Україна-руїна, або Коли ми покінчимо рахунки з війною? (ФОТО)

На цьому тижні по всій країні гриміли «антифашистські марші». Партія регіонів вперто розбурхує привид фашизму, не даючи йому спочивати на історичному звалищі. Більше того, нардеп від ПР Вадим Колесніченко навіть заявив, що він особисто відчуває «фізичну загрозу фашизму».

Дивно. Війна закінчилася майже 70 років тому. Більшість її солдатів лежать у землі сирої. Так звідки ж беруться люди, в головах яких досі рвуться снаряди? І чому переможена сім століть тому Німеччина знайшла в собі сили відновитися і від наслідків режиму Гітлера, і від тяжкого тягаря злодіянь його адептів і від післявоєнного розколу країни? І чому ми назавжди застрягли в середині минулого століття, перетворивши свою Перемогу в поразку?

Втім, якраз після війни в колишньому Союзі займалися зовсім іншими справами - відновленням промисловості.

Так, це була тоталітарна система і диктатура, але факту підняття в короткий термін заводів і фабрик, зруйнованих як німцями, так і нашими при відступі, ніхто не скасує.

А що ж зараз? Що святкує і з ким бореться країна, на території якої нібито зовсім недавно велися воєнні дії? Зруйновані заводи і фабрики, затоплені шахти, дороги, по яких не проїде навіть на танку жоден фашист ...

Ви скажете, у всьому винен розрив економічних зв'язків і розпад СРСР, і що сучасній Україні зовсім не потрібно стільки промисловості!

Так! Україні потрібно бути сировинним придатком Росії і Європи, а також країною з рівнем безробіття, що зашкалює. Адже з доведеними до відчаю людьми простіше домовитися - вони не підуть протестувати проти рабського Трудового кодексу, і не будуть обурюватися, коли начальник велить брати прапор в руки і йти на черговий марш.

Давайте сьогодні разом проїдемо по Україні, зруйнованої Україні, яка немов здійснила подорож у часі і застрягла в часах післявоєнної розрухи.

Цього року на Львівщині зупинився Дрогобицький нафтопереробний комплекс «Галичина», і його вже почали розтягувати на металобрухт.

Показово, що завод працював навіть у 40-х - під час німецької окупації.

На Луганщині в Лисичанську - нафтопереробний завод «Линос» остаточно спочив у бозі в цьому році. Завод був куплений російської ТНК. І незабаром став нікому не потрібний. Минулого тижня жителі цього міста написали звернення до Януковича з вимогою звільнити весь Кабмін за повне знищення промисловості міста.

пейзаж промышленного лисичанска

 Пейзаж промислового Лисичанська

Тим часом, ціни на бензин в країні ростуть, а вітчизняний ринок нафтопродуктів наповнюють імпортним паливом. Одним словом, їдемо в Європу. І без фашизму, так!

Алюмінієвий комбінат у Запоріжжі - колись унікальне підприємство було куплено російським інвестором і перетворено в порох. Не так давно сам Янукович пригрозив інвестору судом, якщо той, мовляв, не почне піднімати комбінат.

Спасет ли Янукович ЗАЛК

 Чи врятує Янукович ЗАлК?


Дрімуче марення - погрожувати судом санатору, який, за нової української традиції, стає трунарем підприємства. Як і яким чином флагмани вітчизняної промисловості за безцінь потрапляли до рук вітчизняних і зарубіжних олігархів, яким і в голову не приходило займатися їх відродженням?

Одну зі схем ми розглянемо далі, а поки їдемо в місто Кривий Ріг, де також є, що подивитися.
На вовнопрядильній фабриці в Кривому Розі, яка була закрита в 2001-му році, було дуже хороше обладнання. Будівля, де колись розташовувався гігант легкої промисловості, віддали під офіси.

Плавно занепадає і Криворізький електрозавод. У радянські часи вважалося, що ЗАТ «Електрозавод» - єдине підприємство в країнах СНД, що більше 25 років випускає комплектний розподільчий пристрій КРУВ-6В на високому якісному рівні. На сьогоднішній день, за словами самих працівників підприємства, працює приблизно третя частина Електрозаводу.

ЭлектрозаводКривой Рог

 Електрозавод


Також кілька років тому зупинилося виробництво на взуттєвій фабриці Кривого Рогу. ПриватБанк за борги забрав і продав будівлю. Зараз там теж офіси та склади.

А 21 березня господарський суд Дніпропетровщини визнав банкрутом «Криворізький завод гірничого машинобудування» і відкрив щодо нього процедуру ліквідації.

Завод був заснований в 1892 р. В останні роки 24,7% акцій заводу належали компанії Fibreco Holding Limited (Кіпр), 21,23% - Mital Limited (Ліхтенштейн), 19,52% - Pherusa Holding Limited (Кіпр). Поки не ясно, що буде з виробничими приміщеннями підприємства та обладнанням.

Харків. У колишній столиці України можна нарахувати кілька десятків об'єктів мертвого Індустріалу.

Величезний елеватор біля Південного вокзалу, завод «Серп і молот», кілька цехів стратегічного танкоремонтного заводу і дві військові частини - це тільки мала частина того добра, яке з року в рік грабують мисливці за металом і дармовими будматеріалами.

элеватор харьков

 Величезний елеватор - моторошний привокзальний гігант Харкова


Крім того, кинуті будівлі стають притулком для всіляких асоціальних елементів, на зразок бомжів, наркоманів і дрібних злочинців.

Будь-яка людина, яка хоч раз була у районі Південного вокзалу або палацу спорту «Локомотив», не могла не помітити занедбаний елеватор, що вражає своїми розмірами.
Він знаходиться на вулиці Червоноармійській і може претендувати на звання одного з найбільших занедбаних об'єктів Харкова.

Харьков - все в металлом

 Харків.Все в металобрухт!

Колись ракетне військове училище і за сумісництвом ракетну військову частину сьогодні можна назвати скоріше руїнами, ніж просто покинутим місцем.

Ще пару років тому в більшості будівель були деякі вікна та двері, цілі сходинки і, якщо постаратися, то можна було навіть відшукати цікаві сувеніри на пам'ять. Нині ж, завдяки місцевим вандалам і мисливцям за металом, всередині військових будівель залишилися лише голі стіни, а вся територія ретельно перерита мисливцями за металом.

воинские части Харькова - война нам не страшна

 Колись тут була військова частина. Схоже, армія зазнала поразки!


І, нарешті, Донбас, той самий, який, за словами деяких політиків, все ще годує Україну. Цікаво, чому? Якщо від промислового потенціалу тут залишилися ріжки та ніжки.

У Донецьку, як в одному з найбільш промислово навантажених міст, що закрилися і навряд чи колись підлягають відновленню виробництв достатньо.

Наприклад, проммайданчики колишнього коксохімічного заводу, заводу хімреактивів і дрібніших виробництв типу заводу залізо-бетонних конструкцій.

Донецк

 Ходили чутки, що на руїнах колишнього донецького коксохіму побудують розважальний центр.


У свій час ходили чутки, що на величезних площах КХЗ побудують якийсь розважальний комплекс, але в реальність ці дозвільні розмови так і не перейшли. Правда, за словами міського голови Донецька Олександра Лук'янченка, власник регулярно вносить платежі за землю до міського бюджету, тому ніяких претензій до них місцева влада пред'явити не може.

Справедливості заради варто відзначити, що останнім часом намітилася тенденція якось змінити ситуацію і позбутися від промислових застиглих чудовиськ або додати їм цивілізований вигляд. Так, у Куйбишевському районі Донецька є занедбаний завод хімреактивів, який сьогодні обласна федерація альпінізму хотіла б переобладнати в скалодром. Місцеві любителі альпінізму мають намір встановити тут сучасні тренажери для швидкісного скелелазіння і підйому на складність. Причому зробити це вони мають намір навіть своїми силами, якщо не знайдеться інвестор.
А ось невелика добірка фотографій донецької глибинки:

пейзаж Горловки

  Горлівка

Макеевка

  Макіївка

енакиево

 Батьківщина президента - Єнакієве. Це вам не Межигір'ї.


Але якщо від більшості промислових об'єктів залишаються хоча б руїни, то на «останках» колись найбільшого підприємства СРСР - Азовського морського пароплавства - не залишилося нічого, що можна було б сфотографувати. Тільки люди, які ще пам'ятають колишню славу і міць підприємства і з гіркотою говорять про те, що безповоротно втрачено для країни. Коротко нагадаємо історію АМП. За часів СРСР АМП було одною з найбільших судноплавних компаній, що розташовувалися в Маріуполі.

До складу Азовського морського пароплавства до розпаду СРСР, крім флоту, входили чотири порти (Маріупольський, Бердянський, Керченський і Таганрозький), чотири великих судноремонтних заводи в цих містах, інші берегові структури.

Однак у 90-х АМП опинилося на межі виживання. Як у 2006 році повідомила прес-служба Донецької обласної організації Блоку Юрія Кармазіна «за допомогою схеми так званих «плаваючих грошей» 33 судна і нерухомість в Києві та Маріуполі, перебували в державній власності, «попливли в кишеню» донецького олігарха Ріната Ахметова».
Для реалізації даного проекту в листопаді 2002 року виконкомом Донецької міської ради було зареєстровано ТОВ «Торговий флот Донбасу», в серпні 2003 року «ТФД» зареєстрували в Маріупольському виконкомі. Починаючи з цього часу товариство з обмеженою відповідальністю початоло господарську діяльність.

У січні-лютому 2003 року незаконно, до закінчення терміну договору оренди у орендного підприємства «Азовське морське пароплавство» були вилучені 33 судна і будівлі. За згодою Фонду держмайна вони були передані ТОВ «Торговий флот Донбасу» - спочатку в оренду, а пізніше - в якості внеску до статутного фонду цього підприємства.

У 2012 році ТОВ "Торговий Флот Донбасу" мало у своєму складі 8 суховантажних суден. АМП у свою чергу визнало себе банкрутом.

Подібних промислових «небіжчиків» сьогодні в Україні вже так багато, що в пролетарському місті Луганську навіть завелися «промислові некроманти». Молоді фотографи стали відомі тим, що знімали руїни місцевих заводів. Фотографії виходили в стилі «Постапокаліпсіс».
Мабуть, луганчани вагалися з відповіддю, якщо їх запитають: який завод у їхньому місті почувається добре? Найяскравішим пам'ятником розрусі залишаються руїни колишнього Емальзавода, навколо якого міська влада довго і нудно будує шляхопровід.

Эмальзавод Луганск

 Руїни Емальзавод.


А так виглядають останки колишнього заводу Леніна. Колись тут виробляли патрони, чеканили монети і робили верстати. Тепер територію потихеньку здають в оренду приватникам.

Завод Ленина Луганск

  Завод Леніна


Знаменитий на весь Союз тепловозобудівний завод теж переживає нелегкі часи. Скорочення виробництва, звільнення робітників ... Взимку нам вдалося проникнути в один з цехів підприємства - там було мінус п'ять, вибиті вікна, а на землі лежав сніг.

лугансктепловоз - холод в цеху

 Холод в цеху Луганськтепловозу


 Якось луганський губернатор заявив, що «Луганськтепловоз» може змінити напрям діяльності. Правильно! А навіщо нам тепловози? Хюндаї ж є!

А тепер про схеми. Був такий завод - Стахановський коксохім (до речі, в місті, де Стаханов поставив свій рекорд, закриті фактично всі підприємства, навіть шахта, на якій працював передовик).

Ось як він тепер виглядає.

Останки стахановского коксохима

  Стахановський коксохім


Напередодні виборів донецький журналіст зняв фільм про цей завод, в якому довів, що в загибелі підприємства винний ... глава фракції ПР у парламенті, колишній луганський губернатор Олександр Єфремов.

Структури господаря області тримали і тримають контроль над енергопостачальними підприємствами. Заводи змушені були користуватися послугами цих контор та укладати договори на непідйомні суми. А далі сценарій простий - за борги кредитори отримували промислових гігантів на блюдечку з біло-блакитною облямівкою.

До речі, найсвіжіша новина - найбільший виробник кольорових металів країни завод «Інтерсплав» за схожою схемою незабаром також може потрапити в руки структур регіонала-антифашиста.
Так що давайте на наступному антифашистському мітингу гукнемо: «Фашизм не пройде!» Якомога голосніше. І закриємо очі. А коли відкриємо, то побачимо, що всі скелети заводів і фабрик перетворилися на процвітаючі підприємства. Уявляєте: всі заробітчани повертаються додому, професія «робітничого» знову стає престижною, адже на нових заводах платять європейські зарплати.

Ми забуваємо про боротьбу за існування, про секонд-хенди і високі тарифи на ЖКП, і починаємо ставати в чергу за Айпад, як на Заході ...

Актуальність
(0 оцінок)
Автор
(0 оцінок)
Якість матеріалу
(0 оцінок)

Відгуки та коментарі

Написати відгук
Написати коментар

Відгук - це думка або оцінка людей, які бажають передати досвід або враження іншим користувачам нашого сайту з обов'язковою аргументацією залишеного відгука. Ваш відгук допоможе багатьом прийняти правильне рішення Коментарі призначені для спілкування та обговорення, а також для роз'яснення питань, що цікавлять

Не дозволяється: використання ненормативної лексики, погроз або образ; безпосереднє порівняння з іншими конкуруючими компаніями; безпідставні заяви, що ображають діяльність компанії і / або її послуги; розміщення посилань на сторонні інтернет-ресурси; реклама та самореклама.

Введіть email:
Ваш e-mail не відображатиметься на сайті
або Авторизуйтесь , для написання відгуку
Актуальність
0/12
Автор
0/12
Якість матеріалу
0/12
Відгук:
Завантажити фото:
Вибрати

Коментарі призначені для обговорення, обговорення, вияснення цікавих питань. Для оцінок та рецензій використовуйте форму відгуку