Музей історії міста Кам’янського презентує виставку «Кам’яна Могила. Реінкарнація». Презентація відбувається в рамках співпраці між музейниками Кам’янського, що на Дніпропетровщині, і Львівським музеєм історії релігії.

Кам’яна Могила (степовий пагорб) – витвір природи, що зберігся на півдні України, – своєрідний храм, який об’єднує три світи: небесний, земний та підземний. І цю роль пісковиковий пагорб виконував багато тисячоліть…

Здавна ці місця приваблювали до себе дослідників. Не оминають їх сьогодні і художники, намагаючись віднайти відповіді на приховані в надрах Кам’яної Могили сакральні таємниці. Заслуговує на увагу проект тріади українських митців,членів Національної спілки художників України, Анатолія Фурлета, Сергія Лаушкіна, Олександра Чегорки.

Це спроба художньої реконструкції духовного простору Кам’яної Могили через особливі енергоінформаційні потоки, своєрідна реінкарнація, або перевтілення, давніх знаків і символів у модерному контенті українського мистецтва, – відзначила Наталія Буланова, кандидат історичних наук, директор Музею історії міста Кам’янського.

На виставці представлено роботи, виконані у різних жанрах, але їх обєднує однатема: три світи Камяної Могили. Малюючи вдень і вночі, тріада митців намагалася передати таємничу силу пам’ятки.

Так, Олександр Чегорка на вершині святилища, безпосередньо на його каменях, залишив невеликий сувенір – серію «Малюнки на камяній могилі», виконану піском: «Місячне сяйво», «Мовчання», «Народження світла». Роботи створені в техніці ленд-арт, тому залишилися тільки на фотографіях (фотографії представлені на виставці). Художник балансує між різними техніками, віддаючи перевагу природним матеріалам та чистим яскравим енергетичним кольорам. У пісковику шукає образи всього сущого на землі: «До неба», «Червона гора», «Жертвопринесення», «Сон». На оргаліті темперними фарбами він зобразив «Молитву жінці» та ін.

Живописець, графік Сергій Лаушкін веде свої творчі пошуки не тільки в картинній площині, наповнюючи її глибоким таємничим змістом, а й намагається знайти відповідні об’ємні рішення. На виставці художник представить різьблені деревяні вироби «Материнство», «Прариба», «Янгел, що сидить». Будуть роботи, створені на папері в техніці пастелі «Легенда», «Легенда II»,«Легенда III», на полотні олійними фарбами «Дерево життя», «Червона земля», «Знак», «Перевізник», «Послання богам».

Незбагненне і містичне потойбіччя представлене у творчості Анатолія Фурлета. У роботах митець формує космічну модель цариці степу з енергетичних потоків світла, що випромінюють створені сюжети, як переживання сакральності буття та історії. Це картини «Безкінечно вічно», «Зорепад», «Діалог», «Трагедія», виконані пером, тушшю, а також олійні полотна «Рожевий звір», «Ультрамариновий перевізник», «Моя цвітка», «Голос трави».У графічних роботах Анатолія Фурлета прочитуються символи кола, чаші, писанки. Таємні знаки органічно доповнюють абстрактні сюжети і нагадують петрогліфи.

Урочисте відкриття виставки «Кам’яна Могила. Реінкарнація» відбудеться у п’ятницю, 10 лютого, о 16 годині у виставковій залі Львівського музею історії релігії.

Руслана Бубряк, Ірина Цебенко, Олена Малюга,

наукові співробітники ЛМІР

телефони: (38032) (34) 31 036, 235 61 00, 235 70 07, 26148 22