• Головна
  • Про що більше НЕ мовчать банкіри: українці стали краще розбиратися в нюансах банківського обслуговування
Новини компаній
09:00, 29 вересня 2015 р.

Про що більше НЕ мовчать банкіри: українці стали краще розбиратися в нюансах банківського обслуговування

Новини компаній

Чи знаєте ви, чому навчила українців фінансова криза, що важливіше для нинішніх банківських вкладників – дохідність чи репутація фінансового партнера, що громадянам відомо про Фонд гарантування вкладів фізичних осіб і які джерела інформації наші громадяни вважають найбільш надійними? Днями результати спільного масштабного дослідження опублікували Фонд гарантування вкладів і Агентство США з міжнародного розвитку (USAID). Ми так само пропонуємо читачам перевірити себе та дізнатися, чи змогла остання економічна криза підвищити рівень їхньої фінансової обізнаності.

Передісторія: кому, навіщо?

Організатори дослідження кажуть: такий зріз знань необхідний, щоб надалі вдосконалювати роботу як Фонду гарантування вкладів фізичних осіб (ФГВФО), так і самих банків у напрямку роботи з клієнтами.

«Ефективна система гарантування вкладів – один із наріжних каменів стабільної фінансової системи. ФГВФО відіграє важливу роль у захисті фізичних осіб, які є вкладниками банків, що вкрай необхідно для зміцнення довіри до банківської системи України. Результати цього дослідження допоможуть спрямувати подальшу роботу ФГВФО на надання допомоги вкладникам і банкам», – розповів Джед Бартон, директор місії USAID в Україні під час презентації дослідження.

Крім роботи Фонду з клієнтами неплатоспроможних, а точніше – збанкрутілих банків, яких за останні півтора року в Україні з’явилися десятки, організація також займається й просвітницькою діяльністю, допомагаючи українцям розбиратися в тонкощах фінансового світу.

«Здійснення заходів з інформування громадськості про систему гарантування вкладів фізичних осіб та підвищення рівня фінансової грамотності населення – законодавчо закріплені функції Фонду ... Здійснене за підтримки Програми розвитку фінансового сектора (USAID/FINREP-II) дослідження допомагає вдосконалити інформаційну діяльність Фонду та максимально адаптувати її до потреб споживачів фінансових послуг», – говорить заступник директора-розпорядника ФГВФО Андрій Оленчик.

До речі, першими про результати дослідження дізналося саме банківське співтовариство, представники держорганів та інші експерти ринку.

Перевіряємо себе

Опитування проводила Українська маркетингова дослідницька компанія InMind в лютому-березні цього року. Усього було опитано 1000 респондентів у віці від 18 років і старших у містах із населенням від 50 000 з усіх регіонів України, крім Криму та Донбасу. Під час телефонного опитування, який у середньому тривав близько 15 хвилин, українці відповідали на 41 питання.

Наводимо результати опитування і точку зору банкіра – одного з учасників презентації досліджень Фонду та USAID: якою мірою ці показники відображають сьогоднішні клієнтські запити і настрої.

  • Депозити

30% українців, які користуються банківськими послугами, мають депозитний рахунок.

Андрій Мойсеєнко, заступник голови Правління Банку Кредит Дніпро:

«Приємно констатувати, що поступово ця цифра починає зростати. Після пікових моментів кризи і масових відтоків депозитів населення з банківської системи на початку року зараз ми спостерігаємо перші ознаки стабілізації у фінансовому секторі, на валютному ринку і в цілому в економіці країни. Усе це дійсно повертає вкладників назад у банки і сприяє зростанню гривневих депозитних портфелів і уповільненню відтоків валютних вкладів. Зокрема, це ми спостерігаємо по активізації наших клієнтів. Крім того, з позитивних сигналів, які ми отримуємо від наших вкладників, – збільшення строків розміщення коштів. Так, найбільш популярними серед вкладників Банку Кредит Дніпро є депозити терміном від 3 до 6 місяців, в той час як ще півроку тому найбільш затребуваними вкладами були депозити до 3 місяців».

  • Робота Фонду гарантування вкладів

Майже половина опитаних українців – 49% респондентів – знають про Фонд. Серед вкладників відсоток значно вищий – 68%. Останнім часом суттєво зріс відсоток тих, хто знає, що сума компенсації вкладникам неплатоспроможних банків становить 200 тис. грн – 40% проти 7% у 2010 році (результати загальнонаціонального опитування «Фінансова грамотність та обізнаність в Україні»).

По інформацію щодо роботи Фонду аудиторія, як правило, звертається до свого банку-партнера (46%), на гарячу лінію (36%) і сайт ФГВФО (35%).

Андрій Мойсеєнко, заступник голови Правління Банку Кредит Дніпро:

«Вважаю, що ці цифри яскраво відображають сьогоднішню картину. Українці справді стали значно більш обізнаними в питаннях гарантування вкладів. Значною мірою це пов’язано з великою кількістю банків, які, не витримавши кризи, були змушені згортати бізнес. Відповідно клієнти зіткнулися з роботою цього фінансового інституту безпосередньо. Тут, до речі, зазначу, що наш банк затверджено банком-агентом Фонду на 2015-2016 роки, і він уже здійснював виплати компенсації клієнтам неплатоспроможних банків. Із власного досвіду співпраці можемо констатувати, що система роботи з вкладниками, особливо в тих умовах, в яких опинився ФГВФО, коли ринок полишають десятки українських банків, а гарантовані суми повинні отримати сотні тисяч українців, вибудувана досить грамотно й ефективно. Наведу приклад. Лише через наш банк, який виплачував компенсацію клієнтам трьох неплатоспроможних банків у декількох регіонах України, пройшли близько 10 тис. українців, яким загалом ми виплатили близько 250 млн грн. За весь час здійснюваних виплат ми не отримали жодної скарги від клієнтів, кошти від Фонду надходили своєчасно, в середньому час обслуговування одного клієнта не перевищував 10 хвилин. І тут важливо зазначити, що багато в чому саме від банків-партнерів Фонду залежить те, наскільки клієнти проблемних фінустанов будуть обізнані й задоволені роботою ФГВФО. Наприклад, ми створили такий механізм виплат, який не просто дозволив уникнути черг, але й повернув віру більшості клієнтів у спроможність української банківської системи. Спеціально для вкладників проблемних банків було виділено окрему гарячу лінію, зателефонувавши на яку, кожен міг отримати консультацію й записатися на прийом до найближчого відділення банку на будь-який зручний час для виплати гарантованої Фондом суми. Всі клієнти обслуговувалися оперативно. Тепер багато з них є клієнтами нашого банку».

  • Довіра до банківської системи

Дослідження показало, що при відкритті банківського рахунку споживачі насамперед звертають увагу на репутацію банку (75%). Також більшість респондентів відповіли, що попередньо уважно знайомляться з банківським договором (60%) і лише майже для третини – 29% опитаних – найбільш значущою є процентна ставка за вкладом.

Андрій Мойсеєнко, заступник голови Правління Банку Кредит Дніпро:

«Що ми бачимо по тисячах наших вкладників? Дійсно, якщо ще кілька років тому основним критерієм для українців при виборі банку були процентні ставки за депозитами, то зараз люди стали більш ретельно підходити до вибору фінансового партнера. І я вважаю, що такий тренд підвищення рівня фінансової культури населення – один із небагатьох позитивів економічної кризи в Україні. Вибір на користь більшої прибутковості змінився вибором на користь надійності й стійкості банків, нехай і з більш низькими депозитними ставками. І навіть більше – завищені ставки за вкладами у межах 27-28% і більше сьогодні викликають у клієнтів швидше побоювання щодо стабільності фінустанови. Залучення банком ресурсу за завищеною ціною свідчить про проблеми з ліквідністю.

Сьогодні для клієнтів насамперед важливо те, наскільки банк готовий виконувати свої зобов’язання щодо виплати депозитів і відсотків за ними, чи проводить він своєчасно платежі та ін. Наприклад, наш банк за весь період економічної нестабільності в країні жодного разу не підвів жодного клієнта й увесь час і в повному обсязі виконував усі свої зобов’язання, проводив клієнтські платежі, виплачуючи депозити і відсотки за ними. Ми вважаємо, що це дуже важливі показники стабільності та надійності банку.

Із рекомендацій для клієнтів можу також сказати, що перед тим, як довірити банку свої кошти, варто уважно ознайомитися з його історією, репутацією на ринку, рівнем ліквідності, звернути увагу на його присутність у різних рейтингах надійності. Безумовно, дуже важливим критерієм для будь-якого українського банку в умовах фінансово-економічної нестабільності та вимог регулятора є чітке виконання плану капіталізації. До речі, акціонер нашого банку дуже серйозно підходить до цього питання – за півтора кризових роки статутний фонд Банку Кредит Дніпро (ліцензія НБУ №70 від 13.10.2011 р.) збільшувався двічі – у грудні минулого року на 85% і цього літа ще на 43%».

Трохи про підсумки

Як ми змогли переконатися, результати дослідження – чудове підтвердження того, що українці стали фінансово більш освіченими. У свою чергу учасники банківського ринку сходяться на тому, що високий рівень фінансової культури суспільства – один із важливих складників створення потужної банківської системи всієї країни, а значить просвітницька робота в цьому напрямку буде продовжуватися.

Джерело: "Факти та комментарі"

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити

Коментарі

Курси валют
Валюта
Купівля
Продаж
USD
40,00
40,15
EUR
43,02
43,12
PLN
9,89
9,92
Оголошення
live comments feed...