Ухвала про зменшення ціни на проїзд – це старт виборчої кампанії - каже мер Львова

Як зазначив сьогодні міський голова Львова Андрій Садовий, ухвали, які були прийняті на пленарному засіданні сесії Львівської міської ради 26 липня і не відповідають чинному законодавству, будуть заветовані.

Про це інформує прес-служба Львівської міськради.

«Ті ухвали, які прийняті з порушенням чинного законодавства, безперечно, будуть заветовані. Якщо говорити про ухвалу щодо ціни на проїзд в електротранспорті, то це ухвала на старт виборчої кампанії. Красиво сказати – «зменшимо ціни», а як це фінансово можливо? У більшості українських міст проїзд в електротранспорті вартує 1,5 грн. Якщо у Львові зменшити ціну, то люди на підприємстві будуть без зарплати. Я буду діяти тільки відповідно до чинного законодавства», - зазначив мер Львова Андрій Садовий.

Нагадаємо, на останній сесії міської ради ухвалили скасування рішення виконавчого комітету від 1 червня 2012 року №375 «Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів у міському електротранспорті». Відповідно до цього рішення плата за проїзд становила 1,5 грн. Відповідно до ухвали сесії, повинно бути відновлене рішення виконавчого комітету від 5 серпня 2011 року №736, відповідно до якого тариф на перевезення становив 1,25 грн.

Щодо скасування рішення виконавчого комітету від 01.06.2012 №375 «Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів у міському електротранспорті» юридичне управління ЛМР має ряд зауважень.

«Ми вважаємо, що це рішення не має жодних юридичних підстав, оскільки згідно із ЗУ «Про органи місцевого самоврядування» рішення органів місцевого самоврядування, тобто рішення виконавчого комітету, можуть бути скасовані рішенням Ради лише у випадку, коли вони суперечать нормам чинного законодавства або іншим ухвалам Ради.

Більше того, у 2009 році Радою було прийнято рішення про затвердження кредитних договорів та договорів-гарантій між «Львівавтодором», «Львівелектротрансом», міською радою та ЄБРР. Відповідно до цих договорів міська рада зобов’язана була через виконавчий комітет, бо це його повноваження, підняти тариф до рівня 1,5 грн, як економічно обґрунтованого тарифу. У випадку невиконання такого рішення, для міста можуть бути негативні наслідки. Банк на свій розсуд може вимагати повернення всіх виплат як від «Львівелектротрансу», так і від «Львівавтодору», - зазначила начальник юридичного управління Гелена Пайонкевич.

Є лише два міста в Україні, де тариф у електротранспорті є меншим, ніж 1,5 грн. Це Чернівці, де вже іде процедура підняття тарифу, і Вінниця, де рішення про підняття тарифу буде розглядатися після прийняття транспортної схеми. Тобто, Львів є одним із останніх міст, які вирішили прийняти таке рішення.

«Підняття тарифу на 25 копійок лише частково покращило фінансовий стан «Львівелектотрансу». Витрати на електроенергію зросли на 25%, заробітна плата збільшилась на 25%. На утримання та ремонт виробничого обладнання видатки збільшились на 50%. Підняття тарифу до 1,5 грн лише частково покривали ці витрати. А враховуючи те, що підприємство ще має кредитні заборгованості, воно не в стані самостійно вирішити та врегульовувати свої питання.

Підняття тарифу дозволяло не допускати заборгованості із заробітної плати та купувати елементарні матеріали для проведення ремонтів. У тарифі, розміром 1,5 грн, закладена мінімальна собівартість 10%. Враховуючи ті проблеми, які ми маємо, відмінивши зараз тариф, ми свідомо прирікаємо підприємство на борги із заробітної плати, несплату податків і неможливість перспективи розвитку», - розповідає в.о. директора департаменту житлового господарства та інфраструктури Володимир Олійник.