• Головна
  • Формула смертельної ДТП на Сумській. Що далі?
Головна тема тижня
08:00, 29 жовтня 2017 р.

Формула смертельної ДТП на Сумській. Що далі?

Головна тема тижня
ФОТО - KHARKIV Today

ФОТО - KHARKIV Today

Аварія, що сталася в Харкові на вулиці Сумській, потрясла жителів всієї країни. Інцидент викликав масу обговорень. Від вузько-ситуативних - хто винен в аварії, до більш масштабної дискусії - а що взагалі відбувається на дорогах України.

Трагедія змусила і владу шукати вирішення проблеми. У Кабміні заговорили про посилення покарання для водіїв.

Що сталося в Харкові

Аварія на Сумській сталася 18-го жовтня о 20:45. За попередньою інформацією, Lexus, за кермом якого перебувала 20-річна Олена Зайцева, рухався на заборонний сигнал світлофора з площі Конституції в напрямку вулиці Сумській. Водій позашляховика не пропустила Volkswagen Touareg, за кермом якого перебував 49-річний харків'янин, Геннадій Дронов. В результаті зіткнення двох авто, Lexus викинуло на тротуар, де знаходилися люди. 5 людей загинули на місці, 6 отримали травми різного ступеня тяжкості. 4 постраждалих були доставлені в лікарню швидкої і невідкладної допомоги, 2 - госпіталізовані в обласну клінічну лікарню. Через тиждень після трагедії кількість жертв збільшилася. Одна з постраждалих дівчат, яка перебувала у вкрай важкому стані, померла в лікарні швидкої та невідкладної допомоги.

Таким чином трагедія забрала життя 6 людей. Родичі та друзі загиблих кажуть, все, що для них важливо зараз - це незалежне розслідування і суворе покарання.

«Ми не вважаємо, що позбавлення волі від 5 до 10 років справедливе покарання в цій ситуації, адже з того світла нікого не повернути. А ті, хто отримали травми, їм доведеться жити з ними все життя. Пошкоджені, видалені внутрішні органи вже ніколи не відновляться. Але таке законодавство нашої країни, і ми не в силах на це вплинути. Однак ми можемо вплинути на фінальне рішення по цій справі і зробимо все, що в наших силах. Винний повинен понести покарання», - запевняють друзі загиблого в ДТП Олександра Євтєєва.

Зайцеву затримали в порядку ст. 208 КПК України, а Геннадія Дронова відпустили.

На наступний день після трагедії прокуратура області затвердила підозру дівчині за фактом порушення правил безпеки дорожнього руху, що спричинило загибель кількох осіб (по ч.3 ст. 286 КК України), а вже 20-го жовтня в Київському районному суді Харкова відбулося попереднє засідання про обрання Зайцевої запобіжного заходу.

У залі суду держобвинувачення наполягало на запобіжному заході для дівчини у вигляді утримання під вартою, причому без права внесення застави.

«У підозрюваної є закордонний паспорт і можливості покинути країну в разі домашнього арешту. Крім того, один з головних свідків - її подруга, на яку вона зможе чинити тиск », - пояснив свою позицію прокурор в залі суду.

Крім того, він зробив заяву: «Ми тільки що отримали результати експертизи, і аналіз сечі Олени показав наявність опиатів».

Суд заарештував дівчину на 2 місяці без права внесення застави.

У ДТП винен тільки один водій?

Другий учасник ДТП, водій Volkswagen Touareg, Геннадій Дронов зараз виступає в якості свідка.

Але експерт-автомобіліст Олексій Бесєдін запевняє - Дронов також порушив ПДР.

 «По-перше, жовтий сигнал світлофора - забороняє рух апріорі, тобто машина не має права рухатися. Вона має право рухатися тільки в тому випадку, якщо перетнула на зелений сигнал світлофора лінію стоп, тоді водій зобов'язаний завершити маневр. Але у нас сталося навпаки: Дронов рушив на жовтий, ще й перебував за лінією стоп, а він повинен був знаходитися до неї. Про те, що це не порушення, ми не можемо говорити, це точно порушення », - розповів президент автомобільного клубу« Харків »Бесєдін.

Сам Дронов запевняє - їхав на зелений сигнал, а Lexus не побачив.

«Я рухався на зелений сигнал світлофора, переконався в безпеці переїзду вулиці Сумській, дивився по сторонам, автомобіля Lexus не було в полі зору. Я почав рух до перехрестя, вже зосередившись на пішохідному переході ... Я не бачив Lexus і не міг його бачити, оскільки він вилетів на перехрестя з шаленою швидкістю», - заявив Дронов.

Адвокат Дронова, Сергій Перепелиця, наполягає на тому, що його підзахисний не винен, чоловік має намір домагатися зміни статусу свідка на потерпілого, оскільки говорить, що його підзахисний теж постраждав в аварії.

«Він сильно вдарився головою, йому було погано ще в день аварії, - розповів Перепелиця. - Ми спочатку поїхали до слідчого, після звернулися в лікарню, оскільки була ніч, і не працював МРТ і інша апаратура, ми на наступний день пройшли обстеження, яке нам рекомендували, зібрали всі документи і звернулися в лікарню з висновками. Лікарі сказали, що потрібна госпіталізація».

У поліції кажуть, що статус Дронова дійсно може змінитися.

ПДР та математика

Ми вирішили показати одне з відео з камер спостереження експерту-математику Дмитру Багрію, щоб розрахувати приблизну швидкість Lexus в момент зіткнення.

Він взяв за відрізок відстань з початку розділової смуги на площі Конституції і до точки, де і сталося зіткнення Lexus і Volkswagen.

 «За початкову точку відліку приймаємо момент, коли Лексус порівнявся з розміткою розділового острівця. На камері Triolan при цьому відображається час 20:43:37. Зміна з 36-ї секунди на 37-ю відбувається за 7 кадрів до цього. З огляду на, що відео записано в форматі 25 кадрів в секунду, один кадр відповідає 0,04 с, а 7 кадрів, відповідно, 7 * 0,04 = 0,28 с», - підрахував Багрій.

Час початкової точки: 20: 43: 37,28.

У момент зіткнення на камері відображається 20:43:45. Зміна 44-ї секунди на 45-ю відбувається на 16 кадрів раніше.

Тобто час зіткнення: 20: 43: 45,64.

Отже, Лексус подолав розглянутий ділянку за 45,64 - 37,28 = 8,36 секунд. Вимірявши на карті пройдену відстань - 240 метрів, отримаємо середню швидкість: 240 / 8,36 = 28,7 м / с, що відповідає 103 км/ч.

З огляду на те, що перед зіткненням Лексус дещо сповільнився (судячи по спрацьовуванню стоп-сигналів), максимальна швидкість на даній ділянці була набагато вища за середню.

Про що говорять чиновники

Тим часом, в Києві знову заговорили про посилення покарання для водіїв. Чиновники вже встигли зробити кілька гучних заяв.

Міністр інфраструктури Володимир Омелян пропонує зменшити швидкісний режим до 50 км/ч, ввести «драконівські штрафи» за перевищення, за непристебнутий ремінь безпеки на передніх і задніх сидіннях, відсутність дитячих крісел при перевезенні дітей, використання мобільного без засобів «hands-free», а також позбавляти водіїв прав за водіння в нетверезому вигляді.

Міністр внутрішніх справ України Арсен Аваков пропонує до цього додати відеофіксацію на дорогах.

А чи варто посилювати покарання?

Адвокат Сергій Гунченко впевнений - не величина штрафу зупиняє порушника ПДР в розвинених країнах, а стійка впевненість у невідворотності покарання. Усвідомлюючи можливість тим чи іншим способом уникнути відповідальності, ПДР порушувати не перестануть навіть при астрономічних штрафах.

«Заходи щодо посилення покарання за порушення правил дорожнього руху, а саме підвищення штрафних санкцій не будуть ефективним засобом і не зможуть виконувати необхідну функцію покарання - превенції. Крім того, збільшення штрафів може стати додатковим джерелом корупції в нашій країні, яку, до речі, посиленням санкцій так і не побороли. Необхідно шукати інші способи зниження рівня аварійності на дорогах, які були б дієвими саме в нашому суспільстві. Підвищувати треба не штрафи, а рівень правосвідомості, піднявши до рівня культу правомірну поведінку і не тільки за кермом автомобіля, а у всіх сферах життєдіяльності», - переконаний адвокат Олександр Гунченко.

Практика інших країн

В Ізраїлі в залежності від виду правопорушення призначаються штрафні бали. Потім, залежно від кількості балів призначаються штрафи, проводять інструктажі або вилучаються права.

У Німеччині допустима швидкість в населених пунктах становить 50 км / год, а «не карається» допуск - не більше 3 км/год. Перевищення ж швидкісного режиму більш ніж на 51-60 км/год в населеному пункті карається штрафом в 280 євро і позбавленням прав на 2 місяці.

Вважається також сумарне перевищення швидкості - за рік. Якщо в загальній сумі набралося більше 25 км/год (або водій перевищив швидкість тричі) - водія позбавляють прав.

У Фінляндії допустима швидкість в населених пунктах 50 км/год, за містом - 80 км/год, на швидкісних дорогах - 100 км/ч, на автострадах - 120 км/ч. Розмір штрафу за перевищення швидкості на 50 і більше км/ч залежить від денного заробітку порушника. Для іноземців він становить від 100 євро. До того ж, водій позбавляється водійського посвідчення (не менше ніж на 2-3 тижні) безпосередньо на місці події, і поліція доставляє автомобіль на найближчу стоянку. Іноземному водієві повернуть права тільки при виїзді з країни.

У Швейцарії допустима швидкість мало чим відрізняється від такої в інших європейських державах: в місті - 50 км / год, за містом - 80, швидкісні дороги - 100, автостради - 120. «Перевищення без штрафу» становить 5 км / год. Штраф за перевищення на 50 км / год - від 690 євро плюс вилучення прав терміном на рік (плюс витрати по ще від 1000 євро).

У Великобританії одні з найсуворіших обмежень швидкісного режиму: в місті допустима швидкість складає лише 48 км/год, за містом - 96 км / год, на швидкісних дорогах і автострадах - 112 км / ч. При цьому штраф за перевищення швидкості на 50 км / год може досягати 2900 євро. У Великобританії встановлення порушень здійснюється камерами.

Де корінь проблеми, і як її вирішити

За статистикою, саме порушення швидкісного режиму є основною причиною ДТП. Зафіксувати порушення можна тільки за допомогою радарів, яких у поліції зараз немає. Всьому виною прогалини в законодавчій базі, а також відсутність грошей в країні на таку спецтехніку.

«За кілька років існування патрульної поліції не був оштрафований жоден водій за перевищення швидкості. Тобто поліцію ввели, але забрали у неї радари і право контролювати швидкість. За новим законом про поліцію виходить так, що їм (ред. - поліцейським) нічим контролювати. І згодом не доведеш, що швидкість була перевищена», - підкреслив Бесєдін.

На думку експерта, система відеофіксації викличе лише роздратування у водіїв, хоча, каже, після її впровадження в Україні кількість смертельних аварій може істотно знизитися. Крім того, розміщення камер по всій країні обійдеться у велику суму.

Ще однією причиною ДТП із загиблими є водіння в нетверезому стані. Відзначимо, що штрафи за водіння в стані сп'яніння (ст. 130 КУпАП) в Україні не так давно збільшили.

Так, на сьогоднішній день за їзду в нетверезому вигляді передбачено покарання у вигляді штрафу в розмірі 10 200 грн, з позбавленням права керувати терміном на 1 рік. За повторне протягом одного року порушення - в розмірі 20 400 грн, з позбавленням права керувати на 3 роки. За подальше порушення - у розмірі 40 800 грн, з позбавленням управляти на 10 років.

«Це і так досить суворе покарання на сьогоднішній день, інша справа, що величезна кількість протоколів, виписаних співробітниками поліції, згідно відомостями з відкритого реєстру судових рішень - скасовуються, або справи про адміністративні правопорушення закриваються по закінченню терміну давності», - розповів адвокат Олександр Олійник .

В патрульної поліції говорять про змову адвокатів і суддів, які навмисно затягують розгляд справ за порушення ПДР в судах до закінчення терміну розгляду адміністративних справ. І в результаті сотні грубих порушників ПДР просто і легко йдуть від покарання.

З можливих шляхів вирішення адвокат називає:

· Збільшення терміну розгляду справи в суді за керування транспортним засобом в стані алкогольного сп'яніння до 6 місяців, а можливо і до одного року;

· Підвищення практичного рівня роботи співробітників поліції щодо складання протоколів про порушення ст. 130 КУпАП шляхом проведення наукових семінарів, практичних занять, лекцій;

· Належне і повноцінне матеріальне забезпечення поліцейських приладами для вимірювання стану алкогольного сп'яніння водіїв;

· Співробітництво поліцейських з різними громадськими організаціями або населенням щодо виявлення та повідомленням ними фактів водіння водіями ТЗ в стані сп'яніння і відповідне своєчасне реагування на такі факти;

· Створення «гарячої лінії» або соціальної мережі з вільним доступом громадян до неї, де кожна свідома людина мала би можливість надати інформацію працівникам поліції про зафіксовані їм порушення ПДР з наданням своїх особистих даних і доказів (фото / відео фіксації) такого порушення.

«Щодо посилення відповідальності водіїв за водіння в стані алкогольного сп'яніння, що спричинило загибель людей, то на законодавчому рівні вже давно розглядали питання внесення змін до Кримінального кодексу України. А саме: зміни до ч. 3 286 КК України, шляхом зміни поняття «загибель кількох осіб» на «загибель 2 осіб», передбаченим покаранням від 5 до 10 років позбавлення волі. А також доповнення ст. 286 КК України частиною 4, в якій необхідно було передбачити покарання за «загибель 3 і більше осіб», встановивши покарання на строк від 7 до 15 років позбавлення волі», - розповів Олександр Олійник.

У 2008 році п'яний водій джипа на Полтавському шляху збив на смерть 6 людей. Суд визнав Полтавця винним і призначив йому 10 років в'язниці. Полтавець вийшов трохи раніше кінця свого терміну - в 2015 році. Днями Полтавця затримали за водіння в нетверезому вигляді, без водійських прав. Йому загрожує покарання у вигляді позбавлення волі за не відбуту частину за попереднім вироком (2 роки 7 місяців і 17 днів) і 1 рік позбавлення волі за новий злочин.

Полтавець позбавив життя 6 людей, але навіть через 10 років це не завадило йому знову сісти п'яним за кермо.

 Олег СКРИПНИК

Інна Степанишин

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#ДТП #Харків #Сумська #ПДР #Аваков
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...