Дія перша

Бал-маскарад в одному з італійських театрів. Юрба в масках вітає свого улюбленця - композитора Джакомо Пуччіні, автора багатьох відомих опер. Митця оточують не тільки палкі прихильники його таланту - є тут і недоброзичливці, так звані музикальні авторитети, законодавці театральної моди, тобто заздрісники. Серед гостей на святі - вже добре відома італійській публіці співачка Соломія Крушельницька зі своєю сестрою Нусею, яка недавно приїхала з Галичини вчитися співу. Пуччіні пропонує публіці сцени зі своїх опер, які вже здобули визнання; ПІД час дуету Манон Леско і Де Гріє Нуся знайомиться зі своїм майбутнім вчителем танців Леонардо. Пуччіні пропонує Нусі дебют в опері "Богема". Соломія радіє за сестру. Пуччіні завершив роботу над наступною оперою "Тоска". Соломія зворушена геніальним твором. Подумки вона переноситься в свою країну.

Нуся бере уроки танцю, Педагог Леонардо непомітно стає її прихильником. Його палка пристрасть знаходить відгук у серці Нусі. У ході свята музики Пуччіні представляє публіці свою нову оперу "Мадам Баттерфляй" з головною героїнею - Чіо-Чіо-сан. Тим часом заздрісники підготовляють провал його вистави. Незвичність музики, наповненої японським колоритом, мимоволі стають благодатним грунтом для підлих задумів ретроградів. Натовп освистує композитора. Збентежений Пуччіні не може зрозуміти причини провалу. В повному розпачі він згадує про талановиту співачку Крушельницьку і вирішує здійснити Другу спробу постановки опери з нею в головній ролі.

Дія друга

Пуччіні готує нову версію опери з Крушельницькою в заголовній партії. У сумнівах і творчих муках народжується впевненість в успіху опери і в перемозі над скептиками.

Роман Нусі і Леонардо розвивається. Про свої муки кохання Нуся признається сестрі. Соломія, кредо життя якої було служіння тільки мистецтву, не може зрозуміти сестри, в якої також прекрасний голос і можливі великі творчі перспективи. В пориві гніву вона забороняє Нусі бачитися з Леонардо. Розкриває їй очі на те, що у нього є своя сім'я - дружина і діти. Нуся у відчаї відмовляється від кар"єри співачки, впадає в душевну прострацію.

Соломія важко переживає трагедію сестри. Вона переконана, що служіння мистецтву - найважливіше у житті, однак у душі погоджується, що для сестри Нусі важливішим було кохання.

Безжалісна публіка насторожено чекає нової прем'єри опери "Мадам Баттерфляй". Соломія виконує партію Чіо-Чіо-сан, невимовно правдиво передаючи її образ і щиру закоханість, вірність і трагічну приреченість. Разом із тим вона осмислює своє життя, а також долю сетри Нусі. Образ Чіо-Чіо-сан близький їм.Тріумф композитора і співачки. Публіка вітає Пуччіні і як переможця виносить на руках зі сцени.

Соломія одна. Вона згадує свій шлях у мистецтво. Тяжко було їй відмовитися від особистого життя, але вона переконана, що вчинила правильно. Вона розуміє, що доля митця має свої закони, і те щастя, яке дає досягнення творчих вершин, залишається неперевершеним у житті.