Чиновники завжди любили їздити на хороших автомобілях. Насамперед тому, що імідж – їхній, а гроші – з державного чи міського бюджету.
Після того, як центральна влада заборонила купувати дорогі автомобілі, місцеві чиновники почали їх орендувати. Причому, інколи за такі суми, що ліпше б вже купили.
У березні цього року «Ні корупції!» розповідав про суми коштів, на які львівські чиновники замовили собі службового автотранспорту.
Нині покажемо, які марки автомобілів імпонують місцевим урядникам, а також розкриємо традиційну для усього чиновництва схему посередництва при замовлянні собі автотранспортних послуг.
Міський автопарк
У 2006 році мер Львова Андрій Садовий їздив на службовому «Део Ланосі». У 2011-му році він покращив своє робоче авто до «Тойота Авенсіс». Нині міський голова їздить на чому прийдеться. Принаймні саме це випливає з офіційної відповіді Львівської міської ради на запит «Ні корупції» стосовно автопарку ЛМР.
«Міський голова, його заступники та працівники виконавчого комітету Львівської міської ради користуються транспортними засобами на підставі цивільно-правових угод, до істотних умов яких не належать закріплення транспортного засобу за визначеним службовцем», – зазначено у відповіді виконкому ЛМР.
Так, на балансі виконавчого комітету Львівської міської ради станом на 1 листопада 2013 року перебуває 8 автомобілів, які обслуговують працівників виконкому ЛМР. Це автомобілі марок «Тойота Кемрі» (2007-2008 років випуску); «Тойота Авенсіс» (2007 р. в.); «Тойота Корола Седан» (2007 р. в.); «Мерседес – Спринтер» (2006 р. в.).
При цьому, восьми автомобілів, що вже є на балансі виконкому ЛМР, чиновникам катастрофічно не вистачає на всіх, тому цього року вони ще більше, ніж мають, щоб таки «возитися» по-людськи. Зокрема, виконком ЛМР уклав договори про надання послуг щодо «експлуатування таксі за наслідками проведеної процедури державних закупівель на 10 автомобілів, а саме: «Тойота Кемрі», «Тойота Авенсіс», «Тойота Корола Седан», «Мерседес – Спринтер», «Мазда Кседокс», «ГАЗ 33023», «ГАЗ 31029», «ГАЗ 3110 інж.», рік випуску яких відповідає документації конкурсних торгів».
Видатки виконкому Львівської міської ради на обслуговування автотранспорту фінансуються з міського бюджету. Ця сума становить 1 440,0 тис. грн. (в т.ч. на покриття кредиторської заборгованості за минулий 2012 рік) і з них станом на 1 листопад 2013 р. виділено 619,4 тис. грн.
Так ось, майже півтора мільйона гривень, які виконком ЛМР потратить на службові поїздки з міського бюджету – це вже, за словами чиновників, суцільна економія. Мали б змогу – тратили б більше. А так «з метою заощадження бюджетних коштів виконавчий комітет Львівської міської ради не набував у власність на підставі договорів купівлі-продажу транспортних засобів останні сім років».
А тепер про класичне посередництво, без якого не обходиться жодне замовлення послуг за бюджетні гроші. На початку року усі департаменти та управління Львівської міської ради провели тендери на постачання автотранспортних послуг, оренду автомобілів. Переможцями торгів у всіх випадках оголошено Львівське комунальне підприємство «Ратуша-сервіс», яке, як з’ясував «Ні корупції!», має на своєму балансі лише 2 автомобілі.