Скільки коштує ліфт: уся правда про зростання цін на обслуговування у Львові

Зростання тарифів та більша кількість звернень. Ось перші наслідки передачі львівських ліфтів з приватного у комунальне обслуговування. І прагнення чиновників покращити ліфтову сферу навряд чи вдасться реалізувати через нестачу коштів. Про це 032 повідомила Агенція Незалежних Журналістських Розслідувань.

Історія питання

Більшість з 2042 львівських ліфтів відслужили термін експлуатації у 25 років. Тож робота з їх обслуговування давжно вже перетворилась на "пожежну": майстри ледве встигають виїжджати на місця ремонту, як ламається новий ліфт. Зрештою, 6 приватних організацій, які обслуговували підйомники, останні 2 роки просили Львівську мерію підняти тарифи. Однак, чиновники відмовлялись змінити затверджені у червні 2009 р. тарифи. Цього року приватникам урвався терпець і вони заявили: або тариф на обслуговування ліфтів переглянуть, або вони почнуть відмовлятись від нагляду та ремонту підйомників. Натомість, Львівський виконкому вирішив створити власного оператора на базі ЛКП "Львівсвітло".

 Скарги і звернення мешканців

І хоча офіційно комунальники прийняли 957 ліфтів з 15 серпня, приватні компанії передали усі справи за 2 тижні до того - 31 липня та 1 серпня. За підсумками першого місяця у Ратуші відрапортували про позитивні зрушення: "У серпні підрозділ скоротив число викликів на диспетчерську майже в половину", - про це свідчить офіційне повідомлення на сайті Львівської міської ради від 5.09.13 р. Проте, якщо переглянути статистику скарг та звернень щодо роботи ліфтів (на сайті ЛМР), то отримаємо цілком протилежні дані. Для порівняння: у липні цього року в Галицькому районі була 1 скарга, Франківському - 56, Залізничному - 34, Шевченківському - 53, Личаківському - 21, Сихів - 50. У серпні: Галицький - 4, Франківський - 102, Залізничний - 33, Шевченківський - 69, Личаківський - 63, Сихів - 53. Таким чином, покращення можна зафіксувати лише у Залізничному районі - на одну скаргу менше. А в усіх інших частинах Львова скарг лише побільшало.

 Тарифи "для своїх"

Упродовж двох років чиновники відмовлялись переглянути тарифи, прикриваючись захистом пересічних львів'ян. Та після передачі ліфтів з приватного у комунальне обслуговування одразу ж було підвищено тарифи. Для порівняння візьмемо ставки, затверджені виконкомом найбільшому (дотепер) приватному оператору - ТзОВ "Ліфт-Еко". Отож, тариф за місяць обслуговування диспетчеризованих ліфтів був 344,53-413,44 грн, а став 528,29-633,96 грн. За недиспетчеризовані ліфти замість 413,44-496,13 грн з 15 серпня платитимуть 776,59-931,91 грн. На мешканцях ця зміна позначиться наступним чином: замість 8-16 гривень доведеться платити 16-32 грн. Зміна начебто незначна, проте пенсіонерам та малозабезпеченим родинам зростання оплати навряд чи сподобається.

Варто зауважити, що після перегляду ставок для ЛКП "Львівсвітло" тарифи для приватних компаній залишились незмінними.

 Ціна питання

Створити власне комунальне підприємство Львівська мерія планувала ще рік тому. У міському бюджеті 2012 року на це заклали 1 млн.грн. Та підприємство створили лише цього року, виділивш вже 2,5 млн.грн. На думку директора згаданого раніше підприємства "Ліфт-Еко" Василя Сеника, за ці кошти можна було б суттєво покращити львівські ліфти: "Ця сума може врятувати ситуацію, але якщо кошти буде витрачено виключно на ремонти та відновлення підйомників". Проте "Львівсвітлу" доведеться виділити значну частину грошей на придбання диспетчерських автомобілів, навчання працівників, закупівлю інструментів та запчастин. "У нас постійно був запас запчастин на приблизно 1,5 млн.грн", - зазначає В.Сеник: "І цих деталей вистачало на 2-3 місяці пезперебійної роботи". Що ж до навчання кадрів, то і без цих витрат не обійтись, бо приватники після передачі ліфтів місту залишили собі кращих фахівців. Єдине, на чому дещо зекономить місто - оренді приміщень. Бо до серпня за комунальні приміщення для диспетчерів і майстрів приватники платили щомісяця десятки тисяч гривень. Зрештою, 2,5 млн.грн "не зроблять погоди" у сфері обслуговування ліфтів. Можливо, проведуть поточний ремонт десятка-двох ліфтів і продовжать збільшувати тарифи, - резюмує фахівець.

Усі ці перетурбації дечим нагадують реформу громадського транспорту нашого міста. Тоді практично збанкрутіле комунальне підприємство АТП-1 повернули до життя після надання кращих у Львові маршрутів. Тому знаючі люди не виключають, що це лише питання часу, коли у Львівській мерії вирішать реформувати інші сфери комунального і не лише комунального життя у нашому місті.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Оцініть першим
(0 оцінок)
Поки ще ніхто не оцінював
Ніхто ще не рекомендував
Авторизуйтесь ,
щоб оцінити і порекомендувати
Коментарі