
19:06, 18 червня 2012 р.
У травні у львівських і харківських ЗМІ політичні замовлення домінували над комерційними
Львівський прес-клуб у рамках проекту «У-Медіа» міжнародної громадської організації «Інтерньюз Нетворк» з 21 до 27 травня моніторив шість друкованих видань у Львівській області - «Високий замок», «Експрес», «Львівська пошта», «Львівська газета», «Ратуша», «ZIK» і дві інформаційні агенції - «ZIK» і «Zaxid.net». У травні експерти оцінили 139 матеріалів у шести друкованих ЗМІ і 42 – у двох інформаційних агенціях (електронні ЗМІ). У підсумку в травні відсоток неналежно маркованих матеріалів у львівських друкованих виданнях до всіх оцінених матеріалів становить 8,91% (для порівняння у квітні - 28%). Матеріалів із ознаками замовності - 12,87% ( квітень – 8%). У травні, як і в квітні, в електронних виданнях експерти не зафіксували жодного неналежно маркованого матеріалу. Зате публікації з ознаками замовності складають 11,9% (квітень - 14 % ) від усіх оцінених матеріалів. Найбільше неналежно маркованих матеріалів зафіксовано а газеті «Високий замок» - 22, 73%, другою у цьому рейтингу є газета ZIК (12, 5%), на третій позиції – «Львівська газета» (6,67%). У газеті «Експрес» не виявлено жодного неналежно маркованого матеріалу. За матеріалами з ознаками замовності лідирує «Львівська газета ( 26, 67%), на другій позиції – «Ратуша» і «Експрес» (по 13, 33%), на третій - ZIK (12,5%). Найменше матеріалів з ознаками замовності у «Львівській пошті» (5,56%). Відсоток матеріалів з ознаками замовності у інформагенціях ZIK і Zaxid.net становить відповідно 9,52% і 14,59% до всіх оцінених матеріалів. Окремі редакції для виокремлення рекламних матеріалів та блоків графічної реклами замість позначень «реклама» або «на правах реклами», як цього вимагає закон, і надалі використовують маркування – «оголошення», «партнери» тощо. Тому експерти зараховують матеріали з такими позначеннями до категорії «неналежно маркованих». «Серед матеріалів з ознаками замовності політичні домінують над комерційними. Ймовірними замовниками є як всеукраїнські політичні сили або політичні діячі (партія «Україна – вперед!» Наталії Королевської, Олег Ляшко), так і місцеві політики, зокрема – у травні – Тарас Стецьків, - зазначив викладач УКУ, експерт Отар Довженко. Окрему категорію матеріалів, що викликають підозри у замовності, становлять публікації, які захищають одну сторону гучних конфліктів: навколо фальсифікованого цементу («Миколаївцемент»), звинувачень підприємства «Ензим» у скиданні стічних вод у львівську каналізацію та створенні смороду, протистояння компанії КРТ і газети «Експрес». Ці матеріали, часто, лише з незначними змінами, публікують одночасно в двох або більше виданнях. У цих публікаціях не дотримуються балансу думок всіх учасників конфліктів. У травні середній бал дотримання журналістських стандартів у шести виданнях Львівщини становить 3,87 ( у квітні для порівняння - 3,61) з шести можливих. Найвищий бал – 4,33 – у газети «Експрес», на другій позиції за дотриманням журналістських стандартів - «ZIK» (4,13), на третій – «Львівська пошта » ( 3,94), на четвертій – «Львівська газета» (3, 67), на п’ятій – «Високий замок» (3.55), на шостій – «Ратуша»(3,53). У травні найвищий середній бал – 0,92 з 1 можливого львівські ЗМІ отримали за «достовірність (посилання на джерела)». «Точність» у висвітленні подій оцінена 0,77 бала, «оперативність» – 0,66, «відокремлення фактів від коментарів» – 0,61, «баланс думок» – 0, 49 і «повнота фактів» – 0,43. |
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
Оголошення
04:59, 4 грудня
22:06, 26 листопада
14:28, 5 грудня
168
05:43, Сьогодні
3
