• Головна
  • Парковки у центрі Львова: чому місто щодня втрачає кошти
аналітика
20:06, 18 березня 2016 р.

Парковки у центрі Львова: чому місто щодня втрачає кошти

аналітика

Прогулюючись центральною частиною Львова, можна побачити, що на парковках немає жодного вільного місця. Втім попри те, що парковки завантажені на 100%, коефіцієнт оплати за паркування сьогодні у місті становить не більше 20%. Чому і чи вирішить цю проблему запровадження "плаваючих" тарифів на паркування у центрі?

У четвер, 17 березня, депутати міськради ухвалили рішення про внесення зміни до ухвали міської ради від 27.01.2011 №120 “Про затвердження збору за місця для паркування транспортних засобів та плати за паркування транспортних засобів на території  Львова“.

Цим рішенням передбачається, що уже з 1 квітня паркування у Львові подорожчає. Зокрема, за 1 годину паркування на вул. Валовій львівським водіям доведеться заплатити від 4 до 8 гривень. У міськраді пояснюють - це зумовлено тим, що парковка на Валовій обладнана необхідними пристроями, зокрема, паркоматом та шлагбаумом. На інших парковках, що у центрі міста доведеться платити від 4 - 6 грн. за 1 год. Ціна  буде залежати від завантаженості парковки. Також прийнято рішення про безкоштовне паркування для людей з вадами опорно-рухового апарату. 

Поки що такі ціни називають експерементальними і так званий "плаваючий " тариф діятиме у Львові до 30 червня включно.

Парковки у центрі Львова: чому місто щодня втрачає кошти (фото) - фото 1

Парковки у центрі Львова: чому місто щодня втрачає кошти (фото) - фото 1

 На фото: парковка на вулиці Валовій. Фото автора

Чи вирішить це проблему із паркуванням? Сумнівно. Виходить так, що ті добросовісні водії, які платили за паркування платитимуть більше, інші ж водії просто ігноруватимуть подорожчання, оскільки немає чіткого і налагодженого механізму штрафування. Формально, він є, але статистика говорить про інше.

 сьогодні ні для кого не секрет, що водій може заплатити 10 гривень за парковку і стояти за ці кошти не годину і не дві, а увесь день. 

circle (1)

circle (1)

За інформацією, яку озвучила 17 березня, на пленарному засіданні міськради депутатка Львівської міськради Пак Уляна, у Львові притягнуто до відповідальності тільки 180 порушників.

«Мені надали інформацію від управління транспорту та зв'язку про те, що за 2014-2015 рік було притягнено до відповідальності і стягнено штрафи із 180 порушників. Ця цифра є дуже малою. Треба в цьому напрямку працювати активніше», - сказала депутатка.

Так виходить, що ти можеш припаркуватись на парковці, не заплатити і тобі за це нічного не буде. Зрештою дані коефіцієнту завантажуваності парковок теж невтішні.

За словами депутата Львівської міськради Валерія Веремчука, сьогодні у центрі Львова важко знайти вільні паркомісця на парковках, але реальний коефіцієнт їх завантаженості є не більше 20%.

circle (3)

circle (3)

«Я маю інформацію по коефіцієнту завантаженості парковок, тобто сплати коштів за паркування на кожному майданчику. На вулиці Чайковського коефіцієнт оплати за парковку становить 9%, на площі Маланюка — 19%, на вулиці Гнатюка — 21%. І це при тому, що ми не знайдемо там місця, щоб припаркуватися. Завантаженість 100%, але збір коштів на рівні 20% і це проблема», - каже Валерій Веремчук.

Парковки у центрі Львова: чому місто щодня втрачає кошти (фото) - фото 4

Парковки у центрі Львова: чому місто щодня втрачає кошти (фото) - фото 4

 На фото: парковка на вулиці Валовій. Фото автора

Очевидно, що депутатам зараз потрібно думати не про те, якби то водії більше платили, а про те, щоб був більший контроль за порушниками. Із думкою про те, що потрібно посилити контроль за горе-водіями погоджується і депутат міськради Роман Іванців.

circle (5)

circle (5)

“ За нашими оцінками, кошти сплачує приблизно 30% власників автомобілів. Решта просто не сплачує ці кошти. Тому ми говорили про те, що Львівавтодору потрібно підвищити ефективність збору коштів, щоб платили максимально більша кількість автомобілістів», - додає Роман Іванців.

Якщо ж подивитися до витоків проблеми із паркуванням, то ми можемо побачити, що у місті просто відсутня реальна стратегія розвитку паркування.


Депутат Львівської міськради та голова громадської організації «Варта-1» Ігор Зінкевич слушно зауважує, що коли міськрада каже про підвищення цін на паркування, то потрібно насамперед запропонувати стратегію розвитку для чого ці кошти збираються та які зміни вони передбачатимуть.

circle (4)

circle (4)

За словами депутата, сьогодні ні для кого не секрет, що водій може заплатити 10 гривень за парковку і стояти за ці кошти не годину і не дві, а увесь день. Чому? Тому що це ніхто не контролює.

«Жодних стратегічних дій для розвитку немає. Не говорячи вже про паркомісця, які у нас би мали збільшуватись, враховуючи те, що збільшується кількість автомобілів. В нас немає стратегії розвитку, як це відслідковувати, як працювати із штрафами тих водіїв, які їх не сплачують і як воно має контролюватись кожної години. Хотілось би все таки наголосити на стратегії розвитку перед тим, як піднімати ціну за паркування», - говорить Ігор Зінкевич.

Стосовно нових паркомісць, кожен львів'янин, напевне, розуміє, що нові парковки у Львові з'являться ще не скоро. Розмови про багаторівневий паркінг або підземний паркінг у центрі міста залишаються уже кілька років лише на рівні балачок.

Окрім цього, у місті немає парковки для тих водіїв, які не в змозі заплатити за паркування.Парковки у центрі Львова: чому місто щодня втрачає кошти (фото) - фото 7

 На фото: парковка на вулиці Валовій. Фото автора 

Депутат міськради Петро Адамик  пропонує створити муніципальну багатоповерхову стоянку. Виглядає, це трохи утопічно, але ідея заслуговує на увагу.

Паркування у центрі Львова: проблеми і шляхи вирішення (фото) - фото 7

Паркування у центрі Львова: проблеми і шляхи вирішення (фото) - фото 7

« Наша фракція просить, щоб коли експеримент закінчиться ми чітко прописали, що беремо за паркування умовно 20 гривень і з цієї суми якась частина коштів, це може бути - 5 -7 гривень, йтиме цільовано на першу муніципальну багатоповерхову стоянку у місті. Щоб ми як місто, як господар акумулюємо кошти для того, щоб зробити альтернативу. Тому що ми в людей гроші беремо, а нема альтернативи, на жаль», - каже Петро Адамик.

Окрім цього депутат теж наголошує — місту потрібен контроль за горе-водіями.

«Має засідати адміністративна комісія, яка не засідає і збирати інформацію з камер, за неправильне паркування штрафувати, «вибивати» ці гроші через суд. Люди мають зрозуміти, що є влада у місті», - зазначає Адамик.

Що на те все говорить мер Львова? Каже, що ціни на паркування у Львов є найменшими у світі. «Я ніде таких цін за паркування не бачив», - сказав він на пленарному засіданні міськради.

circle (6)

circle (6)

Також мер наголошує — кошти, які будуть надходити від паркування необхідні місту і їхня частина піде на погашення кредиту.

«Свого часу, коли ми почали працювати із Європейським банком реконструкції та розвитку і власне частина тих коштів, які поступають від паркування — це та сума, що мала б йти на погашення тих позик, що ми беремо на ремонт доріг, які сьогодні ремонтуємо», - зазначає Садовий.

Самі ж львівські водії зізнаються, що чекають на зміни уже давно, але не вірять, що проблему із парковками таки вирішать.

circle (1)"Думаю, що підвищення цін на паркування не є аргументованими. Чи змінить вартість парковки проблему із знаходженням вільних паркувальних місць чи покращить сервіс? 
Схоже, що ні. Звідси випливає одне: влада просто хоче ще більше отримати грошей із кожного водія. Мені також не подобається відсутність можливості оплатити лише за півгодини. Мінімальна вартість становить 4 грн., але буває, що потрібно зупинитись лише на 20-30 хв. Це не справедливо, що я повинна переплачувати вдвічі більше. Сьогодні мені доводиться проїхати тричі квадрат навколо парковки, щоб найти вільне місце на парковці. Окрім, цього, кількість парковок в центрі є значною меншою за кількість машин, котрі хотіли би припаркуватись там. Внаслідок цього, водії змушені паркуватись із порушеннями. Для мене досі залишається незрозумілим, чому міськрада не наведе лад на парковках у центрі міста", - каже водій Наталія.

А й справді, чому?

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Львів #новини #032ua #паркування #Зінкевич #міськрада
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити

Коментарі

Курси валют
Валюта
Купівля
Продаж
USD
39,78
39,84
EUR
42,78
42,83
PLN
9,86
9,88
Оголошення
live comments feed...