Велопарковки, велодоріжки, велорейди: як насправді живеться велосипедистам у Львові (ФОТО)

Сьогодні, 31 травня львів’яни масово пересіли на велосипед, у рамках всеукраїнського свята «Велодень». А ми у суботній розмові вирішили з’ясувати, як живеться велосипедистам у Львові, в якому стані велодоріжки та як розвивається велорух у місті

Свято «Всеукраїнський Велодень» відбувається у Львові уже восьмий рік поспіль. Вимоги велосипедистів з того часу не змінились. Вони виступають за здоровий і активний спосіб життя, безпеку та взаємоповагу на дорогах і головне: створення цивілізованих умов для руху велосипедистів у відповідності до європейських стандартів.

Боротись за право їздити безпечно і на велодоріжках у Львові почали ще на початку 2000 року. Втім, першу велодоріжку збудували аж у 2011 році. Одна із причин - наближення Чемпіонату Європи з футболу 2012 року.

Шлях в нікуди або який стан велодоріжок у Льовові

Перша велодоріжка з'явилась по вулиці Липинського  з протяжністю 400 метрів. Тоді радник міського голови з питань інфраструктури Олег Шмід наголосив: усього за десять років у Львові мають намір побудувати 270 км доріг для велосипедистів. Це приблизно стільки ж, як в Копенгагені, який вважається столицею велоруху в Європі.

Але представники спільноти роверистів, які постійно моніторять будівництво велосипедних шляхів, обережно поставились до таких обіцянок. Станом на кінець 2013 року у Львові побудували понад 30 км велодоріжок. Залишається ще приблизно 200.

Як виявилося велосипедистам цих побудованих велошляхів у Львові бракує і, на їхню думку, вони дивним чином облаштовані. «Не вистарчає велодоріжок на Сихові, в центрі їх дуже мало, бо вони всі обрізані. На перехресті Стрийська-Наукова взагалі жаливо їздити, там велодоріжка не дороблена і просто немає кінця», - розповідає організатор нічних катань у Львові, Вікторія Веселовська.

А от велосипедист Андрій стверджує, що він хотів, аби на велосипеді можна було їхати від і до Головного вокзалу: « Було б чудово, якби облаштували велодоріжку від вокзалу, далі вона б  пролягала по вул. Городоцькій та вул. Степана Бандери, а потім з’єднати її з велодоріжкою, яка є на вул. Коперніка.

Водночас, львів’янка Наталія скаржиться на незручність і нелогічність велошляхів.  «Найпопулярніша велодоріжка, що розташована на проспекті Свободи є дуже незручною і нелогічною: щоб заїхати на неї потрібно переїхати впоперек дороги. Крім того, її розташування некомфортне для пішоходів і вони змушені йти по доріжках для велосипедистів», - зазначає дівчина.

Читайте також: у Львові за будівництво однієї велодоріжки платять двічі?

Горе-пішоходи

Окрім не добудованих велодоріжок, наші львівські роверести страждають від горе-пішоходів. За їхніми словами, не усі львів’яни є обізнані з тим, що ходити по велодоріжках заборонено: «наші люди дуже часто ходять по них, навіть там, де є гарна пішохідна зона. Це небезпечно, бо вони реально заважають. Наприклад, на вул. Стрийській взагалі така велодоріжка, яка йде через парки, де ходять люди й іншого тротуару там немає, тому доводиться увесь час переживати, зупинятись, аби не наїхати на людину», - додає Вікторія Веселовська.

1521603_527359100704498_1818300425_n_138927647836

Рейд по велодоріжках: львів’яни борються з водіями автомобілів

Торік, 21 листопада львівським активістам увірвався терпець. Вони влаштували рейд по володоріжках у центрі міста. Тоді вдалось впіймати близько з десяток водіїв-порушників.

Але на цьому суперечки між велосипедистами та водіями не припинились. Так, минулого року у Львові також  зчинився галас через припаркований на велодоріжці автомобіль «Кока-коли», працівника «Ощадбанку» та компанії «Окко». Остання з компанії пообіцяла встановити на тротуарах міста обмежувальні стовпці, щоби владнати ситуацію і вгамувати львів'ян.

Також львів'ян неабияк обурило те, що на велодоріжці, яка розташована по вул. Січових Стрільців водії припарковують свої автомобілі. І тоді активісти спустили шини в машині горе-водія та викликали евакуатор.

У міській раді нагадують, що у Львові прийнято Положення про паркування в місті згідно з яким паркування на велодоріжках заборонено. І в таких випадках потрібно телефонувати необхідно на «Гарячу лінію» міської ради або викликати евакуатор.

Карта велопарковок

У середньому у Львові щотижня крадуть один велосипед. Потерпілі увесь час викладають у соцмережах світлини свого ровера і просять допомогти його розшукати. Щоб уникнути крадіжки львів’янам радять купувати добрі замки та залишати свій двохколісний транспорт у спеціально відведених місцях. З яких найбезпечніше місце біля входу в міськраду на площі Ринок. Там є відеокамера і бравий велосипедист Швейка. Загалом у Львові є близько сотні велопарковок. Зазвичай, вони розташовані біля вищих навчальних закладів та у популярних місцях.

До слова, у 2010 році німецька компанія провела на соцопитування, за результатами якого виявилось, що чверть львів'ян має велосипед, а 83 % готові на ньому їздити, втім бояться.

EvccCwJNm5o

А як за кордоном?

В Амстердамі велосипедів у місті більше, ніж людей. А у Копенгагі, згідно з підрахунками, вже до 2015-го року половина міського населення буде їздити на роботу на велосипедах. У місті активно будують серію мостів для велосипедистів і пішоходів через гавань і розвивають мережу велосипедних супершосе.

Тим часом львів’янам залишається набратись витривалості і оптимізму та дочекатись коли у Львові за 8 років добудуть усі заплановані велодоріжки і містом можна буде пересуватись на велосипеді без перешкод. 

Актуальність
(0 оцінок)
Автор
(0 оцінок)
Якість матеріалу
(0 оцінок)

Відгуки та коментарі

Написати відгук
Написати коментар

Відгук - це думка або оцінка людей, які бажають передати досвід або враження іншим користувачам нашого сайту з обов'язковою аргументацією залишеного відгука. Ваш відгук допоможе багатьом прийняти правильне рішення Коментарі призначені для спілкування та обговорення, а також для роз'яснення питань, що цікавлять

Не дозволяється: використання ненормативної лексики, погроз або образ; безпосереднє порівняння з іншими конкуруючими компаніями; безпідставні заяви, що ображають діяльність компанії і / або її послуги; розміщення посилань на сторонні інтернет-ресурси; реклама та самореклама.

Введіть email:
Ваш e-mail не відображатиметься на сайті
або Авторизуйтесь , для написання відгуку
Актуальність
0/12
Автор
0/12
Якість матеріалу
0/12
Відгук:
Завантажити фото:
Вибрати

Коментарі призначені для обговорення, обговорення, вияснення цікавих питань. Для оцінок та рецензій використовуйте форму відгуку