Фінансово-економічна ситуація у країні змушує багатьох підприємців замислюватися про згортання свого бізнесу. Такий шлях справді виявляється кращим виходом із ситуації. Проте ліквідація юридичної особи в Україні майже завжди більш затратний і ризикований процес, ніж її створення.

Що потрібно для того, аби законним чином та досить швидко ліквідувати підприємства фоп, спд?

Для того, аби ліквідація підприємства була проведена описаним вище чином необхідно підготувати ряд документів, зокрема:

Свідоцтво про державну реєстрацію з відповідною випискою;

довідку з органів статистки;

затверджений Статут підприємства в останній редакції та відповідні протоколи і рішення;

довідки та свідотства з податкової та Пенсійного фонду України;

банківські документи, що підтверджують рух коштів по рахунках;

оригінали первинної бухгалтерської документації, в т.ч. про заробітну плату;

звіти до податкової та ПФ за весь час існування компанії;

печатку підприємства.

За час діяльності підприємства зазвичай накопичується солідний багаж кредиторських заборгованостей, проблем у податковому і бухгалтерському обліку. Часом він уже не сумісний ні з подальшим успішним бізнесом, ні зі спокійною і швидкою його ліквідацією. Спроби діяти самостійно, без залучення фахівців, часто закінчуються багаторічними виснажливими ходіннями по кабінетах чиновників, величезними грошовими витратами та нервовими зривами. Найскладніше під час ліквідації підприємства — домогтися зняття з обліку в податковій і соцфондах. Якщо «за життя» підприємство мало великі обороти, податківці навряд чи відпустять його з миром, адже вони вважають, що підприємець у будь-якому випадку повинен наостанок заплатити. Спочатку податківці, поверхово ознайомившись з оборотами компанії, заявляють власникові свої побажання про розмір санкцій, які хотіли б нарахувати. Якщо власник не погоджується, перевірка може стати глибшою. Ймовірно, що у «чистому» підприємстві їм не вдасться знайти серйозних порушень. Однак податківці запросто можуть затягти терміни перевірки на рік-півтора.