Сьогодні, 31 травня львів’яни масово пересіли на велосипед, у рамках всеукраїнського свята «Велодень». А ми у суботній розмові вирішили з’ясувати, як живеться велосипедистам у Львові, в якому стані велодоріжки та як розвивається велорух у місті
Свято «Всеукраїнський Велодень» відбувається у Львові уже восьмий рік поспіль. Вимоги велосипедистів з того часу не змінились. Вони виступають за здоровий і активний спосіб життя, безпеку та взаємоповагу на дорогах і головне: створення цивілізованих умов для руху велосипедистів у відповідності до європейських стандартів.
Боротись за право їздити безпечно і на велодоріжках у Львові почали ще на початку 2000 року. Втім, першу велодоріжку збудували аж у 2011 році. Одна із причин - наближення Чемпіонату Європи з футболу 2012 року.
Шлях в нікуди або який стан велодоріжок у Льовові
Перша велодоріжка з'явилась по вулиці Липинського з протяжністю 400 метрів. Тоді радник міського голови з питань інфраструктури Олег Шмід наголосив: усього за десять років у Львові мають намір побудувати 270 км доріг для велосипедистів. Це приблизно стільки ж, як в Копенгагені, який вважається столицею велоруху в Європі.
Але представники спільноти роверистів, які постійно моніторять будівництво велосипедних шляхів, обережно поставились до таких обіцянок. Станом на кінець 2013 року у Львові побудували понад 30 км велодоріжок. Залишається ще приблизно 200.
Як виявилося велосипедистам цих побудованих велошляхів у Львові бракує і, на їхню думку, вони дивним чином облаштовані. «Не вистарчає велодоріжок на Сихові, в центрі їх дуже мало, бо вони всі обрізані. На перехресті Стрийська-Наукова взагалі жаливо їздити, там велодоріжка не дороблена і просто немає кінця», - розповідає організатор нічних катань у Львові, Вікторія Веселовська.
А от велосипедист Андрій стверджує, що він хотів, аби на велосипеді можна було їхати від і до Головного вокзалу: « Було б чудово, якби облаштували велодоріжку від вокзалу, далі вона б пролягала по вул. Городоцькій та вул. Степана Бандери, а потім з’єднати її з велодоріжкою, яка є на вул. Коперніка.
Водночас, львів’янка Наталія скаржиться на незручність і нелогічність велошляхів. «Найпопулярніша велодоріжка, що розташована на проспекті Свободи є дуже незручною і нелогічною: щоб заїхати на неї потрібно переїхати впоперек дороги. Крім того, її розташування некомфортне для пішоходів і вони змушені йти по доріжках для велосипедистів», - зазначає дівчина.
Читайте також: у Львові за будівництво однієї велодоріжки платять двічі?
Горе-пішоходи
Окрім не добудованих велодоріжок, наші львівські роверести страждають від горе-пішоходів. За їхніми словами, не усі львів’яни є обізнані з тим, що ходити по велодоріжках заборонено: «наші люди дуже часто ходять по них, навіть там, де є гарна пішохідна зона. Це небезпечно, бо вони реально заважають. Наприклад, на вул. Стрийській взагалі така велодоріжка, яка йде через парки, де ходять люди й іншого тротуару там немає, тому доводиться увесь час переживати, зупинятись, аби не наїхати на людину», - додає Вікторія Веселовська.