Програма-мінімум: що робити, якщо часу на SEO дуже мало

Навіть знаючи про важливість SEO, важко розставити пріоритети, для  цього питання можна приділити лише 3 години в місяць. Тим не менш, є мінімум, який можна виконати навіть в умовах жорсткого розкладу. Ми назвали його «мінімально життєздатним SEO». Про це і піде мова нижче.

Ми знаємо, що багато з вас – професійні SEO-фахівці. Тим не менш, ви взаємодієте з багатьма іншими людьми, такими як автори контенту, клієнти, веб-розробники, час яких дуже обмежений.  Фирма smart-web сейчас расскажет о том минимуме, который нужен для продвижения сайтов.

Щоб виконати програму-мінімум для SEO, потрібно не так вже багато: 1 годину до початку місяця, 10 хвилин на початку кожного тижня на планування і 3 хвилини всякий раз, коли ви публікуєте новий контент.

Ви не повірите, але дотримуючись цієї стратегії, можна виконати досить великий обсяг SEO-робіт. Особливо, якщо конкуренція в тематиці невисока. Якщо ж ви публікуєте велика кількість контенту, то слідуючи нескладним протоколом, ви зможете підняти ваш SEO на більш високий рівень.

сео

Початок місяця: 1 година

Отже, місяць розпочався. У вас є 1 годину. Ви можете виконати одну з двох завдань: створити карту ключових слів або виконати неглибокий технічний аудит.

Карта ключових слів

Припустимо, ваш сайт використовує WordPress і добре сканується пошуковими роботами. При цьому ви не бачите великої кількості помилок у Search Console, а на сайті не накопичено великої кількості технічних даних. У такому випадку ви можете зосередитися на створенні контент-карти. Зокрема, її скороченій версії.

Для цього створіть таблицю з важливими ключовими словами. Вона буде включати три стовпці: ключові слова, поточні позиції і URL.

1. Ключові слова

Тут маються на увазі найважливіші запити, за якими ви просуваєтеся і які цінні для вашого бізнесу. Цю вибірку можна сформувати вручну, підбираючи ті ключові слова, за якими користувачі можуть шукати ваш сайт. Або ж можна провести невелике дослідження. Для цього можна використовувати Планувальник ключових слів Google або ж Keyword Explorer від Moz (платний інструмент). При цьому потрібно відібрати лише 50-100 ключевиков.

2. Поточні позиції

Далі потрібно додати в таблицю поточну позицію по кожному ключу. Крім того, бажано вказати, які результати є в SERP по цим запитам – готові відповіді, відео, карти, новини або твіти.

3. URL, націлений на ключ

Потім у таблицю потрібно внести URL, які оптимізовані під кожне з цих ключових слів. Якщо за якимось з ключів такої сторінки немає, то потрібно додати відповідна примітка. Створити сторінку потрібно до того, як ви почнете просуватися і намагатися ранжируватися по цьому ключу.

Таблицю потрібно оновлювати щотижня. Це можна робити вручну. Щоб переглянути 50 ключевіков, достатньо години. Ви можете перевірити позиції, подивитися, куди ви рухаєтеся. Цю роботу також можна автоматизувати, використовуючи такі інструменти, як Moz Pro, Ahrefs, SEMRush або Searchmetrics. На ринку є безліч сервісів, які відстежують позиції і показують, які результати відображаються у видачі, а також присутні в ній ваші URL чи ні.

Технічна перевірка сайту

Якщо ж ви знаєте, що у сайту є технічні проблеми, то краще почати з їх вирішення, а потім перейти до створення контент-карти.

Крок № 1. Аналіз доступності сайту для пошукових роботів. Для цього можна використовувати Google Search Console. Сервіс покаже такі важливі помилки, як наявність сторінок з кодом відповіді сервера 404 і 500, дубльованого контенту і подібні речі.

У платних інструментах, таких як Moz Pro, Screaming Frog і OnPage.org доступні розширені функції та додаткові фільтри.

Крок № 2.Вам не потрібно турбуватися про кожну помилку сканування. Протягом того часу, який у вас є, відберіть тільки самі серйозні недоліки: сторінки з помилками 404 і 500; дубльований контент, де потрібно буде використовувати rel=canonical або 301 редирект; биті посилання, які потрібно замінити на робочі; відсутні або невдалі заголовки; елементи title, які занадто довгі, містять орфографічні помилки або ж і зовсім відсутні; неінформативний, а також неіндексуємий контент. Це найнебезпечніші для сайту проблеми. Якщо ваш час обмежений, зосередьтеся на них. Усунувши ці недоліки, можна буде перейти до інших, менш серйозним.

Щоразу при публікації матеріалів: 3 хвилини

Всякий раз, коли ви публікуєте статтю або інший контент, виділіть 3 хвилини на SEO.

Отже, цей контент оптимізовано під конкретне ключове слово? Так, ні, можливо? Якщо ні, зверніться до свого списку незадіяних ключових слів і виберіть одну з них. Кожен опублікований вами матеріал повинен бути націлений на певний запит. Він також повинен бути націлений на 2-3 додаткових, релевантних ключа. Якщо основним ключовим словом для статті є «яйця Фаберже», то додатковими ключами можуть бути «Карл Фаберже», «музеї Фаберже», «копії яєць Фаберже» та інші терміни і фрази, за якими можуть здійснювати пошук люди, зацікавлені в яйцях Фаберже.

Потім подивіться, чи міститься ключове слово в теге title? Є у статті привабливе метаописання? Відповідає контент на пошуковий запит? Чи надаєте ви потрібну користувачам інформацію?

Далі перевірте, чи використовували ви схожі теми? Їх можна отримати за допомогою таких інструментів, як MozBar, MarketMuse, SEO Zone або Moz Pro. Схожі теми – це ті слова і фрази, які можна використовувати на додаток до ключових слів, щоб підвищити релевантність контенту для пошукових систем.

Всі ці дії займають близько 3 хвилин.

Початок тижня: 10 хвилин

Нарешті, на початку кожного тижня відведіть 10 хвилин на те, щоб спланувати одну-дві дії для поліпшення SEO.

Лінкбілдинг або створення контенту під ключове слово

На початку тижня виберіть одне-два із запропонованих нижче дій. Цього буде достатньо. Більше робити не обов'язково.

  • Зв'яжіться з парою потенційних партнерів. Використовуйте LinkedIn, SecTool, щоб знайти людей, які посилаються на двох ваших конкурентів. Або ж зверніться до існуючих партнерам, друзям. Ваша мета – отримати одну-дві посилання.
  • Ви також може зайнятися створенням контенту, який буде націлений на конкретне ключове слово. При цьому не забувайте про чек-листі, за яким потрібно пройтися перед публікацією матеріалу.

Оновлення контенту ранжируючого

Ви також можете зайнятися оновленням контенту, який вже ранжується. Приміром, на позиціях 5-20. У цих URL високий потенціал. Спробуйте потрапити в готові відповіді. Визначте застарілий контент і оновити його.

Публікація контенту на інших ресурсах

Це можуть бути гостьові пости, YouTube, форуми, сервіси питань і відповідей, такі як Quora, публікації в LinkedIn і Medium – все те, що дозволить залучити іншу аудиторію на свій сайт.

Замість висновку

Таким чином, для мінімально життєздатного SEO потрібно зовсім небагато часу. Звичайно, SEO-професіонали роблять набагато більше. Але для старту та підтримання процесів досить і цієї програми-мінімум.

Актуальність
(0 оцінок)
Автор
(0 оцінок)
Якість матеріалу
(0 оцінок)
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував