Яким є перше жіноче зображення в історії мистецтва? Це: а) зображення жінки, чи б) твір, зроблений жінкою? Яким є співвідношення «а» і «б» у збірках світових музеїв?

Чому про художниць часто пишуть у чоловічому роді («видатний український художник Тетяна Яблонська»)? Чи ставали жінки художницями у минулі віки, коли мистецтво вважалось цеховим ремеслом, що передається від батька до сина?

ХХ століття принесло багато змін у спосіб життя людства. Одна з них – активне залучення жінок до тих сфер, які раніше вважались суто «чоловічими». Жіноча участь не лише привносить нові і несподівані точки зору на звичні речі, але й спонукає переосмислювати саму історію. Знамените ессе американської мистецтвознавиці Лінди Нохлін «Чому не було видатних жінок-художниць», що побачило світ у 1972 році, розпочинає довгу та плідну дискусію у науковому середовищі та пропонує феміністичний погляд на історію мистецтва.

Тамара Злобіна – філософиня та мистецтвознавиця. Захистила кандидатську дисертацію за спеціальністю «Політична та гуманітарна безпека держави» у Національному інституті стратегічних досліджень при Президенті України. Вважає, що Декарт був правий зі своїм «мислю, отже існую». Однак продовжує: «як саме мислю, так й існую». Наукові зацікавлення стосуються тих сфер, де яскраво проявляється творча та інноваційна думка: розвиток громадянського суспільства, сучасне мистецтво України та Східної Європи, культурні трансформації та зміни гендерного ладу, впливи новітніх технологій на співжиття людства. У теорії та на практиці досліджує спосіб, у який зміна світогляду змінює світ навколо. Про громадянський та політичний вимір цього процесу у сьогоднішній Україні веде колонку на сайті Української правди. Як авторка, експертка, тренерка співпрацює з українськими та міжнародними журналами, фондами, громадськими організаціями. Публікує аналітичні статті, філософську есеїстику, читає публічні лекції.

Попередній запис за тел.: 063 871 66 64