• Головна
  • Як виглядає електротранспорт у Львові та Європі й скільки коштує проїзд у ньому, - ФОТО
20:18, 15 січня 2020 р.
Надійне джерело

Як виглядає електротранспорт у Львові та Європі й скільки коштує проїзд у ньому, - ФОТО

Як виглядає електротранспорт у Львові та Європі й скільки коштує проїзд у ньому, - ФОТО

Із 15 січня у Львові підняли вартість проїзду у трамваях та тролейбусах міста до 6 та 7 гривень. З огляду на суспільний резонанс, кореспондент сайту 032.ua вирішив порівняти ціни на проїзд у електротранспорті Львова та європейських містах, а також зовнішній вигляд трамваїв та тролейбусів і середню зарплату (за офіційними даними) у кожному з цих міст.

Львів

У Львові є кілька видів електротранспорту: старенькі, але модернізовані трамваї та тролейбуси Tatra KT4D, а також подібні користовані моделі, придбані в Європі у 2007 - 2008, 2013 та 2018 роках, і українські “Електрони” T5L64 і Т3L44. За попередніми даними “Львівелектротрансу”, у грудні 2019 року вулицями міста курсувало 62 тролейбусних і 82 трамвайних вагони. До 15 січня пасажири платили по 5 гривень за проїзд, і по 2,5 гривні - студенти й учні шкіл, зараз ціну підняли до 6 гривень (якщо купувати у електронному вигляді) та 7 гривень (якщо купувати квиток у водія), пільговий квиток, відповідно коштує тепер 3 і 3,5 гривні. Ціни на абонементи залишили старі: 150 - 160 гривень за проїзний на 30 днів, 40 гривень - за туристичний проїзний на 3 дні, квартальний абонемент можна купити за 420 гривень.

За даними Головного управління статистики у Львівській області, торік середня зарплата у Львові коливалася в межах 9004 - 10261 грн. На Львівщині оплачували працю по 6129 - 11296 грн на місяць. Для купівлі проїзного на 30 днів, середньостатистичному львів’янину доведеться заплатити близько 1,66% своїх доходів.

Варшава

Трамвай у Варшаві, фото ВікіпедіяТрамвай у Варшаві, фото transphoto.ru

У столиці Польщі дуже добре налагоджена транспортна система: містом курсують автобуси, трамваї, а також метро і електрички, які заїжджають у зону 1 (власне місто) та зону 2 (найближче передмістя). Містом курсує досить багато старих високопідлогових трамваїв Konstal і HCP-FPS 123N, а також низькопідлогові Konstal 112N і 116N та похідні й вагони PESA 120NЮ, обладнані кондиціонерами і автоматами для купівлі квитків. Із 2018 року Варшава взагалі відмовилась від продажу квитків у водія. 

У місті є 26 трамвайних маршрутів, які доступні для пасажирів з 5:00 до 23:00. Вартість квитків дуже різна, так купити квиток на 20 хвилин за 3,40 злотих (1,7 злотих - пільговий) або одноразовий пересадочний на 75 або 90 хвилин за 4,40 (2,2) або 7 (3,5) злотих. Ціни на добові квитки коливаються в межах 7 - 26 злотих; “вікендові” квитки - 12 - 40 злотих; групові квитки для 10 людей на 75 хвилин по 22 злотих та групові “вікендові” квитки на 5-ьох осіб за 40 злотих. Проїзні у Варшаві іменні та видаються на 30 днів у 1-ій та 2-ій зонах окремо за 55 - 112 злотих або на обидві зони за 105 - 230 злотих. Є також абонементи на 90 днів, картки “варшав’янина” і “молодого варшав’янина” і проїзні для туристів на 30 та 90 днів. Вазагалі, у Польщі дуже відповідально ставляться до якості пасажирських перевезень - усю інформацію про ціни, абонементи, маршрути, а також публічні звіти про використання коштів та багато іншого можна знайти на спеціалізованому сайті.

За даними Держстату Польщі, середня зарплата у Речі Посполитій у листопаді 2019 року становила 5229,44 польських злотих на місяць. У Варшаві, як у столиці, ціни на оплату праці дещо вищі, за даними локальних ЗМІ - до  6,432 польських злотих. Таким чином, середньостатистичний поляк витрачає на місячний абонемент близько 4,39% від зарплати, а варшав’янин - до 3,58%.

Прага

Прага, трамвай, фото transphoto.ruПрага, трамвай, фото pragagid.ruПрага, трамвай, hellopraga.ru

У столиці Чехії пасажири користуються трамваями, метро, фунікулером та автобусами. Загалом у Празі є 31 трамвайна лінія, на яких курсує понад 700 вагонів: стареньких  Tatra T3 і їхніх модифікацій, Tatra KT8D5, Tatra T6A5, а також Škoda 14T і 15T.

Особливістю чеської транспортної системи є те, що квиток на проїзд (jízdenka) підходить для проїзду у всіх видах транспорту з пересадками, і обмежений він лише в часі. Так, можна купити квиток на 30 хвилин за 24 чеські крони (12 крон для дітей до 15 років), на 90 хвилин за 32 крони (16 крон для дітей), на добу - за 110 крон (55 крон для дітей), на 72 години - за 310 крон (пільгових квитків немає), діти до 5 років користуються цими послугами безкоштовно, так само як і люди від 70 років. Є можливість розрахунку за проїзд по SMS та безконтактно, а також купити проїзні на місяць (550 крон), квартал (1480 крон), 5 місяців (2450 крон) і рік (3650 крон). Уся необхідна інформація для пасажирів зібрана на офіційному сайті компанії-перевізника.

Середня заробітна плата у Чехії, за даними їхньої Державної служби статистики, становить 33 697 чеських крон; залежно від сфери праці, її оплата коливається від 20 214 до 57 785 крон на місяць. Відповідно, вартість місячного абонемента складає близько 1,63% від зарплати.

Амстердам

Трамвай в Амстердамі, фото static.tonkosti.ruКарта амстердамця, фото amsterdam.infoАмстердам, трамвай, фото getyourguide.com

У столиці Нідерландів одна транспортна компанія відповідає за увесь громадський транспорт - метро, трамваї та автобуси. Популярністю серед місцевих мешканців користуються також велосипеди і піші прогулянки. Із 1970-х років вулицями міста курсують бельгійські Linke-Hofmann-Busch і BN, німецькі Combino, а також спеціальний потяг для людей з інвалідністю від Червоного Хреста De Red Crosser. 

З 2010 року в Амстердамі запровадили комплексну систему продажу квитків, яка дозволяє подорожувати містом за допомогою єдиної електронної чіп-карти OV. У столиці є 15 трамвайних маршрутів та близько 50 автобусних, діє Amsterdam CityCard, яка дозволяє користуватись усіма видами транспорту, включно з велосипедами, відвідувати музеї, покататись на кораблику. Такі картки діють упродовж 24, 48, 72, 96, 120 годин та коштують від 65 до 130 євро. Є квитки на 1 чи 1,5 години за 3,2 - 6,5 євро; проїзні на 1 день, дитячі проїзні на день та на кілька (від 2 до 7) днів, коштують вони в межах 4 - 37 євро.

За даними місцевих медіа, середня зарплата у Нідерландах становить 2,816 євро на місяць, відповідно до сфери праці, ця сума починається від 1300 і закінчується сумою у 4000 євро на місяць. Відтак, якщо мешканці Амстердама купують чотири проїзних на 7 днів упродовж місяця (а це 148 євро в сумі), то вони витратять на транспорт близько 5,26% від зарплати.

Цюріх

Цюріх, zurichguide.ruТрамваї Цюриха, фото з ВікіпедіїТрамваї Цюриха, фото з Вікіпедії

Швейцарське місто Цюріх може похвалитися розвиненою системою міського транспорту: електричками, автобусами, тролейбусами, трамваями, фунікулерами і таксі, що курсують з 5:00 до опівночі, є також нічні автобуси. Найпопулярнішим і найкомфортнішим видом транспорту тут вважається трамвай, який курсує чітко за графіками, а всі зупинки обладнані автоматами для купівлі квитків. Цюріхом курсує кілька видів трамвайних вагонів місцевого виробництва - Be 4/6 (відомі також як “Mirage”) Be 4/6, Be 2/4, Be 4/8 (“Tram 2000”) і Be 5/6 (“Cobra”).  У місті діє Zurich Card, яка дає можливість необмеженої кількості поїздок, відвідини 40 музеїв, оглядового майданчика в аеропорту, знижки у зоопарку та парках, і коштує 27 швейцарських франки для дорослих або 19 франків для дітей (добова) або 53 та 37 франків, відповідно (за 72 години).

У Цюриху продають і квитки у роздріб - на 1 годину або на добу, діють 50% знижки для дітей 6 - 16 років, діти до 6 років їздять безкоштовно. Вартість квитків відрізняється, залежно від зони проїзду та класу комфортності, так за разові квитки по місту у другому класі доведеться заплатити 2,7 франка, у першому - 4,5 франка. За межами Цюріха (зони 1 - 7) тарифікація коливається від 6,8 до 24,8 франків. Проїзний на 24 години коштує 5 - 49,6 франків; є 9-годинні проїзні, які діють з 9:00 до 5:00 у будні дні, по 26 - 42,8 франків; а також квитки, які гарантують проїзд між зонами (Anschlussbillette) і коштують від 4,4 до 24,8 франків. Найпопулярнішим абонементом серед швейцарців є 9-годинний квиток, який можна купити на місяць за 87/144 франки по Цюріху або за 134/221 франк для усіх зон.

Середня зарплата у швейцарців становить 6257 франків на місяць (з податками), але у розвинених містах буває й більшою, наприклад у Цюриху - це 12000 франків. Відтак, купити проїзний на місяць для швейцарців буде коштувати близько 2,3%, а для мешканців Цюриха - 1,84% від зарплати.

Вінниця

Вінницький трамвай, фото Вінницької міськрадиВінницький трамвай, фото uk.etcetera.mediaВінницький трамвай, фото Вікіпедія

Не лише європейські міста можуть похвалитися добре налагодженою системою громадського транспорту. Так, у Вінниці є чудові й комфортні трамваї, частину з яких придбали саме в Цюриху - Karpfen Be4/4 і “Міражі”, а частина “гармошок” Tatra KT4 чеського виробництва залишились ще з часів СРСР; тролейбуси, автобуси і річкові теплоходи. Вартість проїзду у трамваях і тролейбусах міста становить 4 гривні, проїзний на місяць - 300 грн, студентський - 150 грн, учнівський - 100 грн. Торік у Вінниці запустили електронний квиток, який у перспективі має перетворитись на картку вінничанина, але тарифи на проїзд у зв’язку з цим не підвищували.

За даними Головного управління статистики у Вінницькій області, середньомісячна зарплата вінничан становить 9145 - 10253 гривні, мешканців Вінниччини - від 8412 до 9675. Відтак, загальний проїзний обійдеться жителям Вінниці приблизно у 2,93% від зарплати.

Одеса

Львівський активіст і дослідник Антон Лягушкін також вважає одним із найкомфортніших електротранспорт в Одесі. Місцеве комунальне підприємство “Одесміськелектротранс” відповідає за трамваї та тролейбуси: у депо є чехословаські Татри Т3, старі й нові вагони українського виробництва - Богдан Т701.10, К-1, ЮМЗ Т1, а також кілька одиниць російського виготовлення - ЗиУ-9, Тролза 5265 “Мегаполис”. Цього року на вулиці Одеси має виїхати перший трисекційний низькопідлоговий трамвай власного виробництва - “Оdissey МАХ”. Із 1 грудня 2018 року вартість проїзду в електротранспорті міста становить 5 гривень, для школярів діють місячні абонементи по 30/45 грн - на один вид транспорту та на трамвай-тролейбус, відповідно; для студентів - по 60/90 грн; загальна вартість проїзних - 120/180 грн і для організацій - по 180/240 грн. Є можливість купити проїзні на 7 днів (32/42 грн), 10 днів (44/60 грн), 15 днів (60/90 грн) та на квартал (360/500) грн.

За даними Головного управління статистики у Одеській області, середньомісячна зарплата одеситів становить 8742 - 9594 грн, мешканців Одещини - від 8473 до 9368 гривень. Тож проїзний на місяць обійдеться пасажирам приблизно у 1,88% від зарплати.

***

Порівняльний аналіз цін на проїзні у Львові та містах України і Європи

У підсумку отримаємо доволі цікаву діаграму: у Львові порівняно зі всіма іншими містами з добре розвиненою транспортною мережею, що в Україні, що за кордоном, найнижча вартість проїзду у трамваях і тролейбусах міста. Винятком може бути лише Прага, але варто зауважити, що при валюті, яка майже рівноцінна гривні (1 крона = 1,07 грн), у Чехії суттєво вищі зарплати. У Вінниці та Одесі все ж знайшли спосіб покращити й налагодити якісну роботу транспорту із меншою вартістю квитків - 4 та 5 грн. Відтак, розуміємо - Львову є куди рухатись, і будемо сподіватися, що чергове підняття тарифів у місті буде обґрунтованим і справді допоможе уникнути “транспортного колапсу”, а не як завжди…

Читайте також: Від 3 копійок до 7 гривень: як змінювались ціни на проїзд у електротранспорті Львова, - ФОТО

Автор: Лев Львович

Повне або часткове копіювання, передрук матеріалу без письмової згоди редакції забороняється та вважається порушенням авторських прав

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Львів #новини #032 #трамвай #транспорт #тролейбус #ціни #вартість #квитки
0,0
Оцініть першим
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Спецтема
Усі матеріали сайту 032.ua, пов'язані з минулим, теперішнім або майбутнім транспортної сфери міста Львова. Розповідаємо про те, як розвивався транспорт у Львові в минулому, що відбувається у цій сфері зараз та які плани у міських чиновників щодо покращення транспортної інфраструктури Львова.
live comments feed...