У разі офіційного введення електронної акцизної марки України вдасться серйозно скоротити частку контрафактної і контрабандної продукції. Також це надасть додаткові можливості контролювати оборот акцизних товарів. Подібні проекти вже використовуються в деяких країнах Європи - зокрема, в Швейцарії, Великобританії, Латвії. За словами експертів, на даний момент багато країн Євросоюзу також поступово переходять на електронну акцизну марку.
В кінці 2014 року парламент прийняв закон, згідно з яким за постановою уряду мало бути ухвалено рішення про річний добровільний пілотний проект. Влітку минулого року учасники тютюнового ринку ініціювали пілотний проект на базі УКРІНФОРМ з функціонування системи, про це повідомив в інтерв'ю ЛІГА.net директор компанії-дистриб'ютора тютюнових виробів «Мегаполіс-Україна» Іван Бей.
«На сьогоднішній момент у кожної з великих тютюнових компаній вже встановлено необхідне для цього обладнання. Але Кабінет Міністрів з якихось причин не прийняв відповідну постанову. Ми запропонували УКРІНФОРМ в пілотному режимі продемонструвати добровільно те, як ця система працює, створили віддалене робоче місце, навчили одного зі співробітників УКРІНФОРМ, якого служба нам делегувала. І в режимі реального часу на одній з ліній промоделювали протягом місяця роботу цієї системи. Від моменту запиту виробника на отримання коду до кінцевого споживача », - говорить Бей.
За його словами, ГФС вже розробляє зміни до Податкового кодексу, де прописує параметри системи електронної акцизної марки. «Але проект дуже непростий. Якщо його впроваджувати спочатку не у вигляді пілота, а в форматі чинного державного механізму, то це забере дуже багато часу з точки зору зміни законодавства », - зазначає директор «Мегаполіс-Україна ».