Комедія Переклад з італійської В. Довжика Тривалість — 01:40Прем'єра відбулась 06 Грудня 2014 року Режисер-постановник — Федір Стригун народний артист України, лауреат Національної премії України імені Тараса ШевченкаХудожник-постановник — Людмила Боярська заслужений діяч мистецтв УкраїниАсистент художника — Богдан Покровецький Заслужений працівник культури УкраїниДиригент — Богдан Мочурад народний артист УкраїниПомічники режисера — В'ячеслав Жуков, Михайло Рудко «Циліндр» – одноактна п’єса Едуарда де Філіппо, написана у 1966 році. Її легка комедійна основа, під якою ховається глибокий зміст, притягує все нових постановників й шанувальників. «Кожна сім’я, коли їй доводиться скрутно, повинна мати наготові хоча б один такий капелюх, що висить до пори до часу на вішаку…» Аби виплутатися зі скрути абсолютна більшість не гребує засобами. На що ми здатні заради досягнення бажаного… Дві подружні пари, щоб віддати борг за квартиру, придумали нехитру схему – обманювати перехожих чоловіків, заманюючи їх у пастку красою жіночої постави. Але навіть ідеальний план може мати збій, що призводить до скидання масок. Маски – це так по-італійськи. Гра у пристрасті. Як віднайти справжні почуття. Чи є у цьому потреба? Тетяна Батицька На сцені – неапольські афери Нова п’єса «Циліндр» Едуардо де Філіппо розповідає про дві італійські сім’ї, що живуть у 60-х роках минулого століття в Неаполі. Через скруту, а точніше, великий борг за житло пари вирішують заробляти на життя не зовсім чесно… У «Циліндрі» красуня Рита заманює чоловіків, пропонуючи їм себе, а потім лякає своїм «покійним» чоловіком, який начебто помер дві години тому, – каже Леся Кічура, редактор літературної частини театру. – Звісно, ці «клієнти» вже такі налякані, що навіть не забирають грошей, які заплатили за послуги. Проте один із них не лише не злякався, а ще й пропонує шалену суму, аби дістати бажане…» У новій постановці, яка є комедією, автор ставить моральні питання – насамперед, чи може людина встояти перед багатством? «Над виставою ми працювали з початку вересня, – розповідає Федір Стригун, художній керівник Національного академічного українського драматичного театру імені Марії Заньковецької. – Задіяно у ній два акторські склади.»