• Головна
  • Мер Львова пропонує написати на слабоалкогольних коктейлях великими літерами «алкоголь»
13:45, 19 лютого 2013 р.

Мер Львова пропонує написати на слабоалкогольних коктейлях великими літерами «алкоголь»

Мер Львова Андрій Садовий ініціював загальнонаціональну кампанію «Стоп алкопоп». Її мета - зупинити індустрію слабоалкогольних коктейлів (так званого «алкопопу») в Україні. Як зазначив сьогодні під час прес-конференції мер Львова, ці напитки руйнують дитину зсередини, тому потрібно збільшити акциз на такі напитки, а також на пляшках розміщувати великі написи – «алкоголь».

 «Питання номер один – потужна загальноукраїнська кампанія», - додає міський голова.

Кампанія «Стоп алкопоп» відбуватиметься шляхом широкої кампанії (телебачення, Інтернет, зустрічі) про шкідливість споживання слабоалкогольних коктейлів. Головними цільовими групами будуть як самі підлітки, так і їхні батьки.

«Я сьогодні говоритиму не тільки як міський голова, але і як батько, який виховує 5 дітей. Ми твердо стоїмо у Львові на позиції здоров’я, гармонійного розвитку наших дітей і львів’ян. Що бентежить? У 2010 році у Львові ми ввели обмеження щодо продажу алкоголю з 22.00 год до 10.00 год. Це обмеження дало достатньо позитивний результат – зменшилась кількість людей, які потрапляють, в тому числі, в реанімацію, зменшилась кількість злочинів, в тому числі, і серед дітей, скоєних у стані алкогольного сп’яніння.

Нас бентежить статистика 2012 року. Ці цифри говорять самі за себе – в 2-3 рази збільшується кількість дітей, які потрапляють в реанімацію з алкогольним отруєнням. Це не є отруєння від важкого алкоголю, а це отруєння від, так званої, алкопопси. Ці алкогольні напої руйнують дитину, але вони виглядають дуже красиво – гарні малюночки, зображення з дитячих мультиків, і маленькими буквами можна прочитати, що є вміст алкоголю. Хто з батьків це знає? Мало хто.

Коли ми цю інформацію сьогодні подаємо вчителям, міліціонерам – для них це шок, бо вони ці напої не вважають алкоголем, а дитячими напитками. Ці напої руйнують дітей.

З 12 років до 17 років, пік – в 14-16 років. Це дослідження, яке було проведено в Україні. До 82% дітей віком 15 років споживають алкопопсу. Ці цифри вражають.

Алкогольна індустрія з молодого віку готує собі клієнтів для потім дорослого споживання. В ці напитки входить алкоголь дуже низької якості, кофеїн, у поєднанні – це гримуча суміш, яка зсередини руйнує організм. Ця алкопопса не має запаху алкоголю, вона має приємний солодкуватий смак.

У 2012 році 1 млрд 120 млн грн – це ті кошти, які отримала індустрія з продажу алкопопси. Ця динаміка постійно йде вверх. Якщо країни Західної Європи мали цей підйом у 2000-их роках і потім, завдяки великим потужним компаніям, це все опустилось. То у нас йде масовий ріст вверх», - зазначив міський голова Львова Андрій Садовий.

Як додав міський голова Львова, мета ініційованої кампанії – зупинити алковиробників.

«Індустрія алкопопу має одну чітку і очевидну ціль – завоювати дитячий та підлітковий ринок продажу алкоголю. Цю стратегію алкоконцерни здійснюють дуже успішно і системно протягом років і не зустрічають на своєму шляху жодних перешкод. Фактично на наших очах алковиробники створюють собі з наших дітей багатомільйонну армію майбутніх алкоголіків. У нас одна проста мета – зупинити їх.

Алковиробники хочуть обдурити молодь? Кажуть, що алкопоп це модно і круто? Я впевнений, що наша молодь покаже – вона мудріша», - заявив мер Львова Андрій Садовий.

Довідка

Факти про алкопоп:

«Алкопоп» - поширена в світі назва слабоалкогольних коктейлів, вміст спирту в яких коливається від 1,2 до 8%. Особливість впливу таких напоїв пов'язана з тим, що вони містять у собі вуглекислий газ. Він прискорює проходження алкоголю через шлунок і його всмоктування в кишечнику, а через це швидко створюється висока концентраціяалкоголю в організмі. Особливою небезпекою алкопопу лікарі вважають поєднання кофеїну та алкоголю.

Найактивнішими споживачами алкопопу є підлітки. У віці 15 років аж 82% підлітків п’ють алкопоп. При цьому серед 14-річних ця частка складає 46%, а серед 16 та 17-річних - 55% та 59% відповідно. 25% починають вживати їх у 13-річному віці, 15% - у віці 12 років та менше!

Дані: «Споживання підлітками слабоалкогольних коктейлів. Соціологічне дослідження» (Харківський політехнічний інститут, 2012 рік)

Протягом 2012 року у Львові 56 дітей потрапили в реанімацію з гострим алкогольним отруєнням. Переважно, внаслідок вживання сумішей алкопопу з іншими алкогольними напоями. 30% усіх дитячих отруєнь у Львові – алкогольні. 

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення