11:44, 24 квітня 2012 р.
Зарплати, декларації про доходи та тендери: найпоширеніші запити журналістів до влади Львівщини
За неповний рік від часу вступу в дію Закону «Про доступ до публічної інформації» (9 травня 2011 року) львівські міська і обласна ради та львівська облдержадміністрація отримали відповідно 22%, 30% та 20% запитів на інформацію від ЗМІ Львівщини. Такий висновок зробили учасники засідання у Прес-клубі на тему «Скільки і яких інформаційних запитів подали ЗМІ Львівщини в органи влади. Як влада відреагувала на це?".
За словами завідувача сектора публічної інформації головного управління з питань внутрішньої політики, преси та інформації ЛОДА Дмитра Архиповича, найбільше ЗМІ цікавить, чотири категорії інформації: правова, тендери-закупівлі, статистична, довідково-енциклопедична (діяльність тих чи інших структурних підрозділів ЛОДА чи події , що відбуваються). Тематика запитів – нормативно-правова інформація; відомості про зарплати голови і заступників голови ЛОДА; копії декларацій про доходи голови та його заступників; нормативні документи, що регулюють користування службовими автомобілями ЛОДА; проведення тендерів на закупівлю товарів і послуг; інформація про закордонні відрядження працівників ЛОДА, їхню вищу освіту, кількість держслужбовців, які притягувалися до дисциплінарної відповідальності тощо.
Найбільше запитів надходить електронною поштою.
«Це – найоптимальнішу форма роботи і для журналістів, і для влади. Друкування з квітня 2012 року розпоряджень голови ЛОДА у «Львівській газеті» спростить процедуру ознайомлення журналістів і громади з офіційними документами ЛОДА»,- вважає Дмитро Архипович.
Валентина Бартошик, начальник адміністративно-господарського управління Львівської міської ради, повідомила, що з 1 січня 2012 року Львівська міська рада отримала загалом 479 запитів на отримання інформації. Вони надійшли поштою, електронною поштою та факсом. 283 запити подали фізособи, 196 – юрособи З них – 22% від ЗМІ. Найхарактерніші теми запитів – надання адмінпослуг, копій нормативно-правових актів, витрачання бюджетних коштів, тендерні закупівлі, тарифи на комунально-житлові послуги, функціонування закладів культури. Найбільше ЗМІ адресували запитів у департамент житлового господарства, виконавчий комітет, департамент містобудування, економіки, районні адміністрації. Найменше запитів отримали управління державної реєстрації, капітального будівництва, депутатські комісії, управління з надзвичайних ситуацій.
Найвужчим місцем у виконанні Закону «Про доступ до публічної інформації» представники ЗМІ вважають невчасне оприлюднення владними структурами проектів рішень, ухвал та інших нормативно-правових документів, про які, згідно із цим законом, ЗМІ та громадяни мають довідуватися за 20 днів до дня засідань сесії чи виконкому.
Чиновники зі свого боку бачать у цьому наслідок конфлікту двох законів – «Про доступ до публічної інформації та «Про місцеве самоврядування». У цих законах прописані різні терміни оприлюднення проектів документів. Узгодити їх між собою – завдання законодавців.
Представники місцевої влади зі свого боку вважають, що виконання Закону «Про доступ до публічної інформації» має стосуватися не лише місцевої, але й усієї вертикалі влади. Бо громада дотепер не бачила жодного проекту наказу міністерства, постанови уряду чи указу Президента. Тим паче, оприлюдненого за 20 днів до прийнятття.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Курси валют
Валюта
Купівля
Продаж
USD
41,44
41,49
EUR
45,43
45,48
PLN
10,57
10,60
Останні новини
ТОП новини
Оголошення
live comments feed...
Коментарі