• Головна
  • Авгієві стайні у центрі Львова : не пройти, не проїхати, не припаркуватись (ФОТО)
суботня розмова
16:33, 9 серпня 2014 р.

Авгієві стайні у центрі Львова : не пройти, не проїхати, не припаркуватись (ФОТО)

суботня розмова

У центрі міста автомобілі наначе шпроти в банці, пішоходи ледь протискаються між машинами, водії стоять у заторі і чекають коли ж зможуть проїхати вулицею. Львів’яни цього разу чекають на паркувальну революцію, а де вона?

Кожен львів’янин бачить, що автомобілі дедалі більше захоплюють простір, призначений для пішоходів. Прекрасні площі, сквери й навіть вулиці перетворюються на територію виключно для машин. А мешканці міста поступово втрачають улюблені місця для спілкування та прогулянок.

Авгієві стайні у центрі Львова : не пройти, не проїхати, не припаркуватись  (ФОТО), фото-1

місту потрібно майже 37 тисяч паркомість, а у нас їх лише 6 тисяч з гаком

Але чи потрібно цьому дивитись? У липні у Верховній Раді прийняли доповнення до Закону “Про дорожній рух”. Відповідно до змін, органи місцевої влади повинні забезпечити не менше 5% місць для паркування від загальної кількості населення міста, яке є обласним центром.

Авгієві стайні у центрі Львова : не пройти, не проїхати, не припаркуватись  (ФОТО), фото-2

На фото: креативне прохання не паркувати свій автомобіль біля музею "Арсенал"

За статистичними даними у Львові  проживає 758 тисяч осіб. Відтак, місту потрібно майже 37 тисяч паркомість, а у нас їх лише 6 тисяч з гаком. Відтак кожен сантиметр парковки на вагу золота не лише в центрі міста, а й на околицях.

Авгієві стайні у центрі Львова : не пройти, не проїхати, не припаркуватись  (ФОТО), фото-3

На фото: неподалік вулиці Наливайка, аби вберегтись від паркувальників ставлять... коробки 

Культара водіїв

Окрім того, що у Львові не вистарчає місць для парковки є й інші проблеми. Зокрема, культара водіїв. Вони нахабно залишають свої автомобілі на пішохідних переходах, а подекуди у безпосередній близькості до трамвайних колій.

Так, за даними "Львівелектротранс" з січня по травень 2014 року було зафіксовано 17, випадків подібних порушень. В результаті загальний час затримки руху склав 11 годин 57 хвилин. Це при тому, що  година простою трамваїв коштує 175,60 грн. без ПДВ

10599532_641921379248269_2613756542672150881_n

На фото: вул. Городоцька. За словами перехожих, цей автомобіль так стоїть майже кожного дня. Поки його ще ніхто не забирав

У боротьбу вступили 4 евакуатори

Через надмірну кількість горе-водіїв з 2013 році у місті відновили роботу евакуаторів. А 10 липня на сесії міськради ще й збільшили перелік вулиць, де вони працюватимуть. Зокрема, евакуатори працюватимуть тепер: на вул. Франка, пр. Шевченка, вул. Кн.Романа, вул. Григоровича. вул. Дудаєва, вул. Коперника, пл. Соборній, вул. Січових Стрільців, вул. Дорошенка, вул. Бандери, вул. Університетській, вул. Лепкого, вул. Наливайка, вул. Гонти.

Втім, тут варто зазначити, що перелік вулиць збільшили, а от кількість евакуаторів – ні. У Львові працює лиши 4 евакуатори і час від часу деякі з них виходять з ладу. Відтак через несправності у місті інколи функціонує лише 2 або 3.

 За статистикою ЛКП «Львівавтодор»  в день евакуйовують 4 машини

 

На фото: водій припаркував свій автомобіль на "зебрі". Пішоходам довелось оминати автівку. Проспект Т.Шевченка

За статистикою ЛКП «Львівавтодор»  в день евакуйовують 4 машини,  які припарковані з порушеннями правил дорожнього руху. Втім, кожен львів’янин, який хоч раз був у центрі міста, знає – забирати на штрафмайданчик треба не 4 машини, а в кілька разів більше.

Активістам уже настільки набридло, що евакуатори забирають так мало машин, а вони та й мешканці міста змушені пролазити крізь припарковані автівки, що створили пам’ятку для пішоходів, щоб провчити горе-паркувальників. У пам’ятці детально описано усі кроки, які потрібно робити, якщо ти став свідком порушення правил паркування.

Авгієві стайні у центрі Львова : не пройти, не проїхати, не припаркуватись  (ФОТО), фото-6

Львів’янам увірвався терпець. Почались погрози:  у Львові горе-водям будуть трощити машини лопатами 

А поки активісти борються з горе-паркувальниками, створюють пам’ятки для пішоходів, приклеюють різноманітні наліпки, евакуатори забирають кілька машин в день, у Львові діє одна важлива концепція. Про яку не можна не згадати.

Концепція

Отже, наразі врегулювати питання хаотичного паркування і створення пішохідної зони має "Концепція паркувальних зон". Вона складається з трьох стадій і триватиме аж 2022 року

Перша стадія – «пілотна», пов'язана з відкриттям платних парковок на вул. Валовій та на пл. Міцкевича. Наразі вона успішно виконана.

Як повідомили в ЛКП «Львівавтодор», уже 2 тижні на пл. Міцкевича повноцінно працює паркомат. Там  облаштовано 26 паркомісць, а вартість однієї години для стоянки автомобіля складає 4 грн.

 якщо авто простояло на парковці довше, ніж вказано в талоні, він повинен доплатити.

За словами начальника відділу з паркування ЛКП «Львівавтодор» Сергія Париляка, механізм паркування виглядає так: паркувальник розміщує автомобіль, після чого водій підходить до паркомату, оплачує орієнтовну кількість годин, яку його авто проведе на стоянці, отримує талон із вказаними часом та оплаченою сумою, який він повинен прикріпити до лобового скла, та чек, який може залишити собі. Окрім цього, якщо авто простояло на парковці довше, ніж вказано в талоні, він повинен доплатити.

Також, Сергій Париляк повідомив, що незабаром «Львівавтодор» планує почати укладати договори з клієнтами на купівлю місячних карток, які діятимуть на усіх парковках підприємства. Орієнтовний час старту – 15 серпня.

«Зараз такі картки діють лише на вул. Валовій», – зазначив Сергій Париляк.

Авгієві стайні у центрі Львова : не пройти, не проїхати, не припаркуватись  (ФОТО), фото-7

На фото: активісти залишили горе-водіям "подаруночки- наліпки"

Але повернемося до концепції. Отже, після того, як успішно закінчують першу стадію, почнеться – друга.  Вона має забезпечити парковки для транзитного транспорту та встановлення паркоматів на відкритих паркувальних зонах.

А третя стадія передбачає встановлення наземних та підземних парковок до 2022 року. Але, увага, почнуть їх будувати лише з 2017 року.

Чиновники обіцяють, що в результаті виконання цієї програми у Львові буде покращенно роботу транспортної системи, зросте туристична привабливість Львова, відбудеться притік інвестицій в інфраструктуру, а ще покращиться  здоров’я мешканців Львова і їхнє життя.

Ну що ж , залишається лише добавити, що схожі проблеми з паркуванням і надмірною кількістю автомобілів були у Західній Європі ще в середині двадцятого століття. Однак, там усвідомили, що автомобілі завдають містам значної шкоди і пріоритет слід надавати людям. З 60-х років успішні міста створюють пішохідні зони, розвивають велосипедної інфраструктури, модернізаціють громадський транспорт.

У нас є в кого набратись досвіду. Не потрібно вигадувати новий велосипед, коли він вже є. Втім зараз за вікном 2014 рік, а вулиці у центрі Львова - суцільна парковка. Важко йти тротуаром не обурюючись, бо ж центр міста перетворили на Авгієві стайні, де не пройти, не проїхати і не припаркуватись. 

Ну і на завершення, показове фото:

Навпроти приміщення Львівської міськради, де працюють наші депутати та чиновники, паркуються такі машинки:

Авгієві стайні у центрі Львова : не пройти, не проїхати, не припаркуватись  (ФОТО), фото-8
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Львів #паркування
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити

Коментарі

Курси валют
Валюта
Купівля
Продаж
USD
39,74
39,86
EUR
42,76
42,90
PLN
9,85
9,93
Оголошення
live comments feed...