Назад у минуле: як у Львові з'явився перший кінний трамвай (ФОТО)

Перший трамвай на території сучасної України появився саме у Львові. Протягом декілька років вулицями міста по дерев’яній колії курсувало тридцять п’ять вагонів, а на балансі депо знаходилося більше сотні коней-тягачів.

Перші «зайці» у львівському трамваї з’явилися, тільки-но вулицями міста почали курсувати кінні трамваї. Але й перші контролери не дрімали: спіймані поліціантами «зайці» змушені були увесь день відпрацьовувати безквитковий проїзд на січкарні, що знаходилася на площі Івана Франка, в поті чола заготовляючи корм для коней-тягачів (враховуючи, що в конюшнях кінного депо знаходилося понад сто тварин, його треба було чимало).

Kinnyy_tramvay_1

Кінні трамваї почали курсувати вулицями Львова 3 травня 1880 року. Ця подія могла відбутися на десять років раніше: дві англійські фірми просили у мерії дозвіл на будівництво та експлуатацію кінного трамваю, але міська рада  відхилила прохання, оскільки, потреби міста повністю забезпечували кінні омнібуси й нагальної потреби не було.

Однак швидкими темпами зростаюче місто заставило чиновників переглянути свою позицію: стало зрозуміло, що без громадського транспорту не обійтись. Будівельні роботи були довірені Трієстинському трамвайному товариству, а трамвайні вагони виготовлені в Австрії.

Kinnyy_tramvay_2

Кожен вагон був темно-коричневого кольору, з білим надписом польською мовою «Львівський трамвай» й прикрашений червоною каймою. Колії, по яким він курсував, були виготовлені з високоякісного дубу, покриті бляхою, й являли собою дерев’яну дорогу шириною один метр, по яким вагон рухався на швидкості 6,5 км/год. 

Kinnyy_tramvay_3

Перші трамваї Львова спочатку рухалися від казарм Фердинанду (біля теперішнього цирку) й до площі Митної. Вирушали вагони від казарм кожні дев’ять хвилин і протягом перших місяців, доки люди не звикли до нового громадського транспорту, були забиті вщент, при чому більшість пасажирів сідала в них задля цікавості.

Згодом колія були подовжена й з’явилися два маршрути, кінцева зупинка яких знаходилася на головному вокзалі. Один трамвай рухався до площі Митної, інший – у напрямку станції «Підзамче».

Kinnyy_tramvay_4

Влітку трамвай до підйому на вулиці Городоцької тягнули двоє коней-тягачів, перед горою запрягали ще одного коня, на зворотному шляху трамвай донизу тягнула лише одна тварина. Взимку, коли випадав сніг, вагон до вокзалу тягнули чотири коня. Відповідно до цього, вартість проїзду між різними ділянками маршруту була різною.

Через дев’ять років після того, як у Львові з’явилися перші кінні трамваї, вулицями міста курсувало 37 пасажирських та 3 вантажних вагони, 105 коней, а обслуговувало громадський транспорт сімдесят осіб.

Kinnyy_tramvay_5

Після появи на вулицях Львова першого електричного трамваю (а сталося це у 1894 році) кінні трамваї курсували ще протягом п’ятнадцяти років, поступово зменшуючи свою кількість, і повністю припинили рух 29 грудня 1908 року. Останні шістдесят  коней були продані на сільськогосподарські роботи, а вагони перероблені та приєднані як причіпні до електричних трамваїв. 

джерело: any-type-tour.com

Актуальність
(0 оцінок)
Автор
(0 оцінок)
Якість матеріалу
(0 оцінок)

Відгуки та коментарі

Написати відгук
Написати коментар

Відгук - це думка або оцінка людей, які бажають передати досвід або враження іншим користувачам нашого сайту з обов'язковою аргументацією залишеного відгука. Ваш відгук допоможе багатьом прийняти правильне рішення Коментарі призначені для спілкування та обговорення, а також для роз'яснення питань, що цікавлять

Не дозволяється: використання ненормативної лексики, погроз або образ; безпосереднє порівняння з іншими конкуруючими компаніями; безпідставні заяви, що ображають діяльність компанії і / або її послуги; розміщення посилань на сторонні інтернет-ресурси; реклама та самореклама.

Введіть email:
Ваш e-mail не відображатиметься на сайті
або Авторизуйтесь , для написання відгуку
Актуальність
0/12
Автор
0/12
Якість матеріалу
0/12
Відгук:
Завантажити фото:
Вибрати

Коментарі призначені для обговорення, обговорення, вияснення цікавих питань. Для оцінок та рецензій використовуйте форму відгуку