Розкрили секрет, як не провалитися на співбесіді

43% українських HRів вважають невдалою кожну другу-третю зустріч з кандидатом на вакантну позицію. Найчастіше під час співбесіди фахівці з підбору персоналу стикаються із завищеною самооцінкою, невмінням адекватно оцінити свій рівень і невідповідністю інформації в резюме реальним навичкам та досвіду кандидата.

За результатами опитування, яке було проведене HeadHunter Україна серед HR-менеджерів і керівників компаній, 43% фахівців з підбору персоналу вважають невдалою кожну другу-третю співбесіду. Тільки 13% роботодавців називають корисними всі співбесіди. А 44% респондентів зізналися, що вважати свій час на співбесіді даремно витраченим їм доводилося досить рідко.

Такі песимістичні настрої українських рекрутерів цілком виправдані. Кожен шостий претендент приходить на співбесіду з навичками, які не відповідають вимогам у вакансії. Кожен десятий кандидат не вміє належним чином скласти резюме та коротко відповісти на запитання під час співбесіди. Стільки ж шукачів взагалі спізнюються на зустріч. Але ось ввічливого ставлення під час співбесід шукачам нової роботи не позичати: тільки 4% роботодавців скаржаться на відсутність хороших манер у потенційних кандидатів на посаду.

Окремо варто згадати про схильність шукачів прикрашати своє резюме: перебільшувати досвід, зарплату на попередньому місці, приховувати причини звільнення та відносини з колишнім начальником.

Приблизно 50 % опитаних працівників викривляли інформацію не тільки в резюме, але й на співбесіді. Тому зараз HR-менеджерам доводиться не лише шукати кандидата, який матиме достатній досвід і кваліфікацію, але й перевіряти його чесність. Проблема настільки актуальна, що фахівці з персоналу все частіше беруть на озброєння спеціальні тести або навіть детектор брехні.

Існують співбесіди, які неможливо підвести під будь-яку статистику . HR-фахівці розповіли про найбільш провальні, на їхню думку, співбесіди.

Під час однієї співбесіди причиною для відмови став нетверезий стан пошукача: «Кандидат на посаду спеціаліста служби безпеки прийшов у дуже нетверезому стані, спілкуватися було майже неможливо - необхідно було швидко та коректно відмовити».

Нерідко HR-менеджери змушені стикатися з відверто неадекватною поведінкою пошукача . Ось як було описано невдале інтерв'ю з кандидатом на посаду програміста 1С: «Протягом співбесіди мовчав, відповіді потрібно було буквально «витягувати» , не закінчивши співбесіди, він просто встав і пішов». Інша історія про співбесіду з молодою мамою: «Було дуже неприємно, коли жінка стала благати взяти її на роботу, тому що у неї маленька дитина та її ніде не хочуть брати. При цьому кваліфікація зовсім не відповідала нашим вимогам».

Також трапляються приклади абсолютно несерйозного ставлення з боку по шукачів роботи: «Кандидат на позицію «керівник відділу продажів» на співбесіді практично спав, а під кінець ліг усім корпусом на стіл переговорів».

Дані були отримані у результаті панельного опитування HR-спеціалістів та керівників компаній, яке відбувалося на сайті Міжнародного кадрового порталу HeadHunter Україна (hh.ua) у червні 2013 року.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Оцініть першим
(0 оцінок)
Поки ще ніхто не оцінював
Ніхто ще не рекомендував
Авторизуйтесь ,
щоб оцінити і порекомендувати
Коментарі