії: історія катастрофи, фото-4, Фото: Уніан

Фото: Уніан

До відповідальності за трагедію безпосередньо притягнено 10 осіб. Осіб, причетних до авіашоу, та льотчиків визнано винними у скоєнні аварії через недбалість та невиконання плану польоту. До 6 років тюремного ув'язнення засуджено генерал-майора Анатолія Третьякова, який виконував обов'язки командувача 14 АК. Також 5 років отримав керівник польотів із землі підполковник Юрій Яцюк. Льотчик Володимир Топонар отримав 14 років ув'язнення, а льотчик Юрій Єгоров - 8 років.

Сьогодні минає 21-ша річниця Скнилівської трагедії: історія катастрофи, фото-5

Також були порушені справи проти чотирьох інших генералів ВПС України. Пілоти відмовилися визнавати себе винними. Деякі постраждалі також висловили невдоволення розслідуванням і мали намір скаржитися до Європейського суду.

7 листопада 2007 року своїм указом президент Віктор Ющенко помилував деяких обвинувачених у цій справі: зокрема Анатолія Третьякова, скоротив строк ув'язнення Юрію Єгорову з 8 до 3 років.

Сьогодні минає 21-ша річниця Скнилівської трагедії: історія катастрофи, фото-6

Відтоді авіаційні шоу в Україні заборонені.

Фото: Уніан, Укріформ, Getty images

Читайте також: Чи можливе відкриття аеропорту у Львові – думка військових.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#скнилівська_трагедія_львів #скнилівська_трагедія #скнилівська_катастрофа
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Спецтема
Редакція 032.ua започаткувала новий спецпроєкт "Історія старого Львова". Розповідаємо про розвиток районів міста, парків, історію площ, будівель. Ви зможете переглянути раритетні світлини та дізнатися більше про місто Лева.

Коментарі

Оголошення
live comments feed...