• Головна
  • Напрями країни, або Хороший асфальт на дорогах не валяється (ФОТО + ВІДЕО)
Тема для обговорення
09:28, 26 травня 2013 р.

Напрями країни, або Хороший асфальт на дорогах не валяється (ФОТО + ВІДЕО)

Тема для обговорення

Днями «Укравтодор» спільно з Міністерством доходів і зборів виступив з ініціативою збільшити акциз на бензин і дизпаливо в середньому в 2 рази, для того щоб зібрати гроші на ремонт українських доріг. Ініціатива відразу ж викликала різке обурення з боку автомобілістів. І справа не в тому, що їм стало шкода грошей (хоча і це теж). Гнів і обурення викликала переконаність водіїв у тому, що при нинішній системі розподілу та контролю за витрачанням коштів всі ці «виручені гроші» осядуть у чиїхось кишенях, а вже ніяк не на дорогах.

За інформацією експертів, вже зараз в Україні вартість ремонту одного кілометра доріг - найвища в Європі, приблизно 5 мільйонів доларів США. Правда, прем'єр-міністр Азаров заявив, що це навіть дешевше, ніж у Німеччині, де за його словами, 1 км автомобільної дороги першої категорії - 4 смуги руху коштує приблизно 12,5 млн. доларів.

А ось за даними російського Міністерства транспорту реальна ціна будівництва 1 км доріг на Заході набагато менше, ніж це стверджує прем'єр-міністр. За даними відомства, будівництво 1 кілометра дорожнього полотна в Росії коштує 41 млн. рублів ($ 1,3 млн.), в Китаї - 35 млн. ($ 1,1 млн.), у США - 72 млн. ($ 2,4 млн. ), у Канаді - 82,3 млн. ($ 2,7 млн.), у Франції - 101,1 млн. ($ 3,3 млн.), а в Німеччині - 122,6 млн. рублів ($ 4 млн.).

Кому вірити - вирішувати вам, шановні співвітчизники, але так чи інакше, ситуація зрозуміла. Ремонт доріг - в Україні це бізнес в першу чергу для чиновників. І схоже, саме вони не зацікавлені в тому, щоб відремонтована дорога служила 10-20 років. Адже при такому підході як тоді заробляти? Ось і виходить, що з приходом весни щороку в нашій країні відбувається одне й те ж - дороги зникають.

Кожне місто справляється з проблемою розбитих доріг по-своєму. Десь міська влада перестилає центральні вулиці, заявляючи, що на дороги в житлових районах просто не вистачає коштів і сил, хтось «латає» ями і обіцяє, що ось-ось «в майбутньому році ми покриємо місто новим асфальтом», комусь не вистачає робочої сили і техніки ... На жаль, але результат скрізь один - «майбутній рік» ніяк не настане, фінансування ніяк не збільшується, а техніка ніяк не з'являється. При цьому латки рвуться, а нові ями з'являються з неймовірною швидкістю. У підсумку, як «скакали» автомобілісти на своїх «залізних конях» по наших напрямках, так і продовжують вбивати свої машини.

На всі скарги водіїв в уряді відповідають коротко: знаємо, згодні, але зробити нічого не можемо. Сам Азаров підтверджує неспроможність країни виправити дану ситуацію.

«Якщо сьогодні весь наш бюджет, який у нас є, спрямувати не на зарплату і не на пенсію, а тільки на дороги, то ми все одно не виправимо ситуацію», - заявив Азаров.

На питання «чому так?» керівники держави лише розводять руками і кивають на «папередніков», мовляв, стільки років нічого не робилося, що тепер складно все виправити і додають: «Ремонт ям - не вихід. Країні потрібні висококласні дороги, а це вимагає часу і величезних трудових витрат ».

Правда, цього року побудувати нові магістралі немає можливості, але ... ось наступного року ..., обіцяє Азаров, країна обов'язково візьметься реалізовувати амбітну програму автодорожнього будівництва, завдяки якій транспортні коридори європейської якості об'єднають всі адміністративні центри країни.

Ну а поки наші «майбутні дороги європейської якості», м'яко кажучи, залишають бажати кращого. Доказів дані слова навряд чи потребують, але все ж, щоб не бути голослівними, ми вирішили зібрати фотографії з усієї країни і проаналізувати, в якому ж місті автомобілістам «пощастило» найбільше.

Отже ...

У Луганську доріг немає. Такий «оптимістичний» висновок зробили кореспонденти нашого порталу, опитавши жителів даного регіону. За словами читачів, найгірше йдуть справи з проїзною частиною в житлових районах. До речі, за словами мера Сергія Кравченка, в цьому році на їх ремонт виділили 32 мільйони гривень. Але поки міський голова розпинається про успішний ремонт дорожнього покриття, луганчани надсилають фото на підтвердження своїх слів.

лганск3

 

луганск2

 

Луганск

 

Схожа ситуація і в Одесі. Тамтешні дорожники скаржаться: велика частина дорожнього покриття - це те, що залишилося від радянських часів. Спроектовані три-чотири десятиліття тому магістралі не витримують сучасного навантаження та інтенсивністі руху. Крім того, у зв'язку з недостатністю фінансування капітальний ремонт багатьох вулиць не проводився протягом більш ніж 30 років, і, як наслідок, - ступінь зношеності покриття вулично-дорожньої мережі на сьогоднішній момент складає більше 70%.

«В ремонті мають потребу, як дороги селища Таїрова, так і селища Котовського, і особливо в центрі міста», - заявив нам начальник міського управління дорожнього господарства Андрій Шмагало.

На цей рік влада нашкребла грошей на капітальний ремонт вулиць вапняних, Житомирської, Посмітного, а також площ 10-го Квітня і Старосінної. На них витратять 34 мільйони, а на всі інші виділено близько 40 мільйонів гривень.

одесса

 

Насправді, коли їдеш по латаній-перелатати одеської дорозі, відчуття сильної хитавиці. Якщо в центрі ще намагаються замазати ями, то на околицях зовсім все сумно. Так, не знайшли і навряд чи знайдуть в цьому році грошей на ремонт густонаселеній вулиці міста - Академіка Сахарова. Одеські водії вже назвали цю дорогу «тихим жахом» і полігоном для танків. І це при тому, що тут розташовуються новобудови, супермаркет, великі розважальні центри і навіть оптово-роздрібний продовольчий ринок, а перетинає вулицю дорога, що веде до найбільшого в Одесі торгівельно-розважальному комплексу «Рив'єра».

Влада визначила замовником ремонту управління капітального будівництва. Відомство має призначити тендер на підрядника, але от через дірок у бюджеті зробити цього не може. У мерії нам пообіцяли, що як тільки з'являться вільні кошти, призначать конкурс, потім протягом 70 днів оберуть компанію з найвигіднішими умовами.
Парадокс полягає в тому, що вулиця Сахарова входить в округ нардепа-мажоритарника Геннадія Труханова, фірма якого, за даними Вісника державних закупівель України, виграє левову частку всіх замовлень на ремонт доріг в Одесі.

У сусідньому регіоні дорогах також дають прізвисько. Мешканці Миколаєва називають свої магістралі «дорогами жаху». І, до речі, не дарма. Буквально нещодавно через моторошного стану автопокриття довелося викликати рятувальників, щоб доставити хвору  дитину в лікарню. МНСників викликав водій «швидкої», який не міг з'їхати зі схилу. Рятувальники відбуксирували, застряглу в багнюці і ямах машину на придатну для їзди трасу.

Николаев

 

У свою чергу тимчасово виконуючий обов'язки мера Миколаєва Володимир Коренюгін запевнив: до 1 червня в місті буде закінчено ремонт на всіх магістральних, а потім ремонтні роботи розпочнуться на міждворових проїздах.

На Львівщині дороги зазвичай роблять в дощову погоду і абияк. Навіть Євро не допомогло, особливо враховуючи, що підрядниками виступали «донецькі». Нове покриття, навіть якщо з'являється, не витримує і року, а кошти з бюджету кудись йдуть.
Голова Львівської ЛОДА нещодавно став свідком ремонту доріг у Жовківському районі та був щиро вражений. Такої «халтури» він ще не бачив. Віктор Шемчук заявив, що стан доріг у Львівській області є питанням національної безпеки. За його словами, загальна сума неефективного використання коштів для ремонту доріг у Львівській області торік склала більше 40 млн. грн. і пообіцяв звільнити начальника Львівського облавтодору Юрія Тарасовича.

Дніпропетровську пощастило більше. У місті влада вирішила-таки взятися за ремонт дорожнього полотна. Правда, відремонтувати цього року планують лише центральні дороги міста. Зате капітально. А ось внутрішньоквартальні проїзди ремонтувати поки що не будуть.

Днепропетровск

 

днепропетровск2

 



«На ці цілі в бюджеті Дніпропетровська грошей не передбачено. Поки що збираємо скарги мешканців, формуємо титульний список », - заявив заступник начальника департаменту комунального господарства та капітального будівництва Дніпропетровської міськради Олексій Самілик.

У Криму також ремонтують дороги. Причому дуже навіть креативно ... сміттям. Трагікомічність полягає в тому, що відбувається це в селі під назвою Чистеньке. Тут для ремонту доріг комунальники використовують будівельне сміття і цеглу-черепашник.
Водії такі «латки» об'їжджають дуже уважно, мабуть, щоб не залишити в них колесо.
«Радує одне, - кажуть місцеві водії. - Такий «ремонт» до першого дощу ».


У Керчі також креативний підхід до даної проблеми. Правда, тут вельми оригінально «натякають» місцевій владі про наявність ям на дорогах самі автомобілісти. Водії залишають послання меру прямо на проїжджих частинах.

У цей час у столиці Криму - Сімферополі - міська влада вирішила всім подати приклад, мовляв, як треба справлятися з ремонтом доріг.

«Ми вишукуємо кошти, щоб на якомога більших ділянках дорожнього полотна проводити капітальний ремонт. Всі розуміють, що Сімферополь - столиця Криму, і міські дороги мають бути прикладом », - додав начальник управління житлово-комунального господарства Сімферопольської міської ради Анатолій Рогов.

У Запоріжжі теж, мабуть, вирішили показати всій країні, як треба робити ремонт, тому заходилися «латати» дірки на дорогах ще в січні. І ніякі калюжі комунальникам не були у перешкоді.
  

У Донецьку тема ремонту доріг спливає кожен сезон, незважаючи на те, що головні магістралі міста упорядковували за найкращими стандартами торік до Євро2012 і, здавалося б, вони повинні служити вірою і правдою, як мінімум, 10 років. Але ні. Цього року дороги знову приводили в порядок. На сьогодні, за словами міського голови Донецька Олександра Лук'янченка, всі дороги, якими їздить громадський транспорт, відремонтовані.

донецк

 

«Станом на 13 травня в місті було відремонтовано 53 тис. 25 кв. м магістралей, а планові показники виконано на 100% у Ворошиловському, Калінінському, Кіровському, Куйбишевському і Пролетарському районах», - заявив на останній травневій прес-конференції Лук'янченко.
На початку цього року мер Донецька заявляв, що на поточний ремонт доріг цього року витратять близько 20 млн. грн. В даний час комунальники переключилися на ремонт доріг у приватному секторі, які в деяких районах вже встигли привести в порядок, але в більшості своїй ці дороги знаходяться в жалюгідному стані, також як і на прибудинкових територіях міста.

У другому за величиною місті Донецької області, Маріуполі, ситуація з дорогами в цьому році просто кепська. На початок березня міський бюджет заборгував укладальникам асфальту 10 млн. грн. за роботи, виконані ще у 2012-му. Природно, що до ремонту доріг у 2013-му приступили дуже пізно - потрібно було погашати борги. «Ми платимо податки - де дороги?» - таку акцію у квітні провели обурені маріупольські автолюбителі.

мариуполь2

 

Зрештою, влада до ремонту таки приступили. Але як! Латають ями. Для таких робіт не потрібен тендер, пояснили в профільному департаменті. 286 об'єктів в Маріуполі планують відремонтувати таким ось ямковим способом. Природно, ці ж самі «ямкові місця» вже через місяць-два знову перетворюються на величезні непрохідні окопи. Водії в місті жартують, називаючи больові дорожні точки «ікрометними» - адже замість того, щоб їх відремонтувати знову, ДАІ частенько виставляє неподалік свій пост і справно штрафує тих, хто змушений порушувати правила, об'їжджаючи непрохідні ями і рятуючи свою машину. Одним з найбільш дохідних місць в Маріуполі називають поворот з пр. Леніна (центральний проспект міста) на вул. Червонофлотську (головну промислову магістраль, ведучу в порт).

мариуполь

 До слова,  перший капітальний ремонт вулиці Гагаріна в Маріуполі, що почався днями,  викликав справжній транспортний колапс, оскільки об'їзні шляхи у місті розробили лише для пасажирського і легкового транспорту. Машини ж, які везуть різні вантажі в порт, змушені «домовлятися» з співробітниками ДАІ про проїзд, для того щоб не зірвати свої домовленості за контрактами і не «влетіти» на дуже великі платежі через «неустойку» з тим же портом.


У Кривому Розі з ямами на дорогах борються, ну або намагаються, якщо судити з того, що періодично по місту маячать комунальники в помаранчевих жилетках і з лопатами в руках. При цьому міська влада заявляє: «Робимо, що можемо».

Кривой рог

 

кривой рог2

 

У поточному році на ремонт доріг виділено 80 млн. грн., що в 5 разів більше, ніж було спрямовано на ці цілі в 2010 році. Крім того, з цих грошей 30 млн. грн. піде саме на ямковий ремонт, який вже ведеться. Решта 50 млн. підуть на капремонт », - заявив начальник управління з благоустрою та житлової політики Криворізького міськвиконкому Олександра Катриченко.



У Харкові теж влада робить «що може», правда судячи з усього, може вона набагато більше, ніж чиновники в інших містах. У Першій столиці повним ходом йдуть ремонтні роботи. Звичайно, деякі магістралі перестилаються не повністю, їх «латають», але все ж, якось наводяться в належний вигляд.

харьков ремонт дорог

 

У департаменті будівництва і дорожнього господарства пояснюють: ремонтувати дороги в Харкові досить важко, так як проектування вулично-дорожньої мережі вироблялося в 50-ті роки минулого сторіччя, і за цей час у місті набагато зросла інтенсивність руху транспорту. Також негативно впливає той факт, що всі комунікації (каналізація, зв'язок, водопровід, газ, силові електричні кабелі) покладені під дорожнім полотном і при ліквідації різноманітних аварій дорожнє покриття руйнується.

На завершення трохи цифр

Глава "Укравтодору" Євген Прусенко заявив, що в Україні на сьогодні відремонтовано 63% автодоріг, а до кінця червня будуть «залатані» всі магістралі країни. За його словами, на дорогах залишилося 1,7 млн кв. м проблемних ділянок, у тому числі на дорогах державного значення 200 тис. кв. м і на дорогах місцевого значення 1,5 млн кв. м.
На «дорожнє» благо країни щодня працює близько 12 тис. осіб, які ремонтують до 90 тис. кв. м доріг на день.
Величезні цифри, які мало про що говорять звичайному громадянинові країни, затьмарює той факт, що навіть сам Прусенко додає: для приведення автомобільних доріг у нормальний стан необхідно протягом 10 років щорічно вкладати по 40-50 млрд грн. Уточнимо 50 млрд. гривень - це 1/8 всіх витрат країни за рік.
Цікаво, а скільки з цих грошей осяде в кишенях чиновників усіх рівнів? І ще цікаво: а по яких дорогах ми б їздили сьогодні, якби всі ці гроші дійсно були б витрачені на дороги?

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити

Коментарі

Курси валют
Валюта
Купівля
Продаж
USD
39,98
40,04
EUR
43,15
43,25
PLN
10,01
10,05
Оголошення
live comments feed...