Професор Львівської політехніки показав світлини про те, як з часом змінювалась архітектура

У Львівському будинку архітектора розгорнута цікава фотовиставка “Культурний краєвид: міграція форм”. Її автор — знаний львівський зодчий і краєзнавець професор Національного університету “Львівська політехніка” Богдан Посацький. Основна тема виставки — зміна урбаністичного архітектурного образу упродовж століть. Про це 032 інформує прес-служба Національного університету “Львівська політехніка”.

Світлинами Богдан Посацький  захоплюється з дитинства. З того часу багато подорожує, упродовж десятків років зібрав величезний фотоархів  творів архітектури та містобудування Західної України та європейських країн. Широко використовує власні фотографії для ілюстрування та обгрунтування своїх наукових гіпотез. Наукові інтереси професора Посацького торкаються проблем розвитку і реконструкції міст Західної України та їх історичних осередків, ролі історико-архітектурної спадщини у містобудівному розвитку, а також культурних передумов формування простору міста.

В експозиції представлені міські краєвиди Будапешта, Праги (цікаво, що світлинець співставив архітектурний образ цього міста спершу в 1966 році та цьогоріч), Дрездена, Афін, Риму, Женеви, Берна, Зальбурга, Ліхтенштейна. 

Проте головний герой фотовиставки — місто Лева. Саме столиці Галичини  присвячені цикли його блискучих фоторобіт “Біля Львова і подалі…” (2002 – 2010), “Личаківський парк” (2009), “Осінь” (2000 – 2009), “Львів – центр” (2010), “Вежі Львова” (2002 – 2009), “Дахи” (2009 – 2011), “Львівська телевежа” (2010), “Новобудови Львова” (1960 – 1980), “Історичне середмістя Львова” (1950 – 1970), “Львівський аеропорт” (1955 – 2012) та інші.

Як розповідає автор цих непересічних фоторобіт професор Богдан Посацький, культурний краєвид  формувався разом з розвитком цивілізації внаслідок взаємодії людини із природним середовищем. І у ньому сьогодні загалом домінують саме творіння людини. Він оточує нас всюди і завжди. Оскільки сприйняття краєвиду, а в тому і творів архітектури є вимушеним, його не можна уникнути, перебуваючи в тому чи іншому місці. Ми постійно знаходимося у візуальному середовищі, оточені краєвидами того чи іншого характеру.

Львів, як місто на перетині європейських комунікацій, долучилося до процесу формування європейського культурного краєвиду впродовж кількох століть. Натомість урбаністична складова культурного краєвиду на зламі ХХ – ХХІ століть досить швидко змінюється, часто вступаючи в суперечність з архітектурними і містобудівними творіннями попередніх епох та природним довкіллям. Дана обставина вносить у образ міста і природного довкілля елементи просторового хаосу  та дисонансу. Власне,  це я теж намагався  донести до відвідувачів фотовиставки.  

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Оцініть першим
(0 оцінок)
Поки ще ніхто не оцінював
Ніхто ще не рекомендував
Авторизуйтесь ,
щоб оцінити і порекомендувати
Коментарі