Ідея Х: чи реально у Львові запустити міську електричку, - ФОТО - 032.ua

Ідея Х: чи реально у Львові запустити міську електричку, - ФОТО

1-го грудня 2009 року у Львові урочисто запустили міський рейковий автобус сполучення Сихів – Підзамче. Однак вже за півроку маршрут вирішили закрити – через нерентабельність та значну завантаженість колій пасажирськими й вантажними поїздами, через що автобус не міг часто курсувати.

Втім, у Львові досі не полишають надії запустити повноцінну міську електричку. Наприклад, торік в управлінні транспорту та зв’язку міськради Львова роздумували над ідеєю запустити міську електричку з Рясного-2 до Підзамче. Журналіст сайту 032.ua з’ясовував, наскільки реально у Львові створити умови для запуску міської електрички.

З чого все почалося

Взимку 2009 року у Львові запустили міський рейковий автобус із Сихова до Підзамче. Втім, вже за півроку маршрут закрили – «Львівська залізниця» вважала обслуговування автобуса нерентабельним, адже збитки від роботи маршруту склали більше 2 мільйонів гривень.

На думку головного архітектора Львова Юліана Чаплінського, головна проблема міського рейкового автобуса полягала в малопродуманій системі діяльності транспорту.

"Сам захід був малопропіареним. Про те, що у Львові працює міський рейковий автобус, знала дуже низька кількість людей. Крім того, була погано прорахована собівартість: здається, що ніхто навіть не думав про оптимізацію", - каже Чаплінський.

Цікаво, що до закриття рейкового автобуса, «Львівська залізниця» та місто розглядали можливість продовжити маршрут залізничного транспорту від головного вокзалу до Рясне-2. Однак цим планам так і не судилося збутися.

Що тепер

У квітні цього року на сайті Єдиної системи місцевих петицій зареєстрували пропозицію від Дмитра Хмарного про запровадження нової системи міського залізничного транспорту у Львові.

Зі слів автора електронної петиції, зараз приміські напрямки обслуговують застарілі автобуси, які перебувають у аварійному стані, часто курсують не за графіком і не за маршрутом, переповнені пасажирами.

"Хочеться щоб в нас, як і в Європі, існувало поняття міського залізничного транспорту, який би був орієнтований на приміські регіони та курсував хоча б в години пік", - зазначив Дмитро Хмарний.

пропозиція автора петиції

Чоловік пропонує розробити таку систему залізничного сполучення, за напрямками: Мшана - Залуги, Зашків - Давидів, Пустомити - Запитів. Це може бути шість окремих ліній, які курсуватимуть до головного або приміського вокзалу у Львові, при цьому поїзди прибуватимуть з інтервалом у 30 - 60 хвилин.

А торік управління транспорту спробувало розвинути думку щодо запуску залізничного транспорту від Підзамче до Рясного. Але залізничникам така ідея не сподобалася.

«Справа в тому, що якщо вулицю Шевченка закриють на ремонт, то мешканцям Рясного буде дуже важко їхати чи заїхати в район. Тому, пропрацьовували варіант маршруту залізницею. Ми виїжджали на попередні станції, де могла би курсувати електричка. Але ці станції ні місто, ні залізниця, не розцінювали як пасажирські. Вони в поганому стані. Крім того, все зупинилося на питанні фінансування та моделі співпраці – залізниця не хоче щось робити», - каже провідний спеціаліст відділу паркування та організації дорожнього руху в управлінні транспорту департаменту ЖКГ та інфраструктури ЛМР, Павло Сирватка.

Читайте також: Спроба №2: у Львові підготували нові пропозиції щодо реконструкції вулиці Бандери, - ВІЗУАЛІЗАЦІЯ.

З думкою фахівця погоджується й Юліан Чаплінський, який вважає, що до «Львівської залізниці» треба йти вже з готовою програмою, аби наочно показати, як буде працювати міська електричка.

Як це працює в країнах Європи та як міська електричка може працювати у Львові

В європейських країнах міська електричка  – дуже популярна річ. Такий вид залізничного транспорту існує в Австрії, Швейцарії, Франції, Польщі, Данії, Австралії, Великобританії, Італії. По суті - це міська залізниця, де курсують добре знайомі нам пасажирські вагони, транспорт використовує ті самі рейки, а ще може інтегруватися в міжміське сполучення.

Міські електрички за своєю структурою бувають різних типів: лінійними - коли проходять через все місто та сполучаються з позаміськими центрами, а також у формі перетинання - коли формується своєрідне кільце в центрі, або навколо центру міста,  інтегруючись разом із метро.

«Мешканці Львова не знають про те, що в генплані міста та прилеглих населених пунктів є колія, перед в'їздом в місто з Києва, що дасть можливість не запускати до Львова вантажні поїзди. Таким чином ми звільнимо залізничну гілку, яка пролягає до Підзамче. Комплексна схема зв'язків мала би пов'язувати навколишні зі Львовом села», - зазначає Чаплінський.

За словами Чаплінського, німецькі фахівці, які разом зі львівськими спеціалістами вивчали питання запуску у Львові міської електрички вважають, що можливість швидкого добирання до міста створює додаткові пасажиропотоки, на яке місто не розраховане. Тому, в Німеччині мешканці сіл доїжджають до кордонів міст на автомобілях, а вже потім пересідають на електричку.

«Наша думка така, що міська електричка могла би спокійно інтегрувати станцію Давидів. Там живе дуже багато людей, які їдуть до Львова. А далі відбувається інтеграція з Малеховим, Сороками-Львівськими, Ямпілем, Запитовим, Брюховичами. Колію можна продовжити до Зашкова, Куликова і звичайно, в такі села, як Рудно, Зимна Вода, Басівка, Пустомити. Люди отримали би можливість зручно добиратись не тільки на роботу, а й в зону рекреацій: на озеро Наварія, в Брюховичі», - пояснює архітектор.

При цьому, оплата проїзду в міських електричках дорівнювала би тарифам в міському транспорті, а поза містом мали би діяти  інші регіональні тарифи.

Як реалізувати проект

Створення такого масштабного проекту займає доволі багато часу. На думку головного архітектора, в реалізації проекту мають бути зацікавлені всі сторони: міська влада, залізниця, мешканці міста, аби не вийшло так, як у 2009 році.

«Мені так здається, що в Україні ще не робили такого масштабного проекту. З іншого боку, ми маємо шанс все підпільно підготувати і потім вистрілити з нашою напрацьованою системою. Бо залізниця не буде прислухатись до просто наших бажань. Ми всі пам'ятаємо, що колись у Львові хотіли збудувати підземний трамвай. І під час будівництва почала просідати земля, руйнувалися будівлі. Так от, міська електричка є менш затратною за інвестиціями та є дуже хорошою альтернативою метро», - - переконаний головний архітектор Львова.

Читайте також: Паркінгу не треба: що не так із будівництвом підземної автостоянки перед університетом.

Пан Чаплінський додає, що у випадку ґрунтовної роботи над проектом міської електрички, необхідно з'ясувати технічні аспекти цього питання, розробити візію поетапного розвитку міської електрички та ретельно продумати її включення в систему громадського транспорту.

«Нам потрібно все це планувати: виділити земельні ділянки, створити хоча-би на рівні ескізних проектів пасажиропотоки, зробити анімацію, зробити піар серед людей. Бо коли політика біжить поперед розуму, ми отримуємо те, що сталося у 2009 році», - вважає Чаплінський.

Наразі ж проект так і залишається лише на рівні обговорень. Очевидно, що львів'янам та мешканцям навколишніх міст та містечок найближчим часом сподіватися на реалізацію задуму не варто. 

Читайте також на нашому сайті:

Більше автобусів та електротранспорту: як у Львові втілюватимуть стратегію розвитку громадського транспорту.

Львів 032ua новини
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Актуальність
(0 оцінок)
Автор
(0 оцінок)
Якість матеріалу
(0 оцінок)
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував

Коментарі

Коментарі призначені для обговорення, вияснення цікавих питань. Адміністрація сайту попереджає, що коментарі з використанням ненормативної лексики, пропагандою насилля та образою честі та гідності будуть видалятися.

Культура
032.ua розповідає про головні події тижня у Львові, які не можна проґавити. Завітайте на перший у Львові триʼбют Френка Сінатри Вперше у Львові відбудеться концерт присвячений ідолу американської музичної культури Френку Сінатрі. Ви зможете насолодитися віртуозною грою найкращих джазменів країни - Квартет Руслана Єгорова. Коли? 18 березня. Початок о 19:00. Де? Львівська національна філармонія (вул. Чайковського, 7). Скільки? 130 - 490 грн. Виставка «Кельтс...
Суспільство
У вівторок, 19 березня, низка вулиць Личаківського району залишиться без води. Про це повідомила прес-служба ЛМР посилаючись на диспетчерську службу ЛМКП “Львівводоканал”. Відтак, 19 березня з 9:00 ранку до 20:00 вечора призупинять водопостачання до будинків мешканців вулиць: Дорога Кривчицька, Втіхи, Прогулкова, Ніщинського, Вільде, Чумацька, Мучна, Круп’ярська, Піскова, Ніжинська, Лисенка, Гуцульська, Довбуша, Кривоноса, Насипна, Сніжна, Льва, Ужгородсь...
Суспільство
В останню неділю березня Україна перейде на літній час – стрілки годинників переведуть на годину вперед. Про це повідомляє 032.ua. Читайте також: Як курсують безкоштовні автобуси у Львові: ГРАФІКИ РУХУ Щороку українці переходять на літній час в останню неділю березня, а на зимовий – в останню неділю жовтня. Цьогоріч годинники для переходу на літній час переведуть на одну годину вперед о 3 ранку в ніч з 30 на 31 березня.  Нагадаємо, що торік на початку вере...
Пригоди
В неділю, 17 березня, охоронець паркувального майданчика проінформував патрульних поліції про загорання автомобіля на території. Як повідомили у прес-службі патрульної поліції у Львівській області, інцидент трапився вночі, неподалік вулиці Трильовського, що на Сихові. На місці події інспектори помітили багаття, яке горіло під автомобілем. Правоохоронці вогнегасником погасили загороння і виявили чоловіка, який лежав під транспортом. Невідомий не зміг пояс...
Суспільство
Сьогодні, 18 березня, у Львові стартували “Дні профілактики та раннього виявлення глаукоми”. Як повідомили у прес-службі ЛМР, акція триватиме до 29 березня. Що таке глаукома? Глаукома – це група захворювань ока, ознакою яких є підвищення внутрішньоочного тиску, а спільними наслідками — атрофія, тобто відмирання зорового нерву зі специфічними змінами поля зору. Внаслідок недуги людина не помічає об’єкти, які розташовані збоку. А коли хвороба прогресує – хв...
Пригоди
У неділю, 17 березня, близько 18:40 вечора в Буське відділення поліції надійшло повідомлення про те, що у селищі Красне біля магазину у стані алкогольного спʼяніння перебуває чоловік з гранатою в руці. Як повідомив відділ комунікації поліції у Львівській області, на місце події виїхав наряд сектору реагування патрульної поліції, слідчо-оперативна група, вибухотехніки та працівники інших підрозділів. Зловмисником виявився 35-річний місцевий мешканець. За сл...
Суспільство
032.ua публікує рейтинг львівських шкіл за результатами минулорічного ЗНО. Інформаційний освітній ресурс «Освіта.ua» склав рейтинг загальноосвітніх шкіл Львова, що посіли найвищі місця за результатами ЗНО 2018 року.  Читайте також: Як курсують безкоштовні автобуси у Львові: ГРАФІКИ РУХУ Школи у таблиці ранжовані за рейтинговим балом, який був розрахований на підставі середнього значення балів ЗНО отриманих учасниками тестування з усіх предметів та з урахув...
Суспільство
ЛКП “Львівелектротранс” змінив керівника. Про це на своїй сторінці у Фейсбук повідомив колишній очільник підприємства В’ячеслав Кокошко. Посадовець працював керівником “Львівелектротрансу” 1 рік та 5 місяців. Після тривалої співпраці підприємство не продовжило контракт з В’ячеславом Кокошком. “Я безмежно вдячний команді ЛКП «Львівелектротранс» разом з якою ми за майже 1,5 року досягли чималих успіхів, частина з яких уже сьогодні добре відчутна для усіх ль...
Суспільство
23 листопада 2018 року Президент України Петро Порошенко підписав  закони про розмитнення “євроблях”. Тоді й активізувалися крадії, які за повернення іноземних номерів вимагали гроші. Проте львів’яни скаржаться, що аферисти вийшли на новий рівень і тепер викрадають номери навіть на українській реєстрації. Кореспондент сайту 032.ua з’ясував що робити, якщо ви стали жертвою таких зловмисників. Джерело фото: "Варта1" Як розповіла у коментарі речниця Нацполіц...
Новини по темі
Чому у Львові досі не відкрили обіцяного молодіжного центру: подробиці
Інвестиція в майбутнє: чому Львову потрібен стадіон “Торпедо”
Яким буде новий коворкінг для молоді - “Молодвіж Центр. Львів”, - ВІЗУАЛІЗАЦІЯ
Сихів планують з’єднати із центром Львова “Зеленою лінією”: що це за проект і навіщо він місту
“Італійський страйк” у Львові: на що готові працівники Станції швидкої медичної допомоги
Реорганізація руху, велосмуги та озеленення: якою буде вулиця Богдана Хмельницького після реконструкції
В автобусах Львова з'являться кондуктори-контролери: коли це станеться і як вони працюватимуть
"Завод має бути у якомусь безпечному місці", - як у Львові зірвали слухання щодо будівництва сміттєпереробного заводу
Коли і за скільки: які вулиці у Львові ремонтуватимуть у 2019 році
Свірзький замок: як планують ревіталізувати 500-річну пам’ятку