• Головна
  • Трамвайний секонд-хенд: чи варто Львову закуповувати вживані трамваї з Європи
13:01, 4 березня 2018 р.

Трамвайний секонд-хенд: чи варто Львову закуповувати вживані трамваї з Європи

Нещодавно міська влада нашого міста заявила про плани закупити вживані трамвайні вагони з Європи, аби оновити трамвайний парк Львова. Рішення не є дивним: в трамвях, які курсують вулицями Львова, вже давно минув експлуатаційний термін.

Сайт 032.ua вирішив з’ясувати, що вигідніше: купувати вживані трамваї з Німеччини, які хоча й пройшли глибоку модернізацію в 1996-1998 роках чи купувати трамваї власного виробництва,  які мало чим поступаються сучасним європейським аналогам, однак коштують на порядок дорожче.

В чому проблема

Якщо в 1991 Львів міг розраховувати на 227 трамваїв,  170 з яких щодня курсували вулицями міста,  то впродовж перших 10 років незалежної України, кількість трамвайних одиниць невпинно зменшувалася. Так, у 2001 році в розпорядженні міста було вже 185 трамваїв, а у 2017 – трохи більше 100 одиниць.

Більшість трамваїв, які наразі обслуговують мешканців нашого міста, вже давно вичерпали свій експлуатаційний ресурс. Крім того є ще одна, не менш важлива проблема: застаріла реостатно-контактнорна система керування тяговим електроприводом, в основі якої лежить великий регульований реостат – прискорювач, який включено в електричне коло послідовно до тягових електродвигунів.

“Подібна система керування тяговим приводом трамвайних вагонів не лише має невисокі показники надійності, але й не є енергоощадною. За нашими розрахунками, львівський трамвай чеського виробництва споживає на 25 – 30% більше електричної енергії, ніж сучасний трамвай із Європи, оснащений електронною системою керування тяговим електроприводом. Саме тому вагони із реостатно-контакторною системою керування уже практично не експлуатуються в містах Європи – їм або проводять модернізацію, або списують. Оригінальні запчастини до застарілих систем керування уже не виготовляються, а на львівських вагонах система керування уже повністю вичерпала свій 15-річний ресурс – «наймолодшому» львівському чеському трамваю цьогоріч виповниться 30 років”, - розповідає керівник ГО “Львів’яни за електротранспорт” Антон Лягушкін.

За браком коштів, а також через значну дороговизну сучасних трамваїв, зокрема й “Електронів”, на “Львівелектротрансі” вирішили спробувати модернізувати старі трамваї шляхом капітального ремонту. Втім, за словами Лягушкіна, ці намагання були зведені на нівець після того, як під час руху загорівся відремонтований трамвай № 1155.

“Після цього тодішній керівник “Львівелектротрансу” Михайло Сидорович вирішив, що замінювати найбільш проблемні вагони на вживані модернізовані, потрібно негайно. Відповідно пошук варіантів закупівлі вживаних трамваїв став головним”, - зазначає Антон Лягушкін.

Де купуватимуть трамваї

На початку лютого цього року в коментарі кореспонденту нашого видання, керівник “Львівелектротрансу” Олег Береза розповів, що місто планує придбати 30 вживаних трамваїв марки “Татра” та “Шкода”  в німецькому Берліні. Електротранспорт пройшов поглиблений капітальний ремонт: там зокрема, замінили електричну систему керування. Вживаний – значить недорогий: за 30 німецьких трамваїв Львів планує заплатити близько 800 тисяч євро.

Читайте також: навесні проїзд в електротранспорті Львова може зрости до більш ніж 5 гривень: подробиці.

“Трамваї із Берліна перебувають в чудовому технічному стані – за ними постійно стежили, вчасно ремонтували та проводили постійну модернізацію. Так, у 1996 –1998 електротранспорт пройшов поглиблений капітальний ремонт на заводі у місті Бауцені. В рамках ремонту на вагони було встановлено сучасну систему керування тяговим електроприводом фірми «AEG», проведено модернізацію дверних приводів, а також деяких інших вузлів. Під час планових ремонтів на початку 2010-х років, ці вагони пройшли повторну модернізацію за участю фірми “Siemens”, - розповів Лягушкін.

Чому саме в Німеччині

Два головні критерії, якими керувалися у Львові під час вибору електротранспорту – ціна та якість. Німецькі трамваї є досить надійними, більше того, німці реалізовують свій товар до 30 тисяч євро за один трамвайний вагон. Також німецькі експерти дають гарантію того, що їхній електротранспорт прослужить львів’янам ще майже 8-10 років.

Трамваї Tatra_KT4DM в Берліні

“Для порівняння: один новий трамвай «Електрон», які Львів купував у 2016 році, обійшовся підприємству майже в один мільйон євро. Оскільки місто планує придбати в Берліні велику партію вагонів – 30 трамваїв, то німці готові на додаткові знижки. Отож, ціна одного трамвайного вагона у Берліні становить біля 20 тис. євро. Отож, якщо не враховувати вартість доставки, то один трамвайний вагон «Електрон» вартує так само, як 50 вживаних вагонів”, - каже Антон Лягушкін.

Чи будуть закуповувати для міста нові трамваї

Новий трамвайний вагон, на відміну від свого вживаного аналогу, може пропрацювати майже 30 років. У “Львівелектротрансі” не відмовилися б придбати нові трамваї, але наразі хочуть вирішити проблему більш локального характеру: закупити вживану техніку, аби оновити рухомий склад.

“Ми готові закупляти нові трамваї, провести міжнародний конкурс і дай Бог, щоби “Електрон” запропонував саме ту ціну, яка нас влаштує. Ми не відмовляємося він нової техніки: в нас є глобальна програма щодо придбання нового рухомого складу в рамках співпраці з ЄІБ та ЄБРР”, - розповів Олег Береза.


Для того, аби німецькі трамваї таки почали курсувати вулицями Львова, ще необхідно буде витратитись на переобладання візків: вони є ширшими, ніж трамвайна колія у Львові.

“Ми зараз домовляємося про те, аби переобладнати трамвайні візки або за кордоном, або ж тут, у Львові”, - зазначив Береза.

Чи зможуть у Львові повноцінно обслуговувати і ремонтувати німецькі трамваї

На думку керівника ГО “Львів’яни за електротранспорт”, Антона Лягукшіна,  працівники депо “Львівелектротрансу” зіткнуться з проблемою, пов’язаною з новою системою керування тяговим електроприводом. Втім, на думку активіста, цю проблему можна вирішити.

“Ще на етапі попередніх домовленостей, німецька сторона передала «Львівелектротрансу» для вивчення повний пакет документації на тяговий електропривід та інші електронні вузли трамвайного вагона. Крім того, в  Дніпрі вже понад 10 років експлуатуються трамвайні вагони, оснащені тяговим електроприводом «AEG». Дніпряни готові поділитися досвідом з експлуатації та ремонтом вагонів і з львів’янами”, - впевнений пан Антон.

Щодо проблеми з візками, то її також можна вирішити доволі просто:  практично всі деталі візків, крім рам та осей, повністю ідентичні або взаємозамінні на візках як широкої, так і вузької колії.

На фото: візки від списаних трамвайних вагонів. Вони будуть використовуватись на трамваях з БерлінуНа фото: візки від списаних трамвайних вагонів. Вони будуть використовуватись на трамваях з Берліну

“Оскільки у Львові було списано значну кількість вагонів «TatraKT4SU», на території депо знаходиться значна частина рам візків та осей (колісних пар). Крім того, в трамвайних депо вже більше 10-ти років стоять відсторонені вагони цієї моделі. Протягом тривалого простою їх розкомплектували для потреб ремонту ходових вагонів. Отож, при потребі, можна використати візки із цих вагонів, якщо їх кузови у незадовільному стані”, - розповів Лягушкін.

Коли Львів придбає вживані трамваї

У “Львівелектротрансі” сподіваються, що партія вживаних трамваїв з Німеччини почне курсувати вулицями нашого міста до кінця 2018 року. Впродовж цього року електротранспорт кількома рівними частинами доставлятимуть до Львова.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Львів #032ua #трамваї #новини
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити

Коментарі

Курси валют
Валюта
Купівля
Продаж
USD
39,80
39,84
EUR
42,82
42,88
PLN
9,82
9,87
Оголошення
live comments feed...