16:03, 24 серпня 2015 р.

Е-квиток: через терни до зірок

Львів'яни мріють про електронний квиток ще з 2011 року. Система безготівкової оплати за проїзд вирішила б чималу кількість проблем, починаючи від культури водія до контролю пасажиропотоку. Чому ж тоді цей проект не став реальністю, а досі мрія?

Вперше про е-квиток заговорили у далекому 2011 році, тоді ніби і систему продумали, і як виглядати цей квиток буде також вигадали. Втім, якби все було так просто, то львів’яни вже давно їздили Львовом по-новому.

Тоді дану ініціативу не підтримали депутати Львівської міськради. Вони мали проголосувати за створення компанії «Леокард». Якраз вона працювала над практичним введенням електронного квитка в дію. Але чомусь це рішення не набрало потрібної кількості голосів.

У 2012 році ввели в дію нову транспортну реформу, яка, в ідеалі, мала полегшувати та покращувати життя мешканцям Львова. Курсували 596 маршруток по 56 маршрутах. Ця реформа мала тільки 6 маршрутів, які сполучали окраїни міста із центром (радіальних). Інші 50 сполучали окраїни між собою.

В ідеалі такі маршрути мали полегшити життя та покращити якість пересування, але не так все й просто. Маршрути чи то не продумали до кінця, чи то перестаралися, але більшість жителів Львова, прокинувшись вранці 1 січня 2012 року, не знали, як пересуватися по-своєму ж місту.

Тоді почали вводити додаткові, незаплановані маршрути, і в результаті до 2013 року схема маршрутів майже повернулася до попередньої.

Від транспортної реформи залишився лише спогад і то негативний.

Пройшло кілька років і у Львові знову заговорили про операцію “Е”. Торік 11 компанії з України та усього світу вступили у запеклу боротьбу за щасливий квиток. Серед конкурсантів такі компанії: ТОВ "ІВА-Україна" (м. Київ), ТОВ "Українська Платіжна Система" (торговельна марка "EasyPay"),Консорціум "Астек" (м. Київ), "Gemicle Inc." (м. Вінниця),·Emoney Groop, BV (м. Прага),ТОВ "МСТ Рівне" (від "MST Global" Корея),ТОВ "Автор" (м. Київ), AVISTA Ltd. (м. Варшава) Компанія групи Scheidt&Bachmann, ТОВ "СофтСерв – Муніципальні технології" (м. Львів), ТОВ "Дата Стрим" ("АльфаПей", м. Харків), Підприємство "Візор-21" (м. Луцьк).

Втім, після того, як підприємства представили свої пропозиції, ідею про запровадження електронного квитка відклали до кращих часів. До 2017 року.

Як розповів у коментарі 032.ua Сергій Журбенко, заступник начальника управління транспорту та зв’язку ЛМР, ввести електронний квиток планують з 1 січня 2017р.

Всі заходи на підготовчому етапі щодо запровадження електронного квитка вже здійсненні, залишилося тільки знайти інвесторів. А це і є основною проблемою. Залучення інвестора під цей проект може привести до певних незручностей, обмеження впливу міської ради на реалізацію проекту, додаткових фінансових втрат у довгостроковій перспективі.

Є ще одна проблема: чомусь депутати знов не підтримують введення е-квитка. Найбільш прийнятним була б реалізація проекту за рахунок кредиту міжнародних фінансових інституцій, однак це не знаходить підтримки у депутатського корпусу. Відповідно до проведених консультацій даний склад депутатів міської ради не підтримує фінансування проекту е-квитка.

Як і в 2012р, планується зміна кількості маршрутів, адже зараз багато дублюються і цим створюють високу конкуренція одні одним.

«Запровадження проекту електронного квитка потребуватиме змін у транспортну мережу в зв'язку з тим, що квиток передбачає безкоштовні пересадки. Відповідно очікується зменшення кількості маршрутів та їх переформатування. Однак, все це буде реалізовано тільки після впровадження проекту.

Щодо термінів, то ми все ж таки очікуємо впровадження квитка разом з закінченням терміну дії основної кількості договорів на перевезення автобусними маршрутами - 01.01.2017. Це було б найбільш оптимально для міста», - каже Сергій Журбенко.

 

Не потрібно розчаровуватися, можливо, вже у недалекому майбутньому нас чекає комфортний громадський транспорт, а вислів «як кілька в банці» для нас залишить тільки жахливим спогадом.

Преваги введення е-квитка знає кожний пересічний – не потрібно буде тіснитися в переповнених маршрутах та наражати себе на небезпеку, водії не мали б безпосереднього контакту з готівкою, не було б можливості привласнити певну частину коштів. 

Також можна моніторити кількість пасажирів на певному маршруті, тоді було б зрозуміло скільки маршруток пускати по даному маршруту, щоб їх забагато не було(як би смішно це не звучало) і замало не було(як є завжди).

До слова, експерти кажуть,  найоптимальнішим варіантом для Львова було б використати досвід Риги під час введення е-квитка. Адже транспортна система обох міст практично однакова. У Ризі провели велику роботу для адаптації е-квитка до своєї транспортної системи, тому нам залишається тільки їхній досвід застосувати у Львові.

Отже, єдине, що нам залишається — це чекати 2017 року. Через терни до зірок.

Автор: ІРИНА Макаренко

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Львів #новини #032_ua #електронний_квиток
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити

Коментарі

Курси валют
Валюта
Купівля
Продаж
USD
39,84
39,87
EUR
42,84
42,89
PLN
9,87
9,90
Оголошення
live comments feed...