Після "помаранчевої революції" кар'єрне зростання Костюка призупинилося
Львівський губернатор Михайло Костюк та його друзі, брати Дубневичі, заробили мільйони на українських залізницях, свідчить розслідування Forbes.ua.
Видання зазначає, що в березні цього року Святошинський райсуд Києва засудив жителя Дніпропетровської області за організацію фіктивних фірм для відмивання грошей.
Forbes.ua пише, що на тлі того, що «конверти» - структури для переведення коштів у готівку - силові органи «накривають» досить часто, цей випадок - особливий, адже гроші, які він переводив у готівку, від початку належали держпідприємству Укрзалізниця.
Видання з’ясувало, що їх витратив колишній гендиректор Укрзалізниці Михайло Костюк на купівлю елементів колії, запатентованих самим же чиновником спільно з львівськими бізнесменами братами Дубневичами.
Наразі Костюк займає пост голови облдержадміністрації Львівської області, а Богдан і Ярослав Дубневичі балотуються в парламент в одномандатних округах на Львівщині.
Після загадкової смерті керівника Укрзалізниці Георгія Кірпи в 2004-му році Костюку на якийсь час довелося піти із залізничної галузі та зайнятися громадською і науковою роботою. Але після того, як фракції прем’єра Юлії Тимошенко і спікера Володимира Литвина створили у Верховній Раді коаліцію, він у серпні 2008 року став гендиректором Укрзалізниці.
Ярослав Дубневич, який керує всім бізнесом братів, познайомився з Михайлом Костюком, коли той щойно починав свою кар’єру залізничника. Ні Костюк, ні Дубневичі не приховують, що до недавнього часу були близькими друзями.
З приходом Костюка на посаду гендиректора Укрзалізниці Ярослав Дубневич став представником Укрзалізниці у Верховній раді. Проте найбільшим бонусом для львівських бізнесменів стало збільшення пакета замовлень від підприємств Укрзалізниці.
Forbes.ua пише, що основний актив братів - засноване у 2001 р. ТОВ Корпорація Колійні ремонтні технології (КРТ). Це підприємство володіє значним списком патентів на деталі, що використовуються при будівництві залізничних колій.
За даними Вісника державних закупівель, залізниці закуповували деталі у корпорації Дубневичів мільйонними партіями. Проаналізувавши видання, Forbes.ua підрахував, що за час перебування Костюка на посаді керівника залізниць КРТ отримала державні замовлення на суму 2,72 млрд грн.