• Головна
  • 5 фатальних помилок на співбесіді
Реклама
12:32, 15 квітня 2014 р.

5 фатальних помилок на співбесіді

Реклама

Як правило , запрошення на співбесіду ще не означає прийом на роботу. Щоб добитися бажаної вакансії, потрібно успішно пройти квест під кодовою назвою «інтерв'ю» . При цьому важливо не забути, що в переважній більшості випадків саме ваша поведінка на інтерв'ю визначає його успішність.

Які 5 помилок на співбесіді можуть стати для вас фатальними? Про це наша стаття.

1 . Непідготовленість до інтерв'ю

Це, на жаль, найпоширеніша і «найдорожча» помилка. Більшість шукачів вважають, що без підготовки, на імпровізації, « вже про себе коханого» можуть розповісти все, що завгодно і кому завгодно. Можливо, але тоді чому на співбесіді виникає наступна проблема: коли рекрутер задає стандартні, сто раз описані в інтернеті питання, то у відповідь отримує незрозуміле бурмотіння ? Стає зрозумілим, чому початок співбесіди з «розминки» - відповідей на легкі та зрозумілі питання - стає мукою мученицькою для обох сторін. І, відповідно, момент для того, щоб створити перше позитивне враження на роботодавця, безповоротно упущений.

Що робити ? Відберіть 5-10 питань , які зазвичай ставлять на співбесідах. Підготуйте на них чіткі і зрозумілі відповіді з прикладами з практики . Запишіть їх, проговоріть і навчіться відповідати на питання гуртом і вроздріб. Потренуйтеся з друзями або близькими. Якщо соромитеся - почніть з запису своїх висловлювань на диктофон у мобільному телефоні.

Приготуйте самопрезентацію - коротку розповідь про себе. Поясніть роботодавцю, чому ваша кандидатура - кращий вибір для них.

2 . Багатослів'я і сумбурність при викладі інформації

Судячи з відгуків наших читачів на порталі , багато з них вважають , що роботодавець зобов'язаний вислухати всі подробиці їхнього професійного досвіду, причому в тих обсягах і формулюваннях, які цікаві самим претендентам. Це неправильний підхід.

Як правило, якщо ваші відповіді перевантажені зайвими деталями і масою непотрібних термінів, ви ризикуєте втратити увагу співрозмовника . Тому якщо ви «загрузли в деталях» , розповідаєте сумбурно , перескакуєте з факту на факт, та ще й перериваєте співрозмовника , що намагається скоротити ваш потік інформації - цим ви дратуєте інтерв'юера.

Що робити? Відповідайте по суті , коротко і з прикладами. Постарайтеся кожен етап вашої трудової діяльності розділити на «скелет» - коротку розповідь про діяльність на етапі - і подробиці по кожному з підпунктів. На співбесіді першим йде «скелет» , а далі ви уточнюєте у співрозмовника , про яку частину вашого досвіду вам слід розповісти докладніше. Так ви дасте тільки ту інформацію, яка цікава роботодавцю та заслужите репутацію професіонала в переговорах.

3 . Невпевненість і відчай

Більшість кандидатів нервують на співбесіді. І, як правило, інтерв'юери роблять на це знижку. Але в розумних межах. Якщо ви перепитує кожне друге запитання і відповідаєте, наче ходите по гарячому вугіллю, вас можуть запідозрити у брехні, а не в невпевненості. Тому постарайтеся взяти себе в руки і, як мінімум, підтримувати зоровий контакт і відповідати посмішкою на підбадьорливу посмішку інтерв'юера.

Набагато гірше, якщо пошуки роботи затягнулися, і невпевненість перейшла у відчай. Ніколи не починайте співбесіду із заяви про те, що вам дуже потрібна робота, і ви шалено хочете отримати позицію. Зневірений здобувач, як правило, викликає питання рекрутера - а що в кандидатові не так, якщо він до цих пір не може знайти роботу?

Що робити ? Навіть якщо ви йдете на співбесіду в компанію своєї мрії і насилу утримуєтесь від захоплених зітхань по дорозі в переговорну, вам все-таки потрібно зробити ще один глибокий вдих і взяти себе в руки. Тільки спокій, доброзичливість і ентузіазм допоможуть вам справити сприятливе враження на рекрутера. Але будь-який ентузіазм повинен проявлятися в розумних межах. Спокій і впевненість дадуть вам набагато більше, ніж відчайдушні благання і, тим більше, сльози.

4 . Завищені зарозумілість і самовпевненість

Зворотною стороною медалі є іноді неусвідомлена зарозумілість кандидатів. Цитата з відгуків на порталі: « далі мені було вже смішно з нею спілкуватися , зрозуміло , що дівчині говорити зі мною буде ні про що, і мені стало не цікаво працювати у фірмі, де такій людині довірили відбирати кандидатури на посаду. Вона мене вже нервувала !» або «Хороший спеціаліст з рекрутером повинен спілкуватися мінімально - не витрачати свій час на " посередника" , який мало розуміє в специфіці роботи здобувача».

Сенс подібних заяв ясний. Як правило, така точка зору позначається і на поведінці кандидата на інтерв'ю. Зрозуміло, що демонстрація зневажливого ставлення до рекрутера, навіть неусвідомлена, веде до відповідного негативу з боку інтерв'юера. Особливо менеджерів з підбору дратує, коли кандидати до нудоти говорять про себе коханого, практично не пов'язуючи свої достоїнства з обговорюваної вакансією. Тому навіть якщо ви вважаєте себе ідеальним і єдиним кандидатом на вакансію, не поспішайте вважати себе вже прийнятим і вести себе відповідно. А вже тим більше висувати свої умови.

Що робити ? Ваше завдання як професіонала - показати рекрутеру, що саме ви - ідеальний кандидат і будете максимально корисні компанії. Зараз не ви обираєте, а вас обирають. Тому проявіть професіоналізм - продайте себе рекрутеру, якщо вам потрібна робота в цій компанії. У кожному разі коректна доброзичлива поведінка - це ще одне очко в вашу користь, а це не зайве, погодьтеся.

5 . Надмірна настирливість і нав'язливість

Цей гріх трапляється і на співбесіді, і після неї. На інтерв'ю такий кандидат може, наприклад, перейти в роль «інтерв'юера» і дозволити собі давати рекрутеру поради з професійної діяльності і з особистих нюансів. Від формулювання «А я б на вашому місці ... » і до « А чому ви не робите ... » - особливо в повчальної інтонації - слід відмовитися.

Після співбесіди не потрібно відразу ж дзвонити з розпитуваннями про те, на якій стадії перебуває розгляд вашої кандидатури. Тим більше не потрібно щодня писати і менеджеру з підбору , і лінійному керівнику (навіть якщо координати обох фахівців у вас є) - так ви ризикуєте погіршити враження про вас. Зрозумійте, що більша компанія і вище посада, тим більше час узгодження навіть за найсприятливішого враження від кандидата.

Що робити? Максимально коректно і доброзичливо поводитися на зустрічі. Навіть якщо щось у поведінці рекрутера вас не влаштовує, чи не ви платите йому гроші. І в ваш функціонал не входитиме його навчання.

Щоб дізнатися результат, розумно узгодити з представниками компанії-роботодавця дату наступного контакту. Як правило, довідатися про стан справ можна, почекавши кілька днів.

Усвідомити наявність в собі і навчитися уникати цих прикрих промахів просто. Важливо розуміти, що в переважній більшості випадків саме ваша поведінка на інтерв'ю визначає його успішність. Підготовленість і коректність при спілкуванні з представниками компанії-роботодавця - ось ваш ключ до успіху.

Ми бажаємо вам цікавої нової роботи ! Портал rabota.ua

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Курси валют
Валюта
Купівля
Продаж
USD
39,98
40,04
EUR
43,15
43,25
PLN
10,01
10,05
Оголошення
live comments feed...