Унікальним експериментом у світовому мистецтві 20-х виглядає радикальна реформа опери й балету в Харкові. Новітня європейська режисерська практика і модерні мистецькі напрямки (кубізм, футуризм, дадаїзм) були тактовно «вживлені» в громіздкий організм музичного спектаклю.

Солодкоголосе оперне дійство, традиційно статичне й аморфне, вдалося оновити й драматизувати, коли харківський театр «Академічна опера» очолив киянин М. Фореггер. Названий «Мейєрхольдом хореографії», він уславився по всьому світі як постановник сенсаційного «танку машин». З ним співпрацювали видатні сценографи – вибуховий А. Петрицький і витончено-ексцентричний О. Хвостенко-Хвостов, автор неперевершеного за оригінальністю оформлення опери Вагнера «Валькірія».