суботня розмова
12:07, 11 жовтня 2014 р.

У мене посвідчення!

суботня розмова

Сумно визнавати, але для того, щоб біля вас зупинився автобус, коли ви махаєте рукою, ви повинні відповідати певним параметри. А саме: мати на вигляд не більше 60 років, бути здоровим, стояти без милиць, палички, великих сумок, а подекуди тримати в руці гроші на проїзд, щоб водій побачив їх і зупинився. А інакше він проїде повз, або зачинить двері перед вашим носом, мовляв, квапиться і не помітив пасажира на зупинці. 

Львівські водії вдаються до будь-яких хитрощів, аби не перевозити тих, у кого посвідчення. В них, як то кажуть “глаз алмаз”, і таких бачать здалеку.
А коли їм це не вдається то, часто хамлять тим, кому держава по стану здоров'я або за заслуги дозволила їхати в громадському транспорті - безкоштовно.

Минуло тижня, львів'ян обурила ситуація, яка трапилась в одній із міських маршруток.
У Львові водій автобуса обізвав пасажира «собакою» за те, що той показав посвідчення.
Як писав раніше 032.ua водія це настільки розізлило, що він у відповідь почав нервово смикатися за кермом, обурливо бурмотіти щось собі під ніс, в кінці додавши в сторону пільговика - «собака!»

У мене посвідчення!, фото-1

Небайдужий свідок інциденту, який їхав в автобусі, написав скаргу на водія, де попросив зобов’язати водія зазначеного транспортного засобу дати письмове пояснення своєї реакції на пред’явлення пасажиром посвідчення, що давало останньому право на пільговий проїзд; та вжити дисциплінарних заходів до водія за порушення Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорт.

Але я вам і без того письмового пояснення розповім, чому водій так вчинив.
На думку водіїв, держава надала людям пільги, але не забезпечила механізм виплати компенсації самим перевізникам, які і здійснюють перевезення пільговиків.
Ви знаєте скільки таких пільг роздала держава? 51 (!)
Ви тільки уявіть собі, 51 категорія львів'ян може їздити безкоштовно у громадському транспорті, разом і з вами. І очевидно, що держава не може компенсувати всі втрати перевізника за перевезення тих людей. Врешті-решт, навіщо, коли вони і так їздять.

За даними, які оприлюднили 8 жовтня під час проведення круглого столу на тему «Пільги в громадському транспорті: гарантії влади і реалії сьогодення» - у державному бюджеті на відшкодування пільгового проїзду закладено 49 млн на відшкодування, планують видати лише — 5 млн. А за 9 місяців цього року заплатили лише 2 млн.

«За рік автобуси міста перевозять приблизно 110 млн пасажирів, 22 млн — це пільговики. Відтак вони складають 20% від усіх пасажирів. Ми як перевізники забезпечуємо їхнє перевезення, але держава повинна відшкодувати витрати. Зараз вони складають лише 12% від потреби. Якщо відшкодування відбувалося б на 100%, цих конфліктів між водієм і пасажиром — не було б», – розповів директор транспортного підприємства «Міра і К» Микола Шкурган.

У мене посвідчення!, фото-2

Знаєте, я навіть інколи помічаю, що не тільки водії кидаються, як бик на червоне, чуючи: “посвідчення”, а самих пасажирів теж тіпає, коли вранці, о 8:30 вони їдуть на роботу, і не мають де стати, у кращому випадку, через те, що кожної зупинки заходить 2-3 пільговика кожної зупинки.

Люди часто обурюються, мовляв, пенсіонери мають ще більший дохід ніж студенти. В останніх — 700 гривень стипендії, а в пенсіонерів — 1 350. Чому вони не платять?”

Скандали тривають, конфлікти у цьому “любовному” трикутнику під назвою — “пасажир-пільговик- водій” щодня набирають нових обертів на місцевому рівні і не вщухають. Відтак львівські перевізники вирішили взяти ситуацію під свій контроль і якось оці авгієві стайні взяти і почистити.

Вони розробили близько п'яти рекомендацій, де запропонували, як вирішити проблему з пільговиками. 

Перший варіант — це обмеження часу дії пільгових посвідчень. Пропонують, щоб посвідчення діяло щоденно лише з 10 30 до 16 години. А у вихідні та святкові дні пільги на проїзд у громадському транспорті скасували.

Ніби не погана ініціатива, в години пік, можна буде спокійніше і комфортніше доїхати додому тим, хто платить. А от навіщо скасовувати дію посвідчення у вихідні дні, коли пасажирів в кілька разів менше, а для водіїв - це звичний робочий день — питання для роздумів.

Другий варіант - обмежити категорію громадян, що користуються пільгами (а таких нагадую — 51) з такої кількості до 7-10.
Зокрема,ветерани ОУН-УПА, ветерани ВВВ, учасники бойових дій, члени сімей загиблих у військових діях під час АТО, інваліди першої групи загального захворювання, інваліди по зору з супроводжуючою особою та діти до семи років без зайняття окремого місця для сидіння
Всі інші категорії користуються 50% пільгою у робочі дні в часовому проміжку з 10 30 до 16 00 год.

Третій варіант - обмеження кількості пільговиків у одному автобусі одночасно: від чотирьох до шести на рейс. Цікаво, щоправда, як мають визначати скільки пільговиків їде, скільки вийшло і скільки зайшло?

Тому є ще й четвертий варіант про який у Львові кажуть уже давно - введення на кожному маршруті одного соціального автобусу.

nikopol.net

nikopol.net

фото: nikopol.net


Такий автобус курсував би згідно з графіком в окремі години і на ньому б їздили тільки пільговики. Таким чином переконані, перевізники, ті, хто має фальшиве посвідчення оплачували б за проїзд, а пільговики давали можливість комфортно їздити іншим.
Але на цьому варіанти, як позбутись пільговиків в переповнених маршрутках — не закінчились.

Є також пропозиція, щоб місто видавало спеціальні адресні квитки для пенсіонерів та пільговиків із міського бюджету. Механізм відбувався би так — пільговик приходить, йому виписують певну кількість квитків (залежно від виділеного бюджету), він їх забирає, а при вході в автобус віддає водію.

Тим не менше, якби там не було і як би ми не хотіли, вирішити це питання на місцевому рівні не вдасться. Оскільки будь-який із запропонованих перевізниками варіантів у тій чи іншій мірі є незаконний. Тому для реалізації будь-якого мирного плану необхідно внести законодавчі зміни на рівні ВРУ та КМУ.

Єдине, що наразі можуть перевізники - це доопрацювати свої варіанти і найближчим часом відправити їх на розгляд Львівському міському голові Андрію Садовому та прем’єр-міністру України Арсенію Яценюку. Що вони, і пообіцяли, зробити.

А зараз перевезення пільговиків в маршрутках залишається на совісті водіїв.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Львів
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити

Коментарі

Оголошення
live comments feed...